Serdecznie zapraszamy do odwiedzin i polubienia naszego fanpage’a na facebooku:


Zamieszczamy na nim najnowsze informacje, ciekawostki, zdjęcia, nagrania i filmy :)


MARKA SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNA
KLUNKRY WIELKOPOLSKIE TO TEŻ NASZA SPRAWA!


Obejrzyjcie filmik, a przekonacie się:

Co to są Klunkry wielkopolskie?
www.klunkrywielkopolskie.pl
https://www.facebook.com/klunkrywielkopolskie/

Kto tworzy Klunkry wielkopolskie?

Klunkry tworzą również przedsiębiorstwa społeczne i podmioty ekonomii społecznej z subregionu pilskiego:
Manufaktura Dobrych Usług Sp. z o.o. z Piły szyje plecakotorby z motywem koziołka, a Zakład Aktywnośc
i Zawodowej z Piły tworzy torby "Znad rzeki Warty".
OWES ETAP występuje jako partner wspierający działania związane z promocją marki
.


Gdzie kupić Klunkry?
http://furia.com.pl/kategoria-produktu/klunkry-wielkopolskie/

25.11.2020

PROPOZYCJA POŻYCZKI PŁYNNOŚCIOWEJ DLA PES I PS Z FUNDUSZU REGIONU WAŁBRZYSKIEGO!

Założenia Pożyczki Płynnościową dla PES zostały zaprojektowane we współpracy Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, przy uwzględnieniu panującej w kraju sytuacji społeczno-gospodarczej wywołanej przez COVID-19. Projekt opiewa na kwotę ponad 4 milionów złotych.

Do ubiegania się o pożyczkę uprawnione są Podmioty Ekonomii Społecznej takie jak: przedsiębiorstwa społeczne (w tym spółdzielnie socjalne) oraz podmioty reintegracyjne - Centra Integracji Społecznej i Kluby Integracji Społecznej, Zakłady Aktywności Zawodowej i Warsztaty Terapii Zajęciowej.


Maksymalna jednostkowa wartość pożyczki wynosi do25% wartości rocznego obrotu i nie więcej niż 100 tys. złotych. Oprocentowanie w wysokości 0,1% w skali roku, maksymalny okres spłaty to 48 miesięcy, natomiast karencja w spłacie kapitału pożyczki może wynieść do 12 miesięcy.

Środki z pożyczki mogą zostać przeznaczone na wydatki bieżące, obrotowe lub operacyjne, w tym: wynagrodzenia pracowników (w tym także składowe należne ZUS, US), zobowiązania publiczno-prawne, spłatę zobowiązań handlowych, pokrycie kosztów użytkowania infrastruktury, zatowarowanie, półprodukty, koszty administracyjne, koszty zakupu drobnego wyposażenia. Pożyczka może finansować do 100% wydatków. Z pożyczki finansowane są wydatki w kwotach brutto.

Więcej na temat Pożyczki Płynnościowej dla PES https://frw.pl/pozyczka-plynnosciowa-dla-podmiotow-ekonomii-spolecznej/


ZŁÓŻ WNIOSEK ONLINE  https://wnioski.frw.pl/


06.11.2020

WSPARCIE DLA SENIORÓW W CZASIE PANDEMII!


Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów - o tym jak seniorzy mogą zgłosić zapotrzebowanie na pomoc dzwoniąc na ogólnopolską infolinię dowiecie się z grafik Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zaprezentowanych obok. Poinformujcie o tym seniorów ze swojego otoczenia!

Kto może skorzystać z pomocy? Seniorzy powyżej 70 r. ż.
Jak przebiega pomoc? Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się telefonicznie z seniorem i ustala usługę wsparcia np. zrobienie zakupów, które dostarcza wolontariusz na wskazany adres.

Można również dołączyć do akcji #Wspierajseniora jako wolontariusz! W tym celu należy wejść na stronę www.wspierajseniora.pl i wypełnić formularz lub osobiście zgłosić się do lokalnego ośrodka pomocy społecznej.


20.10.2020

OGŁASZAMY ÓSMY NABÓR WNIOSKÓW!

o uzyskanie bezzwrotnego przedłużonego wsparcia pomostowego oraz wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami.

Na wnioski czekamy do 7 grudnia 2020r. do godz.15:30!

Niezbędne dokumenty i regulamin wsparcia znajdują się w zakładce DOKUMENTY: http://owesetap.pl/dokumenty-8519.html.


06.10.2020

#OWESETAPwTrasie

Obok zobaczycie fotorelację z ostatniego spotkania grupy specjalistek ds. reintegracji funkcjonującej przy Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu - okiem naszej specjalistki Ewy. Grupa wybrała się tym razem do Obornik, odwiedzając Spółdzielnię Socjalną "Uciec Dysforii", która wykonuje gadżety reklamowe i szyje maseczki, zatrudniając osoby z niepełnosprawnościami. Podczas spotkania liderzy Spółdzielni opowiadali o tym z jakimi wyzwaniami musieli się zmierzyć w kwestii reintegracji pracowników oraz jakiego wsparcia w tym zakresie potrzebowali.


30.09.2020

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA SIÓDMEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

Lista rankingowa do pobrania poniżej:

10.09.2020

SPÓŁDZIELNIA Z SUKCESAMI, A MOWA O SPN.S. "WSPÓLNY SUKCES"!

Gratulujemy najserdeczniej ogromnego osiągnięcia - III miejsce w kategorii otwarty rynek pracy w konkursie Lodołamacze dla wspaniałego spółdzielczego teamu. Koniecznie zobaczcie i polubcie ich profil, aby być na bieżąco z ich niezwykłymi działaniami: FB Wspólny Sukces.


A tak o tym wydarzeniu mówią laureaci:
"Dziś w Łodzi odbyła się uroczysta gala konkursu Lodołamacze. Jest mi niezmiernie miło poinformować, że nasza spółdzielnia zajęła III miejsce w kategorii otwarty rynek pracy. To dla nas zaszczyt otrzymać tak prestiżową nagrodę! Kapituła doceniła naszą wrażliwość społeczną i promowanie aktywności osób niepełnosprawnych. Dziękujemy Panu Piotrowi Pałczyńskiemu wiceburmistrzowi Miasta Wągrowiec oraz Pani Paulinie Meller-Biegańskiej - kierownikowi GOPS , że zechcieli dzielić znami ten szczególny dla nas dzień. Dziękujemy również za piękne wrzosy, które wręczono nam w imieniu Pana Wójta Przemysława Majchrzaka. Działania spółdzielni to zasługa wielu ludzi. Nasza nazwa mówi sama za siebie WSPÓLNY SUKCES. I wszystko jasne"


03.09.2020

JAK REALIZUJEMY ZADANIE COVIDOWE?

W ramach mechanizmu zakupowego OWES realizujemy zakupy produktów i usług w związku z przeciwdziałaniem skutkom COVID-19 od podmiotów ekonomii społecznej i przedsiębiorstw społecznych. Zakupy jak i realizacja zgłaszanego zapotrzebowania zostaną wykonane do końca roku 2020. Na ten moment zakupy dotyczą przede wszystkim:

  • dostarczania ciepłych posiłków do DPS,

  • ozonowania i odkażania pomieszczeń i przestrzeni użyteczności publicznej,

  • produkcji i dostarczania masek ochronnych do instytucji publicznych i pomocowych,

  • usług opiekuńczych dla osób starszych i niepełnosprawnych.

Obecnie usługi realizuje 9 podmiotów ekonomii społecznej na terenie subregionu pilskiego, a są to:

  • Spółdzielnia Socjalna Równe Szanse – usługi opiekuńcze i asystenckie dla osób z niepełnosprawnościami na rzecz podopiecznych Caritas Parafii pw. Św. Jana Chrzciciela w Trzciance prowadzącego WTZ;

  • Zakład Aktywności Zawodowej w Gołaszewie – dostarczenie maseczek ochronnych dla podopiecznych i opiekunów seniorów w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wysokiej;

  • Spółdzielnia Socjalna „Nowe Horyzonty”– świadczenie usług opiekuńczych dla osób starszych i niepełnosprawnych będących beneficjentami Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wyrzysku;

  • Manufaktura Dobrych Usług Sp. z o.o. – dostarczenie maseczek ochronnych Wydziałowi Oświaty Starostwa Powiatowego w Pile, które będą rozdysponowane wśród uczniów szkół powiatowych;

  • Spółdzielnia Socjalna „Arkadio” – usługi cateringowe dla podopiecznych Dziennego Domu Seniora Wigor w Chodzieży;

  • Spółdzielnia Socjalna „Wspólny Sukces” – dezynfekcja pomieszczeń Środowiskowego Klubu Aktywnego Seniora działającego przy MGOPS w Wysokiej;

  • Spółdzielnia Socjalna „Zielona Piła” – dezynfekcja przestrzeni publicznej w mieście Piła;

  • Fundacja Fabryka Dobra - usługi cateringowe dla pracowników Domu Pomocy Społecznej w Pile;

  • Zakład Aktywności Zawodowej w Pile – dostarczenie maseczek ochronnych dla Urzędu Miasta w Pile, które przekazane zostaną NGO, wolontariuszom i uczniom pilskich szkół podczas przeprowadzanych egzaminów;
  • Spółdzielnia Socjalna Brei-Mar - ozonowanie pomieszczeń i samochodu należących do Centrum Integracji Społecznej "Arka" w Wieleniu;

  • Spółdzielnia Socjalna "Wspólny Sukces" - dezynfekcja DPS w Chodzieży.


03.09.2020

CO W TRAWIE PISZCZY - INFORMACJA O KONKURSACH Z NAGRODAMI DLA NGO/PS/PES

1. Drogie NGO, zachęcamy do zgłaszania się do konkursu na najlepiej zarządzaną organizację pozarządową w Wielkopolsce organizowanego przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

Do zgarnięcia jest pula nagród w wysokości 22 tys. zł. Co musicie zrobić? Pierwszy etap konkursu polega na wypełnieniu i przesłaniu kwestionariusza samooceny oraz karty zgłoszeniowej dostępnych na stronie: https://ue.poznan.pl/pl/studenci,c172/komunikaty,c1330/konkurs-na-najlepiej-zarzadzana-organizacje-pozarzadowa-w,a95180.html?fbclid=IwAR0OyjrC2Zjz9NbXAM6eb2aCWOB9wKJ7gZ5D2OZutlrRra3X2y-JfVH3dnw.

Możecie je wysłać online, na maila: zespol.ngo@ue.poznan.pl lub pocztą na adres: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Katedra Edukacji i Rozwoju Kadr, al. Niepodległości 10, 61-875 Poznań z dopiskiem: „Konkurs”.

Zgłoszenia przyjmowane są do 30.09.2020r.

Jeśli macie pytania związane z konkursem prosimy kierować je na adres e-mail: zespol.ngo@ue.poznan.pl lub telefonicznie: 61 854 37 21.

2. X edycja konkursu Wielkopolska Otwarta dla Osób z Niepełnosprawnościami 2020 - serdecznie zachęcamy do zapoznania się z konkursem m.in. organizacje pozarządowe, które zrealizowały na terenie Województwa Wielkopolskiego działania w społecznościach lokalnych na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz ich otoczenia. Konkurs jest organizowany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu.
Regulamin i formularze zgłoszeniowe są dostępne na stronie: 
https://rops.poznan.pl/article/ogloszenie-x-edycji-konkursu-wielkopolska-otwarta-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami_2020/

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 września 2020

Wszelkie pytania co do konkursu należy kierować do Pani Moniki Zembrzyckiej z ROPS pod nr telefonu 61 856 73 34 lub na maila: monika.zembrzycka@rops.poznan.pl.



31.08.2020

WIZYTA STUDYJNA W LUBCZY!

Tym razem zorganizowaliśmy wizytę studyjną Spółdzielni Socjalnej Równe Szanse w Stowarzyszeniu Klinika Jeździecka w Lubczy (organizacja ma także swój oddział w Stawnicy w pow. złotowskim). Stowarzyszenie prowadzi ośrodek poświęcony treningom jeźdźców i koni, jak również zajmuje się hipoterapią. Dla naszych uczestników jedną z atrakcji była krótka nauka jazdy konnej. Pieczę nad przebiegiem wizyty sprawowała nasza koordynatorka działań partnerskich - Marta.



18.08.2020

DO 31 SIERPNIA TRWA NABÓW WNIOSKÓW NA WSPARCIE WTZ!

W ramach programu PFRON „Bezpieczne WTZ i rehabilitacja społeczno-zawodowa osób z niepełnosprawnościami” dofinansować można zakup środków ochrony osobistej (np. maseczek, przyłbic, rękawiczek) oraz środków dezynfekcyjnych dla warsztatów terapii zajęciowej oraz organizacji realizujących na podstawie umów z PFRON zadania zlecane w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej osób z niepełnosprawnościami.

WIĘCEJ INFORMACJI TUTAJ


Wnioski można składać do 3️⃣1️⃣.0️⃣8️⃣.2️⃣0️⃣2️⃣0️⃣.


11.08.2020

OGŁASZAMY VII NABÓR WNIOSKÓW!

Rozpoczynamy VII NABÓR WNIOSKÓW o uzyskanie bezzwrotnego przedłużonego wsparcia pomostowego oraz wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami.



Na wnioski czekamy do 17 września 2020r. do godz.15:30!

Niezbędne dokumenty i regulamin wsparcia znajdują się w zakładce DOKUMENTY: http://owesetap.pl/dokumenty-8519.html


07.08.2020

INFORMACJA DOT. BIURA OWES ETAP W PILE!

Informuje, że dziś oraz 14.08 nasze biuro w Pile będzie nieczynne. A w dniach 10-13.08 zmieniają się godziny pracy biura w Pile od 10 do 13.

Partnerem regionalnym w województwie wielkopolskim jest Stowarzyszenie Instytut Zachodni z Poznania

Telefon: 602 684 425

Adres e-mailowy: biuro@siz.poznan.pl

Dyżury informacyjne odbywają się w godz. 10-14 we wtorki i czwartki.

05.08.2020

RUSZYŁ NABÓR WNIOSKÓW DO KONKURSU GRANTOWEGO PROGRAMU RÓWNAĆ SZANSE 2020!

O dotację mogą ubiegać się instytucje z miejscowości do 20 tysięcy mieszkańców:
☑️powiatowe, miejskie i gminne biblioteki,
☑️miejskie i gminne domy kultury,
☑️organizacje pozarządowe (zarejestrowane w formie stowarzyszeń i fundacji w KRS lub w ewidencji prowadzonej przez Starostów),
☑️Ochotnicze Straże Pożarne,
☑️nieformalne grupy dorosłych (które chcą założyć organizację pozarządową).
Projekt skierowany jest do młodzieży w wieku od 13 do 19 lat (uczniowie klas siódmych i ósmych szkół podstawowych i uczniowie szkół ponadpodstawowych) z terenów wiejskich i małych miast. Nabór wniosków trwa do 27.10.2020 r. do godz. 12:00. Warto - zerknijcie i do dzieła! Więcej informacji: www.rownacszanse.pl.

30.07.2020

#PolskiBonTurystyczny SZANSĄ DLA ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO I PRZEDSIEBIORCÓW TURYSTYCZNYCH!

Od 22 lipca przedsiębiorstwa turystyczne i organizacje pożytku publicznego realizujące usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne mogą wpisać się na listę podmiotów, w których będzie można zrealizować bonturystyczny: https://bonturystyczny.polska.travel/lista-podmiotow

  1. Pytania i odpowiedzi na temat bonu: https://bonturystyczny.polska.travel/dla-przedsiebiorcow
  2. Tutorial dla przedsiębiorców turystycznych i organizacji pożytku publicznego, którzy chcą przystąpić do programu Polski Bon Turystyczny: https://bit.ly/33aQnHa



22.07.2020

ZOBACZCIE JAK PES I PS RADZĄ SOBIE W WARUNKACH COVID-19 I JAK MOŻECIE WESPRZEĆ BIZNES SPOŁECZNY ZAKUPUJĄC ICH USŁUGI!

Przedstawiamy WAM Informator o wielkopolskich podmiotach ekonomii społecznej i przedsiębiorstwach społecznych oferujących produkty i usługi związane z walką i łagodzeniem skutków epidemii COVID-19 przygotowany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu.

Informator do pobrania poniżej:
Na stronach 27-33 możecie odnaleźć podmioty świadczące różnorakie usługi na terenie subregionu pilskiego, tj.:

1. Zakup środków ochrony indywidualnej - maseczki ochronne
  • Fundacja Niezależni
  • Fundacja Złotowianka
  • Fundacja Drawskie Kajaki
  • Manufaktura Dobrych Usług Sp. z .o.o.
  • Spn.s. Arkadio
  • ZAZ w Pile
  • Fundacja Edukacji i Rozwoju Centrum Wszechświata
  • ZAZ w Gołaszewie

2. Zakup środków ochrony indywidualnej - środki dezynfekcyjne
  • Fundacja Drawskie Kajaki

3. Usługa dezynfekcji pomieszczeń
  • Fundacja Fabryka Dobra
  • Fundacja Niezależni
  • Spn.s. Brei-Mar
  • Spn.s. Garden House
  • Spn.s. Zielona Piła
  • Spn.s. Wspólny Sukces
  • ZAZ w Pile
  • Stowarzyszenie Green House

4. Zapewnienie miejsc pobytu tymczasowego oraz zapewnienie miejsc noclegowych
  • Fundacja Fabryka Dobra
  • Fundacja Drawskie Kajaki

5. Usługi cateringowe
  • Fundacja Fabryka Dobra
  • Fundacja Złotowianka
  • Spn.s. Nowe Horyzonty
  • Spn.s. Stara Łubianka
  • Fundacja im. Jana Banacha
  • Spn.s. Arkadio

6. Usługi opiekuńcze, asystenckie
  • Spn.s. Nowe Horyzonty
  • Fundacja Edukacji i Rozwoju Centrum Wszechświata

7. Usługi terapeutyczne
  • Spn.s. Nowe Horyzonty

8. Usługi ozonowania pojazdów
  • Spn.s. Brei-Mar

16.07.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO STOWARZYSZENIA KLINIKA JEŹDZIECKA!

Dziś życzymy Wam "końskiego zdrowia" - to takie delikatne nawiązanie do kolejnego podmiotu, który niedawno odwiedziliśmy. Stowarzyszenie Klinika Jeździecka swoją główną siedzibę ma w Lubczy (gmina Więcbork), ale postanowiło także otworzyć się na nowe i utworzyć swój oddział w Stawnicy (gmina Złotów). Nie możemy się nadziwić jak wiele opcji mają w swojej ofercie: od nauki jazdy konnej, przez zorganizowany wypoczynek tzw. "weekendy w siodle" i nie tylko, aż po hipoterapię. Mając doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami, chcą zająć się również przygotowaniem OzN do uprawiania parajeździectwa, w tym: parapowożenia, paraujeżdżenia czy paraskoków. Trzymamy kciuki, bo to niesamowicie ciekawa inicjatywa! Więcej o ofercie Stowarzyszenia znajdziecie tutaj: http://www.klinikakonie.pl/uslugi/.

KONTAKT:

klinika.konie@interia.pl
Siedziba: ul. Lubcza 49A, 89-422 Sypniewo
Oddział w Stawnicy: Stawnica 27, 77-400 Złotów

15.06.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO FUNDACJI GĘBICZYN!

Niedawno gościliśmy w Fundacja Gębiczyn wraz z przedstawicielami Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu. Spotkanie pełne pomysłów i wielu perspektyw na przyszłość, także zatrudnieniowych dla absolwentów centrum integracji społecznej, które prowadzi Fundacja. Pani Alino - dziękujemy za przemiłe przyjęcie nas i spacer po terenie CIS.

KONTAKT:
67 255 13 99
Gębiczyn 24, 64-700 Czarnków


10.07.2020

AKTUALNE KONKURSY DLA PES!

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie ogłoszonymi konkursami dla podmiotów ekonomii społecznej.

Organizacje zainteresowane doradztwem w przegotowaniu wniosków o dofinasowanie projektów zapraszamy do kontaktu z pracownikiem OWES ETAP pod numerem telefonu: 503 846 005 lub mailowo: agnieszka.henke@owesetap.pl.

Spis konkursów do pobrania poniżej:


10.07.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO FUNDACJI ZŁOTOWIANKA!

Tym razem zawitaliśmy osobiście do Fundacja Złotowianka tuż po otwarciu sklepu charytatywnego. Przemiła atmosfera i niesamowicie klimatyczna przestrzeń sprzyjająca twórczym wyzwaniom. W ofercie sklepiku możecie znaleźć ręcznie wykonane produkty z recyklingu takie jak: legowiska dla psów, worki, plecaki, torby, koszule czy poduszki, a kupując je wspieracie podopiecznych Fundacji. Zresztą zobaczcie sami zaglądając do naszej fotorelacji! Sklep jest otwarty od pon. do pt. w godzinach 10:00- 17:00, a w sob. od 09:00 do 13:00.

KONTAKT:
519 723 793
kontakt@fundacjazlotowianka.pl
ul. Nieznanego Żołnierza 9/177-400 Złotów


09.07.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO SPÓŁDZIELNI SOCJALNEJ ARKADIO!

Tym razem nasza koordynatorka działań partnerskich - Marta, zajrzała z wizytą do Spółdzielni Socjalnej Arkadio z Szamocina. Przywitały ją jak zwykle uśmiechnięte twarze - pracowniczek Spółdzielni oraz Prezeski Pani Basi. Spółdzielczynie oprowadziły nas po obiekcie, pokazały jak pracują na co dzień przygotowując cateringowe dania czy piekąc przepyszny chleb. Rozmawialiśmy również o współpracy dotyczącej organizacji wizyt studyjnych dla PS/PES i innych zainteresowanych instytucji, jako formy rozwoju i promocji podmiotu. Spółdzielnia i tak pięknie się rozwija, a praca wre - aż miło popatrzeć.

KONTAKT:
696 174 053
spn.s.arkadioszamocin@op.pl

Os. Smolary 1, 64-820 Szamocin
Godziny otwarcia od pon.-pt: 7:00-15:00

08.07.2020

SKLEPIK Z MISJĄ FUNDACJI ZŁOTOWIANKA JUŻ OTWARTY!

Od dziś działa sklep charytatywny utworzony przez
Fundację Złotowianka!
O idei stworzenia sklepu z misją pomagania przeczytacie tutaj: https://fundacjazlotowianka.pl/sklepik-z-marzeniami-helpshop-w-zlotowie/. Znajdziecie tam wiele niesamowitych ręcznie robionych gadżetów - na pewno warto tam zajrzeć!

Sklep jest otwarty od pon. do pt. w godzinach 10:00- 17:00, a w sob. od 09:00 do 13:00.

07.06.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO FUNDACJI IM. JANA BANACHA!

Kolejny podmiot do którego zaglądamy to FarmaWita (Kruszewo, gmina Ujście)! Pani Joanna wraz ze współpracownikami oprowadziła nas po restauracji, opowiadając o idei locavore przyświecającej działaniom PS (więcej o idei dowiecie się ze strony https://farmawita.pl/o-nas/). Szef kuchni gotuje opierając się na eko produktach pochodzących od lokalnych rolników. Na koniec naszej wizyty nie mogliśmy się oprzeć słodkościom i skusiliśmy się na pyszną panna cottę. Polecamy i zapraszamy!

KONTAKT DO RESTAURACJI FARMAWITA:
882 895 344
ul. Węglewska, 64-850 Kruszewo
Godziny otwarcia od pt.-ndz.: 13:00-18:00


06.07.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO FUNDACJI DRAWSKIE KAJAKI!

Rozpoczynamy nowy cykl #OWESETAPwTrasie, w którym będziemy pokazywać PES i PS widziane oczami naszych doradców i animatorów, pokazując działania oraz zaplecze organizacyjne podmiotów, niekiedy także od kulis. Dziś na pierwszy "ogień" Fundacja Drawskie Kajaki z Przesiek (gmina Krzyż Wielkopolski). Przez Prezesa Fundacji zostaliśmy oprowadzeni po obiekcie noclegowym, a także zabrani w piękne drawieńskie zakątki, podziwiając tym samym przestrzeń do organizacji imprez plenerowych oraz biwaków i spływów kajakowych. Więcej informacji znajdziecie na: http://drawskie-kajaki.pl/.

KONTAKT:
790 224 205
info@drawskie-kajaki.pl
Przesieki 26, 64-761 Krzyż Wlkp.

02.07.2020

PLATFORMA INFORMACYJNA DLA WIELKOPOLSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW!

Ważna platforma dla wielkopolskich przedsiębiorców dotkniętych skutkami COVID-19 stworzona przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego - to z niej dowiecie się na jakie wsparcie możecie liczyć od pożyczek, przez poręczenia i dotacje, po dopłaty do wynagrodzeń itp. więcej informacji dowiecie się tutaj: https://wsparcie.wielkopolskie.pl/. Zachęcamy PS i PES do zapoznania się!

01.07.2020

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ SPÓŁDZIELCZOŚCI ŚWIĘTUJEMY Z WAMI!

Wszystkiego co najlepsze dla wszystkich spółdzielców i spółdzielczyń z okazji Międzynarodowego Dnia Spółdzielczości - 1 lipca❗️Pięknie się rozwijajcie, prężnie działajcie i ideą wspierajcie! Cieszymy się, że możemy być z Wami i dla Was.

Spółdzielnia Socjalna Wspólny Sukces ,
Spółdzielnia Socjalna Arkadio Szamocin, Spółdzielnia Socjalna Zielona Piła, Spółdzielnia Socjalna Równe Szanse, Spółdzielnia Socjalna Centrum Zabaw Przygoda, Spółdzielnia Socjalna Brei-Mar, Spółdzielnia Socjalna Stara Łubianka, Spółdzielnia Socjalna Działajmy Razem, Spółdzielnia Socjalna Świt Dobry, Spółdzielnia Socjalna Pogodny Dom, Spółdzielnia Socjalna Ceramik, Spółdzielnia Socjalna Garden-House, Spółdzielnia Socjalna św. Józefa, Spółdzielnia Socjalna Nowe Horyzonty (Kawiarnia Dworcowa)

22.06.2020

FUNDUSZ PAFPIO Z NOWYM INSTRUMENTEM DLA PS!

Fundusz PAFPIO udziela pożyczek na finansowanie kosztów podatku VAT ponoszonych przez przedsiębiorstwa społeczne.  

 

Ponadto oferują pożyczki m.in. na bieżącą działalność, inwestycje i remonty, wkłady własne, zakup sprzętu i urządzeń, opłacenie ZUS i PDOF, uruchomienie nowego działania. Procedura ubiegania się o pożyczkę jest uproszczona, a formularz wniosku jest jednostronicowy.

Parametry oferty finansowej:

 

  • Oprocentowanie kapitału 7,2% w skali roku
  • Opłata administracyjna 3 % potrącana z kapitału w dniu uruchamiania pożyczki
  • Okres spłaty do 24 miesięcy
  • Raty odsetkowe spłacane co miesiąc
  • Harmonogram spłat rat kapitałowych ustalany indywidualnie w zależności od planowanych przychodów
  • Przeznaczenie pożyczki – wszystkie koszty związane z prowadzoną działalnością,  w tym VAT, bieżąca działalność, inwestycje i remonty, wkłady własne, zakup sprzętu i urządzeń, opłacenie ZUS i PDOF, uruchomienie nowego działania.

 

Uproszczona procedura:

  • Jednostronicowy wniosek dostępny na stronie pafpio_wniosek.pdf
  • Nowo utworzone podmioty przedstawiają biznesplany opracowane samodzielnie lub z doradcami OWES

  • Podmioty istniejące dłużej składają skany sprawozdań finansowych za okres 2 ostatnich zamkniętych lat obrachunkowych (lub 1 roku w przypadku młodszych podmiotów)
  • Czas od dnia otrzymania kompletu dokumentów do wydania decyzji pożyczkowej - do 10 dni roboczych 
  • Z pożyczek mogą korzystać też podmioty, które nie korzystają ze wsparcia dotacyjnego OWES
  • Podmioty korzystające ze wsparcia eS Funduszu nie są wyłączone z ubiegania się o pożyczkę w Funduszu PAFPIO



Kontakt z biurem Polsko-Amerykańskiego Funduszu Pożyczkowego Inicjatyw Obywatelskich Sp. z o.o.: tel. 22 542 41 88, 516 178 219 lub mailowo: biuro@pafpio.pl.

Więcej informacji: https://pafpio.pl/pozyczki/

19.06.2020

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA SZÓSTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.
Lista rankingowa:

15.06.2020

ZNAK JAKOŚCI ES - WYDŁUŻONY TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW!

Wszystkich zainteresowanych udziałem w Konkursie zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem Konkursu oraz wypełnienia formularza zgłoszeniowego wraz z załącznikami za pomocą generatora  wniosków, dostępnego na stronie:

 

www.znakjakosci.mrpips.gov.pl

 

Nabór wniosków trwa do 31 lipca 2020 r.

Pakiety wsparcia w ramach konkursu:

Dla laureatów Konkursu w kategoriach I – IV w edycji 2020 przewidziano następujące wsparcie:

a) za zajęcie 1 -3 miejsca – pakiet wsparcia o wartości 10 000 zł (laureaci);
b) za przyznanie certyfikatu znaku jakości – pakiet wsparcia o wartości 3 000 zł (podmioty certyfikowane).

Ponadto, w ramach każdej kategorii (I-V), przewidziano dodatkowe nagrody rzeczowe w postaci wyposażenia związanego z prowadzoną przez laureata działalnością oraz nagranie filmu promocyjnego (miejsca 1-3 w każdej kategorii).


W ramach pakietów wsparcia przewidzianych w kategoriach I – IV, laureat/podmiot certyfikowany będzie mógł korzystać z doradztwa, szkoleń oraz innych form wsparcia swojej działalności, przewidzianych w systemie certyfikacji. Pakiety dadzą możliwość uzyskania bezpłatnych usług, dostosowanych do potrzeb laureatów i certyfikowanych podmiotów. Mają one na celu przede wszystkim podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry.


Laureaci z kategorii I-IV otrzymają również możliwość udziału w targach branżowych, których realizacja, z powodu skutków pandemii COVID-19, nastąpi w roku 2021.

 

INFORMACJE O KONKURSIE

 

Informacje szczegółowe na temat Konkursu będzie można uzyskać pod numerem telefonu (+48 22) 475 83 38  (w godz. 9:00 - 14:00), bądź adresem mailowym: grzegorz.czerniawski@bgk.pl
 
Z uwagi na skutki pandemii wywołanej COVID-19, ogłoszenie wyników Konkursu odbędzie się w postaci relacji on-line m. in. na stronie internetowej www.znakjakosci.mrpips.gov.pl oraz na portalu społecznościowym Facebook.
Źródło: Grafika MRPiPS

09.06.2020

Uprzejmie informujemy, że w dniu 12 czerwca 2020 roku biuro OWES ETAP będzie nieczynne. Życzymy wszystkim udanego długiego weekendu i zapraszamy do kontaktu w poniedziałek tj. 15.06!

Źródło: grafika pochodząca ze strony www.lodolamacze.info.pl
03.06.2020

ZAPROSZENIE DO KONKURSU LODOŁAMACZE 2020!

Fundacja Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych po raz 15 kruszy lody ogłaszając Konkurs "Lodołamacze", tym samym zapraszając do udziału m.in. pracodawców zatrudniających osoby z niepełnosprawnościami, lecz nie tylko. Docenienie wrażliwych i odpowiedzialnych społecznie osób, które przyczyniają się do łamania wszelakich barier w zatrudnianiu OzN i mówieniu o niepełnosprawności w kontekście życia społeczno-zawodowego, to jedne z kluczowych obszarów przyświecających idei Konkursu.

Do 15 sierpnia można zgłaszać kandydatury w następujących kategoriach: Zatrudnienie Chronione, Otwarty Rynek Pracy, Instytucja, Przyjazna Przestrzeń, Zdrowa Firma, Dziennikarz bez Barier.
Kategoria specjalna: Super Lodołamacz, Lodołam Specjalny.
W tym roku wyodrębniona została nowa kategoria Rehabilitacja społeczno-zawodowa, w której o nagrodę powalczą Zakłady Aktywności Zawodowej oraz Warsztaty Terapii Zajęciowej.

Formularze zgłoszeniowe dostępne pod linkiem: http://www.lodolamacze.info.pl/


03.06.2020

CYKL DEBAT W RAMACH IV OGÓLNOPOLSKIEGO FORUM EKONOMII SPOŁECZNEJ I SOLIDARNEJ


Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu debat dotyczących regulacji prawnej w obszarze ekonomii społecznej i solidarnej. Debaty będą miały formę wideokonferencji i odbędą się w czterech terminach:
  • 9 czerwca – Polski model ekonomii społecznej i solidarnej – przedsiębiorczość społeczna jako narzędzie aktywnej polityki społecznej,
  • 16 czerwca – Przedsiębiorstwo społeczne – szansa na reintegrację i świadczenie usług społecznych w środowisku lokalnym,
  • 23 czerwca – Ekonomia społeczna i solidarna i usługi społeczne – w kierunku synergii?,
  • 7 lipca – Fundusz Przedsiębiorczości Społecznej i wyzwania koordynacyjne na poziomie krajowym i regionalnym.
Forum organizowane będzie w ramach partnerskiej współpracy Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Uniwersytetu Warszawskiego, Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej
w Krakowie i Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu w projekcie pn. „System partycypacyjnego zarządzania sferą ekonomii społecznej" (Działanie 2.9 PO WER).

Prosimy o zgłoszenie swojego udziału na adres skrzynki poczty elektronicznej debaty.des@mrpips.gov.pl. Przy zgłoszeniu należy podać imię, nazwisko, nazwę reprezentowanego podmiotu/instytucji, adres e-mail i telefon kontaktowy.

Szczegółowe informacje dot. cyklu debat i rekrutacji znajdują się na stronie internetowej Deparatmentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej: https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/

Źródło: grafika Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej MRPiPS

25.05.2020

BADANIE SPÓŁDZIELCZYCH FORM DZIAŁALNOŚCI PRZEZ URZĄD STATYSTYCZNY W KRAKOWIE

Urząd Statystyczny w Krakowie prowadzi badanie ES-S Sprawozdanie o działalności spółdzielni: pracy, socjalnych, inwalidów i niewidomych, którego celem jest  opracowanie informacji i wskaźników opisujących kondycję spółdzielni i sektora ekonomii społecznej w Polsce na potrzeby planowania, programowania oraz oceny efektywności w obszarze gospodarki społecznej. W celu uzyskania wiarygodnych danych ważne jest, aby w badaniu wzięły udział wszystkie podmioty, którym dedykowany jest formularz.

Badanie jest realizowane w ramach projektu: „Zintegrowany System Monitorowana Sektora Ekonomii Społecznej” w partnerstwie z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Prosimy o wypełnienie elektronicznego formularza ES-S na Portalu Sprawozdawczym GUS w terminie do 12 czerwca 2020 r.

W wyjątkowych sytuacjach formularz można przesłać na adresy mailowe pracowników Urzędu lub na adres: Urząd Statystyczny w Krakowie, ul. K. Wyki 3; 31-223 Kraków z dopiskiem Ekonomia Społeczna.

W celu uzyskania pomocy w sprawach związanych z wypełnieniem formularza możecie się Państwo zgłaszać do naszych doradców OWES ETAP --> http://owesetap.pl/kontakt.html.


25.05.2020

BADANIE ANKIETOWE SYTUACJI PES DLA KOMISJI EUROPEJSKIEJ

Ankieta służy zebraniu danych dotyczących sytuacji podmiotów ekonomii społecznej w obliczu wybuchu pandemii COVID-19 w poszczególnych Państwach Członkowskich. Rezultaty posłużą analizom prowadzonym przez Grupę Ekspertów ds. Przedsiębiorczości Społecznej przy Komisji Europejskiej oraz w procesie negocjowania instrumentów wsparcia na poziomie UE. Zachęcamy do wypełnienia!


14.05.2020

OGŁASZAMY SZÓSTY NABÓR WNIOSKÓW


o udzielenie bezzwrotnego wsparcia przedłużonego pomostowego oraz wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami (zakładka DOKUMENTY).

Termin naboru: 14.05.2020r.-10.06.2020r. do godz. 15.30

Wnioski należy składać w Biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES ETAP przy ul. Jerzego Suszki 9, 60-681 Poznań lub w Punkcie Informacyjnym Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES przy ul. Dąbrowskiego 8, 64-920 Piła (poniedziałki, środy i piątki w godzinach 11:00-15:00) lub droga pocztową na wskazane wcześniej zakresy.
12.05.2020


PROPOZYCJE KONKURSÓW DLA PES - aktualizacja


Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie ogłoszonymi konkursami dla podmiotów ekonomii społecznej. Poniższe zestawienia zostały pogrupowane na konkursy, których nabór ogłoszony jest w trybie otwartym (jest to nabór, w którym wnioski przyjmowane są w sposób ciągły, aż do momentu, gdy łączna wartość dofinansowania o jaką starają się wnioskodawcy przekroczy dostępną dla danego naboru pulę pieniędzy) oraz w trybie zamkniętym (jest to nabór, w którym znana jest data zamknięcia konkursu tj. przyjmowania wniosków o dofinansowanie).


AKTUALNE KONKURSY

Organizacje zainteresowane doradztwem w przegotowaniu wniosków o dofinasowanie projektów zapraszamy do kontaktu z pracownikiem OWES ETAP pod numerem telefonu: 503 846 005 lub mailowo: agnieszka.henke@owesetap.pl


11.05.2020

TISE WSPIERA PS I PES W FORMULE POŻYCZKI PŁYNNOŚCIOWEJ!

Preferencyjnej pożyczki płynnościowej TISE udziela na okres do 4 lat z oprocentowaniem wynoszącym 0,1% w skali roku. Wysokość pożyczki to maksymalnie 25% wartości rocznego obrotu (z działalności gospodarczej i/lub odpłatnej), ale nie więcej niż 100 tys. zł.

Więcej szczegółów i dokumenty znajdziecie TUTAJ.

Pożyczki udzielane są z publicznych środków krajowych, tj. przede wszystkim ze zwrotów z inwestycji udzielonych w ramach projektu BGK w Działaniu 1.4 PO KL oraz utworzonego z tych środków Funduszu Gwarancyjnego.


08.05.2020

WIELKOPOLSKA POŻYCZKA PŁYNNOŚCIOWA TAKŻE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW SPOŁECZNYCH!

Produkt finansowy stanowiący wsparcie dla przedsiębiorców z sektora MŚP posiadających siedzibę, oddział lub stałe bądź dodatkowe miejsce wykonywania działalności gospodarczej na terenie województwa wielkopolskiego, u których w wyniku zjawisk będących następstwem epidemii COVID-19 wystąpił  spadek obrotów/ przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej.

PRZEZNACZENIE:

Finansowanie bieżącej działalności, w tym na zwiększenie kapitału obrotowego związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą. Pożyczka udzielana jest na finansowanie wydatków, w tym zobowiązań wynikających z prowadzenia bieżącej działalności operacyjnej, które stały się wymagalne po 1 marca 2020 roku.

WARUNKI UDZIELANIA POŻYCZKI:
  • maksymalna kwota pożyczki: 300 000,00 PLN
  • wypłaty w transzach
  • okres spłaty: do 72 miesięcy (6 lat)
  • karencja w spłacie kapitału: do 12 miesięcy
  • wakacje w spłacie rat kapitałowo-odsetkowych: do 6 miesięcy
  • oprocentowanie: już od 0%
  • opłaty i prowizje: brak
  • zabezpieczenie: do 100 000,00 PLN weksel własny in blanco, powyżej 100 000,00 PLN weksel własny in blanco + dodatkowe zabezpieczenie stosowane przez Pośrednika Finansowego
Pożyczka Płynnościowa Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju sp. z o.o. wdrażana będzie przez dwóch Pośredników Finansowych: Agencję Rozwoju Regionalnego S. A. w Koninie oraz Wielkopolską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o.

Więcej informacji: https://www.wfr.org.pl/oferta/pozyczka-plynnosciowa/; http://warp.org.pl/oferta/pozyczki-2/pozyczka-plynnosciowa-dla-msp-negatywnie-dotknietych-skutkami-epidemii-covid-19/

Kontakt: 
Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. w Koninie - tel. 63 245 30 95
Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. - tel.  61 656 35 00
E-mail: fundusz@warp.org.pl
                             Źródło: Grafika Wielkopolski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o.


08.05.2020

Program Wsparcia Doraźnego Organizacji Pozarządowych w zakresie przeciwdziałania skutkom COVID-19 to pomoc finansowa dla organizacji, które zostały poszkodowane w wyniku epidemii koronawirusa. Celem Programu jest doraźne wsparcie instytucjonalne dla organizacji i pomoc przy inicjowaniu lokalnych działań, które mają służyć walce ze skutkami epidemii.
O dotację w ramach Programu mogą ubiegać się:
  • organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.), w tym w szczególności stowarzyszenia (w tym stowarzyszenia zwykłe), związki stowarzyszeń, fundacje oraz jednostki terenowe organizacji pozarządowych posiadające osobowość prawną,
  • osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
  • spółdzielnie socjalne,
  • koła gospodyń wiejskich,
  • spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1468, z późn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
Dotacje będą przyznane w ramach dwóch priorytetów. Środki finansowe można przeznaczyć na:
  1. Działania wspierające (Priorytet 1): Uzupełnianie zadań administracji publicznej, których celem jest przeciwdziałanie COVID-19 w społecznościach lokalnych;
  2. Bezpieczeństwo NGO (Priorytet 2): Realizację działań, które musiały zostać wstrzymane przez epidemię; Realizację działań, które umożliwią dalsze funkcjonowanie organizacji; Zakup sprzętu i materiałów, które są niezbędne do realizacji powyższych działań; Wynajem siedziby lub lokalu do realizacji działań.
Maksymalna kwota dotacji w Priorytecie 1 wynosi 50 tys. zł, a Priorytecie 2 – 40 tys. zł.
Celem Programu jest jak najszybsze wsparcie organizacji wymagających pomocy. Dlatego procedury przyznawania dotacji zostały uproszczone, a składane wnioski będą rozpatrywane na bieżąco. Przy aplikowaniu nie jest wymagany wkład własny. Budżet Programu to 10 milionów złotych.
W przypadku pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu pod adresem covid@niw.gov.pl.
Więcej informacji na stronie: Program dla NGO - COVID-19

05.05.2020

Ogłoszono kolejne nabory wniosków na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych:
  • od 29 kwietnia do 13 maja 2020 roku - PUP w Wągrowcu. Wnioski można składać w wersji elektronicznej poprzez stronę www.praca.gov.pl przy użyciu elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego; za pomocą platformy ePUAP na skrytkę podawczą: /pupwagrowiec/Skrytka ESP; w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową na adres PUP w Wągrowcu, ul. Kolejowa 22, 62-100 Wągrowiec.                      Wniosek:https://wagrowiec.praca.gov.pl/dla-pracodawco…/…/organizacje.
  • od 4 maja do 17 maja 2020 roku - PUP w Złotowie. Wnioski można składać elektronicznie na platformie www.praca.gov.pl, a także za pośrednictwem poczty – decyduje data stempla pocztowego o nadaniu albo poprzez umieszczenie wniosku w skrzynce na korespondencję w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Złotowie ul. Kolejowa 11, 77-400 Złotów.
    Wniosek:https://zlotow.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-…/…/organizacje….

Źródło grafik: Polski Fundusz Rozwoju
Więcej informacji o programie: O tarczy słów kilka

Przewodnik po tarczy finansowej przygotowany przez PFR dostępny tutaj:
PRZEWODNIK

Pytania i odpowiedzi dot. programu: Q&A o tarczy
29.04.2020

RUSZYŁA TARCZA FINANSOWA PFR!

 
Od 29 kwietnia mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą składać wnioski w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju, utworzonej w ramach walki ze skutkami COVID-19.


Korzystając z subwencji można liczyć na umorzenie aż 75 proc. kwoty udzielonego wsparcia, po spełnieniu kryteriów dotyczących: utrzymania działalności i zatrudnienia.


Dla kogo?


1. Dla przedsiębiorstw, w których zatrudnienie wynosi co najmniej 250 pracowników, obrót przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa przekracza 43 mln euro.

2. Dla przedsiębiorców, którzy:

  • odnotowują spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19 (spadek sprzedaży towarów lub usług w rozumieniu art. 15g ust. 9 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374, 567 i 568);

  • utracili zdolność produkcji lub świadczenia usług albo odbioru produktów lub usług przez zamawiających w związku z brakiem dostępności komponentów lub zasobów w związku z COVID-19;

  • nie otrzymują płatności z tytułu sprzedaży na skutek COVID-19 w kwocie przekraczającej 25% należności;

  • w związku z zakłóceniami w funkcjonowaniu rynku finansowego nie mają dostępu do rynku kapitałowego lub limitów kredytowych w związku z nowymi kontraktami;

  • są uczestnikami Programów Sektorowych.

3. Wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne.


4. Beneficjent rzeczywisty korzystający z wsparcia finansowego w ramach Programu posiada rezydencję podatkową na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i rozliczał podatki za ostatnie 2 lata obrotowe (jeżeli dotyczy) na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Odejście od tej zasady możliwie jest wyłącznie w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu do przeniesienia rezydencji podatkowej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w terminie do 9 miesięcy od udzielenia pożyczki.


5. Przedsiębiorca prowadził działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.


6. Przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym rozłożenie płatności na raty lub jej odroczenie nie jest uznawane za zaległość.


Jakie są warunki finansowania?


Finansowanie Polskiego Funduszu Rozwoju dostępne dla dużych firm może mieć formę:


  • Finansowanie płynnościowe w postaci pożyczek lub obligacji na okres 2 lat z opcją przedłużenia o rok o wartości nawet do 1 mld zł.

  • Finansowanie preferencyjne w postaci pożyczek preferencyjnych na okres 3 lat częściowo bezzwrotnych i uzależnionych od straty finansowej oraz utrzymania zatrudnienia o wartości do 750 mln zł na podmiot.

  • Finansowanie inwestycyjne w postaci obejmowanych instrumentów kapitałowych (udziałów lub akcji) na zasadach rynkowych lub w ramach pomocy publicznej o wartości do 1 mld zł na podmiot.


Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa.


O jakiej wysokości wsparcia jest mowa?

 

  • Dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników ma być oferowane wsparcie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków, do maksymalnej kwoty 324 tysięcy zł (średnio ok 70-90 tys. zł) na 3 lata, środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności i utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy.

  • Dla firm zatrudniających od 10 do 250 pracowników natomiast przygotowano finansowanie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków do maksymalnej kwoty 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł) na 3 lata, środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności, utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy oraz zanotowania straty na sprzedaży

Jak ubiegać się o subwencję?

Wniosek o wsparcie można złożyć wyłącznie drogą online w następujących bankach: LISTA BANKÓW.

Źródło informacji: strona internetowa Polskiego Funduszu Rozwoju

24.04.2020

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA PIĄTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

23.04.2020

PROPOZYCJE KONKURSÓW DLA PES

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie ogłoszonymi konkursami dla podmiotów ekonomii społecznej. Poniższe zestawienia zostały pogrupowane na konkursy, których nabór ogłoszony jest w trybie otwartym (jest to nabór, w którym wnioski przyjmowane są w sposób ciągły, aż do momentu, gdy łączna wartość dofinansowania o jaką starają się wnioskodawcy przekroczy dostępną dla danego naboru pulę pieniędzy) oraz w trybie zamkniętym (jest to nabór, w którym znana jest data zamknięcia konkursu tj. przyjmowania wniosków o dofinansowanie).


AKTUALNE KONKURSY

Organizacje zainteresowane doradztwem w przegotowaniu wniosków o dofinasowanie projektów zapraszamy do kontaktu z pracownikiem OWES ETAP pod numerem telefonu: +48 503 846 005 lub mailowo: agnieszka.henke@owesetap.pl




21.04.2020

TARCZA 2.0 - ZMIANY
 

W związku ze zmianami w ustawie o przeciwdziałaniu skutkom COVID-19 (tzw. tarcza antykryzysowa) przedstawiamy aktualne zestawienie najbardziej istotnych instrumentów wsparcia (z uwzględnieniem dość szerokiego spectrum działania przedsiębiorstw społecznych) opracowane przez doradców prawnych OWES. Opracowanie nie ma charakteru kompleksowego, stąd w razie chęci skorzystania z poszczególnych instrumentów konieczna jest szczegółowa analiza indywidualnej sytuacji danego podmiotu.

Z istotnych „zmian”, zwracamy w szczególności uwagę na:

  1. doprecyzowanie postanowień dotyczących podejmowania uchwał przez organy spółdzielni (w tym spółdzielni socjalnych) – zestawienie pn. INNE;
  2. wprowadzenie mechanizmów „głosowania na odległość” w przypadku organów fundacji o stowarzyszeń – zestawienie pn. INNE;
  3. świadczenie na ochronę miejsc pracy z FGŚP – rozszerzenie instrumentu na organizacje pozarządowe; doprecyzowanie okresu, w którym przysługuje dofinansowanie; brak obowiązku zatrudniania pracownika objętego dofinansowaniem po upływie okresu dofinansowania – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  4. świadczenie postojowe (zmiana w zakresie „intensywności” wsparcia – wcześniej raz, obecnie max. 3 miesiące) – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  5. dofinansowanie dla MŚP części kosztów wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenie społeczne – umowa ze starostą – brak wymogu utrzymywania zatrudnienia pracowników objętych finansowaniem po okresie otrzymywania dofinansowania – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  6. mikropożyczki dla MŚP (do 5 tys. zł) – dla umorzenia mikropożyczki: brak wymogu utrzymania zatrudnienia pracowników, wystarczy dalsze prowadzenie działalności po upływie 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki; umorzenie pożyczki nie stanowi przychodu podatkowego – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  7. dofinansowanie dla organizacji pozarządowych i podmiotów z art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – brak wymogu utrzymywania zatrudnienia pracowników objętych finansowaniem po zakończeniu dofinansowania – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  8. zwolnienie z ZUS dla płatników oraz samozatrudnionych – rozszerzenie o płatników, którzy zgłosili do 49 ubezpieczonych (ale tylko 50% składek); rozszerzenie o płatników zgłoszonych do ZUS między 1.02 a 31.03; rozszerzenie o spółdzielnie socjalne; zwolnienie ze składek za marzec 2020 nawet jeżeli zostały opłacone– zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA.
 
W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt bezpośrednio z pracownikami OWES - służymy Państwu pomocą w tym zakresie.

20.04.2020

JAK BEZPIECZNIE ORGANIZOWAĆ WOLONTARIAT W OKRESIE EPIDEMII? JAKIE UŁATWIENIA MOGĄ UZYSKAĆ ORGANIZACJE POZARZĄDOWE?

Epidemia oraz jej konsekwencje zmieniają również sposób świadczenia wolontariatu oraz innych form pomocy osobom potrzebującym wsparcia. Wychodząc naprzeciw potrzebom organizacji pozarządowych w tym trudnym okresie, przygotowaliśmy dwie bezpłatne, dostępne dla wszystkich publikacje, których autorem jest Pan Tomasz Schimanek - ekspert Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce z wieloletnim doświadczeniem w III sektorze. Publikacje powstały w ramach Działaj Lokalnie:
  • poradnik "Wolontariat w warunkach epidemii. Dziesięć praktycznych wskazówek dla organizatorów wolontariatu i wolontariuszy" - DOSTĘPNY TUTAJ: https://bit.ly/3cDVIbv
  • informator "Informacje o ułatwieniach dla organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w okresie epidemii COVID-19" - DOSTĘPNY TUTAJ: https://bit.ly/34RjiPl

17.04.2020

Dla kogo?

Dofinasowanie przeznaczone jest dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, u których nastąpił spadek przychodów z działalności statutowej (obliczony jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych 2020 roku do łącznych przychodów z tej działalności z analogicznych 2 miesięcy kalendarzowych 2019 roku) w następstwie wystąpienia COVID-19.

Wysokość dofinasowania

Wysokość dofinasowania uzależniona jest od spadku obrotów i wynosi:

  • 50% wynagrodzeń pracowników wraz ze składakami na ubezpieczenia społeczne, nie więcej jak 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, w przypadku spadku obrotów o co najmniej 30%,

  • 70% wynagrodzeń pracowników wraz ze składakami na ubezpieczenia społeczne, nie więcej jak 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, w przypadku spadku obrotów o co najmniej 50%,

  • 90% wynagrodzeń pracowników wraz ze składakami na ubezpieczenia społeczne, nie więcej jak 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, w przypadku spadku obrotów o co najmniej 80%.

Termin i miejsce składania wniosków

Wnioski należy składać do Powiatowego Urzędu Pracy (PUP) właściwego ze względu na swoja siedzibę w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru przez Dyrektora PUP. Wnioski składa się przez platformę www.praca.gov.pl lub bezpośrednio w PUP.

Więcej informacji o zasadach wsparcia oraz wnioski o udzielenie wsparcie na:

 

Organizacje zainteresowane otrzymaniem pomocy w ramach przygotowania wniosków do Powiatowych Urzędów Pracy zapraszamy do kontaktu z biurem OWES ETAP pod nr tel.: 61 656 99 71 lub mailowo: owesetap@owesetap.pl oraz bezpośrednio z doradcami OWES.


16.04.2020

WALKA Z KORONAWIRUSEM W WYDANIU PES I PES Z SUBREGIONU PILSKIEGO

W formie graficznej została przedstawiona lista PS i PES z subregionu pilskiego, które odpowiadają na aktualne zapotrzebowanie dot. walki z koronawirusem, a z których dodatkowych usług i produktów możecie skorzystać.

Dla uzupełnienia poniżej podajemy dane kontaktowe w/w PES i PS:

Manufaktura Dobrych Usług Sp. z o.o.
m.d.u.produkcja@gmail.com
669 500 131, 607 060 521

Zakład Aktywności Zawodowej w Pile
administracja@zaz.pila.pl
67 214 43 40

Zakład Aktywności Zawodowej w Gołaszewie
biuro@zazgolaszewo.pl
61 427 87 89

Spółdzielnia Socjalna "Arkadio"
spn.s.arkadioszamocin@op.pl
696 174 053

Spółdzielnia Socjalna "Brei-Mar"
breimar@wp.pl
728 812 013, 728 812 021

Fundacja Złotowianka
kontakt@fundacjazlotowianka.pl
519 723 793, 512 977 766

Spółdzielnia Socjalna "Zielona Piła"
zielona.pila@wp.pl
602 297 920

Fundacja Fabryka Dobra
pawel.ladzinski@opusdesign.pl
506 121 996

#pomocnaES #wspieraj #biznesspołeczny

Grafika:
Wielkopolska ES

15.04.2020

ZAKOŃCZENIE V NABORU WNIOSKÓW!

Informujemy, iż z dniem jutrzejszym, tj. 16.04.br. kończymy piąty nabór wniosków o udzielenie dotacji i wniosków o udzielenie przedłużonego wsparcia pomostowego. KOW w ramach tego naboru planowany jest na 23.04.br. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną wysłane do Wnioskodawców drogą mailową.

08.04.2020

Uprzejmie informujemy, że w dniach 9-10.04 biuro OWES ETAP będzie nieczynne. Przy okazji życząc dużo zdrowia dla Was i waszych bliskich! Zapraszamy do kontaktu po świętach!

06.04.2020

MATERIAŁY DOT. TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ W OPRACOWANIU DESiS


Zapraszamy do zapoznania się z materiałem podsumowującym nowe instrumenty wsparcia dla podmiotów ekonomii społecznej przygotowanym przez Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Link do materiału:
https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/Wsparcie,ekonomii,spolecznej,i,solidarnej,w,obliczu,koronawirusa,4177.html

03.04.2020

OPRACOWANIE PRAWNE WSPARCIA DLA PS I PES W RAMACH TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ

Drogie przedsiębiorstwa społeczne i podmioty ekonomii społecznej z subregionu pilskiego,

we współpracy z doradcami prawnymi OWES został przygotowany pakiet informacji dla PS i PES w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Udostępniamy go Wam, a w razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami lub biurem OWES - wspólnie postaramy się przezwyciężyć ten czas, możecie liczyć na nasze wsparcie!

Zespół OWES ETAP

Instrumenty wsparcia

Inne instrumenty

Zatrudnienie

01.04.2020

UWAGA! SAMORZĄD WOJ. WIELKOPOLSKIEGO PILNIE KUPI PLACÓWKOM MEDYCZNYM PONAD 1,5 MILIONA SZTUK ŚRODKÓW DO OCHRONY OSOBISTEJ!

Samorząd Województwa od samego początku walczy z epidemią koronawirusa. Teraz, celem przeciwdziałania skutkom COVID-19, zaprasza wszystkich zainteresowanych do składania ofert na środki medyczne do ochrony osobistej, które zostaną przekazane placówkom leczniczym w całej Wielkopolsce.

Chodzi m.in. o zakup najważniejszych środków, czyli kombinezonów ochronnych, fartuchów jednorazowych barierowych- chirurgicznych, maseczek FFP3, masek chirurgicznych, przyłbic ochronnych, rękawiczek jednorazowych ochronnych nitrylowych – rozmiary M i L, rękawiczek jednorazowych ochronnych lateksowych – rozmiary M i L oraz gogli ochronnych.

Oferta, złożona do 3 kwietnia 2020 r. na adresy zamowienia@umww.pl.; marcin.kozubowicz@umww.pl, musi zawierać cenę na proponowany asortyment oraz termin jego dostawy do wskazanego miejsca. Można też składać oferty na jeden wybrany asortyment.

OGŁOSZENIE I FORMULARZ

01.04.2020

INFORMACJE O WYDŁUŻENIU TERMINÓW DOT. SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH I PODATKU CIT-8!


31 marca 2020 r., późnym wieczorem, Ministerstwo Finansów opublikowało rozporządzenie dotyczące wydłużenia czasu na sporządzenie sprawozdania finansowego – w tym przez organizacje pozarządowe. 

Termin na sporządzenie sprawozdania finansowego przez organizacje pozarządowe został wydłużony o 3 miesiące.

Oznacza to, że sprawozdanie finansowe będzie musiało zostać sporządzone do końca czerwca 2020 r., a zatwierdzone – do końca września.


Inne ważne wydłużone terminy dla organizacji pozarządowych to:


Wydłużenie terminu dot. złożenia zeznania i wpłaty podatku CIT w roku podatkowym, który zakończył się w okresie:
  • od dnia 1 grudnia 2019 r. do dnia 31 marca 2020 r. dla podatników osiągających wyłącznie dochody wolne od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy o CIT, a także tych podatników, którzy są podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dla których przychody z działalności pożytku publicznego, o której mowa w art. 4 tej ustawy stanowią co najmniej 80% wszystkich przychodów – do dnia 31 lipca 2020 r.

  • od dnia 1 grudnia 2019 r. do dnia 31 stycznia 2020 r. dla pozostałych podatników – do dnia 31 maja 2020 r

27.03.2020

Informacja Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dla podmiotów zatrudnienia socjalnego nt. świadczenia integracyjnego wypłacanego uczestnikom centrów integracji społecznej.

https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/download/files/Komunikat_swiadczenie_integracyjne_PZ.doc

27.03.2020

PRZEDŁUŻONY TERMIN NABORU WNIOSKÓW O ZNAK JAKOŚCI ESiS!

Oto informacja o wydłużeniu terminu na składanie wniosków w Konkursie o przyznanie certyfikatu Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2020.

Nabór potrwa aż do 30 czerwca br.

Zgłaszajcie się - proste formalności i aplikacja online! https://www.znakjakosci.mrpips.gov.pl/kategoria

20.03.2020

Komunikat Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dla podmiotów zatrudnienia socjalnego w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się wirusa SARS CoV-2.

KOMUNIKAT !!!

18.03.2020

WYDŁUŻENIE TERMINU V NABORU WNIOSKÓW!

Ze względu na zagrożenie wirusem COVID-19 podjęliśmy decyzję o wydłużeniu terminu składania wniosków - ostateczna data składania wniosków o dofinansowanie zostanie podana na min. 7 dni przed planowanym końcem ich złożenia. Podmioty, które do tej pory złożyły wniosek informujemy, iż zostanie on przedstawiony na najbliższym posiedzeniu KOW. Istnieje również możliwość wycofania wniosku przez podmiot, po złożeniu pisemnej rezygnacji na adres: owesetap@owesetap.pl i złożenia go ponownie, zgodnie z obowiązującym nowym terminem składania wniosków o dofinansowanie. Za zaistniałą zmianę i konieczność wydłużenia terminu składania wniosków serdecznie przepraszamy.

18.03.2020

NA JAKIE WSPARCIE MOŻE LICZYĆ PRZEDSIĘBIORCA SPOŁECZNY W SYTUACJI OBECNEGO KRYZYSU EPIDEMICZNEGO?

Poniżej zamieszczamy najważniejsze informacje oraz porady, co robić, by przetrwać kryzys. 

Opłacenie składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Możliwość złożenia wniosku o odroczenie o 3 miesiące płatności składek za okres luty-kwiecień 2020 r.

Informacja na stronie ZUS


Opłacenie podatków: PIT/CIT/VAT 

Możliwość złożenia wniosek o odroczenie terminu płatności.

Informacja oraz instrukcja złożenia wniosku na portalu biznes.gov.pl


Kredyty/pożyczki

Związek Banków Polskich przedstawił pakiet działań dla klientów, w tym umożliwienie im odroczenia spłat rat na 3 miesiące oraz inne formy wsparcia.

mBank umożliwia klientom indywidualnym i firmowym odroczenie spłaty kredytu na 6 miesięcy.

Fundusz TISE SA – pożyczkodawca podmiotów ekonomii społecznej rozpatruje wnioski o pożyczki bez zmian, na bazie dotychczasowych dokumentów. Możliwe jest udzielenie pożyczki na poprawę bieżącej płynności finansowej – nic się pod tym względem nie zmieniło, poza faktem, że pożyczkodawca trochę więcej o możliwy impakt obecnej sytuacji. Możliwa jest karencja w spłacie kapitału do 6 miesięcy – nic się w tu również nie zmienia.

Aktualnie przede wszystkim rozpatrywane są wnioski o restrukturyzację pożyczek już udzielonych. Wszystkich klientów TISE zachęcamy do kontaktu z opiekunem w celu omówienia możliwości restrukturyzacji pożyczki.  Nie można w toku pożyczki ponownie udzielić karencji w spłacie, a więc zawiesić raty, ale można obniżyć ratę.

Leasingi itp.

Zachęcamy do indywidualnego przeglądania umów oraz pisania wniosków wniosków o odłożenie kilku miesięcznych spłat i o wydłużenie o odpowiednią liczbę miesięcy umowy leasingowej.

Czynsze/najmy

Podobnie jak przy umowach leasingowych, zachęcamy do rozmów z właścicielami wynajmowanych powierzchni, np. o obniżeniu stałych opłat za media/ ogrzewanie w związku z tym, że powierzchnie nie są wykorzystywane.

Działania antykryzysowe dla organizacji pozarządowych realizujących projekty z Europejskiego Funduszu Społecznego

Rekomendacje Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej obejmują m.in.:

  • finansowania z funduszy unijnych kosztów odwołanych szkoleń, wyjazdów, konferencji, jeśli pieniądze są nie do odzyskania i nie można było zrealizować planowanych działań (na przykład kraj, do którego planowany był wyjazd zamknął granice),
  • finansowania z funduszy unijnych kosztów funkcjonowania placówek, które powstały ze wsparciem unijnym (na przykład przedszkoli, które muszą zapłacić opiekunkom)
  • wydłużenia terminów składania wniosków o płatność i zmiany terminów zakończenia projektów,
  • zmiany treści wniosków i umów o dofinansowanie, na przykład w zakresie okresu realizacji projektu, terminu jego zakończenia albo finansowania dodatkowych kosztów zapewnienia bezpieczeństwa lub zmiany formy wsparcia na zdalne.
  • czasowego zawieszenia prowadzonej działalności gospodarczej w przypadku dotacji lub pożyczek na założenie firmy,
  • uznawania oświadczeń uczestników w przypadku stypendiów stażowych (takie oświadczenia mogą dotyczyć na przykład opieki nad dzieckiem do lat 8, zawieszenia działalności firmy, konieczności odbywania kwarantanny).

Zachęcamy do kontaktowania się z Instytucjami Pośredniczącymi w celu omówienia możliwych rozwiązań.

Informacja dla beneficjentów programów NIW: FIO, PROO, ROHiS i Korpus Solidarności

Narodowy Instytut Wolności prosi o kontakt z opiekunami projektów, jeżeli zostały zidentyfikowane ryzyka i osiągnięcie rezultatów projektu ze względu na obecną sytuację w kraju jest zagrożone.

Źródło:https://inspro.org.pl/centrumklucz/dzieje-sie/wsparcie-dla-przedsiebiorcow-spolecznych-w-zwiazku-z-epidemia-koronawirusa/?fbclid=IwAR1nDCShq6ytaJ8xpCaq9nTSuxzXB-1ubfUSSrVOgy9_GKQOPe1kQhNUEuA


16.03.2020

FUNKCJONOWANIE BIURA OWES W POZNANIU I W PILE ORAZ BIURA STOWARZYSZENIA ETAP!

Szanowni Państwo,

w związku z sytuacją epidemiczną w najbliższym czasie wprowadzamy następujące działania:


  • biuro OWES jest otwarte od pon.-pt. w godzinach 7:30 do 15:30, lecz prosimy Państwa o ograniczenie wizyt i w miarę możliwości kontakt telefoniczny (61 656 99 71) i elektroniczny (owesetap@owesetap.pl); kontakt do poszczególnych pracowników OWES zajmujących się Państwa sprawami znajduje się tutaj: http://owesetap.pl/kontakt.html;
  • w sprawach innych niż OWES mogą się Państwo skontaktować z biurem Stowarzyszenia ETAP mailowo: etap@etap.org.pl i telefonicznie 61 656 99 71;
  • BIURO SUBREGIONALNE OWES W PILE będzie zamknięte do 20.03 Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu telefonicznego 514 636 170 lub mailowego: agnieszka.przewozniczak@owesetap.pl;
  • o wszelkich zmianach będziemy informować Państwa na bieżąco poprzez stronę: www.owesetap.pl oraz https://www.facebook.com/OWESETAP/.

Prosimy Państwa o wyrozumiałość i przepraszamy za zaistniałą sytuację.


02.03.2020

Konkurs o przyznanie certyfikatu Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2020 Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej!


Zapraszamy podmioty ekonomii społecznej, w tym przedsiębiorstwa społeczne, a także jednostki samorządu terytorialnego do wzięcia udziału w konkursie! 

Konkurs o przyznanie certyfikatu  Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2020 ma na celu wyróżnienie tych podmiotów, które z powodzeniem łączą działalność ekonomiczną ze społecznym zaangażowaniem. Przyznane certyfikaty przyczynią się do budowy marki konkretnych podmiotów oraz całego sektora ekonomii społecznej. W jednej z kategorii zostaną także wybrane samorządy, które w sposób wyróżniający się wspierają ekonomię społeczną oraz propagują idee spójności i solidarności społecznej. Uroczyste wręczenie nagród oraz prezentacja laureatów podczas dużego, ogólnopolskiego wydarzenia, będzie stanowić doskonałą okazję dla podmiotów ekonomii społecznej i jednostek samorządu terytorialnego do promocji swojej działalności. Konkurs o przyznanie certyfikatu Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2020  organizowany jest w ramach projektu pn. System certyfikacji znakami jakości dla podmiotów ekonomii społecznej i jednostek samorządu terytorialnego , współfinansowanego ze środków unijnych, realizowanego w partnerstwie przez:
  • Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – lidera partnerstwa;
  • Bank Gospodarstwa Krajowego – partnera;
  • Europejski Dom Spotkań - Fundację Nowy Staw – partnera.

1. 
Kategorie konkursowe
W ramach tegorocznej – trzeciej edycji Konkursu, przyznane zostaną certyfikaty w pięciu kategoriach:
a) Kategoria I. Debiut roku.
b) Kategoria II. Najlepszy pracodawca.
c) Kategoria III. Sukces rynkowy.
d) Kategoria IV. Przedsięwzięcie PES współfinansowane ze środków zwrotnych EFS.
e) Kategoria V. Społecznie odpowiedzialny samorząd.
Poszczególne kategorie dedykowane są dla następujących podmiotów:
KategoriaI. Debiut rokuII. Najlepszy pracodawcaIII. Sukces rynkowyIV. Przedsięwzięcie PES współfinansowane ze środków zwrotnychV. Społecznie odpowiedzialny samorząd
Uprawniony PodmiotPESPESPESPESJST
Dodatkowe wymaganiaPosiadanie osobowości prawnej, rejestracja w roku 2019Posiadanie osobowości prawnej, prowadzenie działalności od co najmniej 12 miesięcy i zamknięcie
jednego roku obrotowego
Posiadanie osobowości prawnej, prowadzenie działalności od co najmniej 12 miesięcy i zamknięcie
jednego roku obrotowego
Posiadanie osobowości prawnej, prowadzenie działalności od co najmniej 12 miesięcy i zamknięcie
jednego roku obrotowego, zgłoszenie przedsięwzięcia nieocenianego dotąd w poprzednich edycjach Konkursu.
Gmina lub powiat

2. Pakiety wsparcia w ramach konkursu:
Dla laureatów Konkursu w kategoriach I – IV w edycji 2020 przewidziano następujące wsparcie:
a) za zajęcie 1 -3 miejsca – pakiet wsparcia o wartości 10 000 zł (laureaci);
b) za przyznanie certyfikatu znaku jakości – pakiet wsparcia o wartości 3 000 zł (podmioty certyfikowane).

Ponadto, w ramach każdej kategorii (I-IV) przewidziano możliwość wzięcia udziału w targach branżowych dla przedstawicieli laureatów (miejsca 1-3 w każdej kategorii).

Natomiast dla kategorii laureatów w kategorii I-V przewidziano możliwość wzięcia udziału w zagranicznej wizycie studyjnej (miejsca 1-3 w każdej kategorii).

W ramach pakietów wsparcia przewidzianych w kategoriach I – IV, laureat/podmiot certyfikowany będzie mógł korzystać z doradztwa, szkoleń oraz innych form wsparcia swojej działalności, przewidzianych
w systemie certyfikacji. Pakiety dadzą możliwość uzyskania bezpłatnych usług, dostosowanych do potrzeb laureatów i certyfikowanych podmiotów. Mają one a celu przede wszystkim podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry.

3. Zgłoszenia
Wszystkich zainteresowanych udziałem w Konkursie zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem Konkursu oraz wypełnienia formularza zgłoszeniowego wraz z załącznikami za pomocą generatora  wniosków, dostępnego na stronie: www.znakjakosci.mrpips.gov.pl

Nabór wniosków trwa do 27 marca 2020 r.

4. Infolinia
Informacje szczegółowe na temat Konkursu będzie można uzyskać pod numerem telefonu (+48 22) 475 83 38  (w godz. 9:00 - 14:00), bądź adresem mailowym: grzegorz.czerniawski@bgk.pl.

5. Ogłoszenie wyników Konkursu
Uroczyste wręczenie nagród zaplanowano w programie IV Ogólnopolskiego Forum Ekonomii Społecznej i Solidarnej, które odbędzie się w dniach 23-24 czerwca 2020 r.


27.02.2020

III WARSZTAT O EKONOMII SPOŁECZNEJ Z CZARNKOWSKIMI UCZNIAMI!

III warsztat „Z ekonomią społeczną za pan brat! będzie miał dwie części – pierwsza z nich odbyła się 26 lutego w Szkole Podstawowej nr 1 im. H. Sienkiewicza w Czarnkowie. Podczas naszego spotkania gotowa do działania, zgrana ekipa dziewczyn wymyślała tematykę inicjatywy lokalnej, którą zorganizują. Możemy Wam zdradzić, że dzieci chcą pomóc czarnkowskim seniorom – jak? Tego ostatecznie dowiecie się z kolejnej części warsztatu, który już w marcu! Wtedy zajmiemy się pisaniem wniosku na inicjatywę..
✍️

17.02.2020

NAJNOWSZY KATALOG PES (2019) STWORZONY PRZEZ ROPS W POZNANIU JUŻ GOTOWY!

Na stronach 10-17 znajdziecie informację o działaniach podmiotów z subregionu pilskiego: Spółdzielni Socjalnej Arkadio z Szamocina, Stowarzyszeniu Chodzieskich Amazonek "Różowa Wstążeczka", Centrum Integracji Społecznej "ARKA" w Wieleniu, Stowarzyszeniu Bioderko z Chodzieży oraz Fundacji Sowelo z Piły prowadzącej Przedsiębiorstwo Społeczne Eco-India. Czytajcie i udostępniajcie: KATALOG PES 2019


30.01.2020

OGŁASZAMY PIĄTY NABÓR WNIOSKÓW

o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami (zakładka DOKUMENTY).

Termin naboru: 30.01.2020r.-12.03.2020r. do godz. 15.00

Wnioski należy składać w Biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES ETAP przy ul. Jerzego Suszki 9, 60-681 Poznań lub w Punkcie Informacyjnym Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES przy ul. Dąbrowskiego 8, 64-920 Piła.


23.01.2020

AHOJ PRZYGODO! - II CZĘŚĆ WARSZTATÓW O EKONOMII SPOŁECZNEJ!

Wczoraj przeprowadziliśmy drugą część warsztatów o ekonomii społecznej z uczniami Szkoły Podstawowej nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Czarnkowie oraz z seniorkami z Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Czarnkowie. Dziękujemy również Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Czarnkowie za przedstawienie dzieciom działań Ośrodka podejmowanych np. w ramach wolontariatu czy Centrum Aktywności Senioralnej.

Tym razem jednak postawiliśmy na międzypokoleniową wymianę pomysłów, w celu stworzenia mapy zasobów lokalnych i problemów społecznych, z którymi borykają się mieszkańcy miasta Czarnków. Współpraca między seniorkami, a uczniami wypadła doskonale. Dzięki intensywnej burzy mózgów wskazano kilka pomysłów i kierunków, celem napisania wniosku o zorganizowanie inicjatywy lokalnej. Nad tym będziemy pracować na kolejnym warsztacie w lutym, już z myślą o pomocy konkretnej grupie mieszkańców (np. uczniom szkoły, seniorom czy osobom z niepełnosprawnościami).


Ogromnie cieszy nas zaangażowanie każdego pokolenia w rozwój ekonomii społecznej.



08.01.2020

KOLĘDOWANIE Z EKONOMIĄ SPOŁECZNĄ ROZPOCZĘLIŚMY NOWY ROK!
Gratulujemy laureatom Konkursu Kolęd i Pastorałek Osób z Niepełnosprawnościami, a wszystkim uczestnikom ogromnego talentu i pasji wokalnej. Byliście prześwietni i porwaliście publiczność zgromadzoną w Sali Widowiskowej w Łeknie.

Dziękujemy Gminny Ośrodek Kultury w ŁeknieGmina Wągrowiec oraz Spółdzielnia Socjalna "Wspólny Sukces" za partnerską współpracę przy organizacji corocznego wydarzenia.


Gastronomicznie wydarzenie wsparło lokalne Stowarzyszenie Pisanki z Runowa, które również przygotowało animacje dla dzieci.


20.12.2019

ŚWIĄTECZNY CZAS W NOWEJ WSI!

W okresie przedświątecznym odbyło się w spotkanie wigilijne dla seniorów ze Wsi Nowa Wieś i Rudki. Uczestniczyło w nim ponad 50 osób, które przy świątecznie zastawionym stole i dźwiękach kolęd mieli okazję zintegrować się i miło spędzić czas.
Podczas spotkania seniorzy mogli podziwiać również występy dzieci i młodzieży.
Spotkanie zorganizowane zostało przez Stowarzyszenie Nasze Wieś - Nowa Wieś z Gminy Trzcianka przy wsparciu środków na realizację inicjatywy lokalnej z OWES ETAP.


16.12.2019

FOTORELACJA Z TARGÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ W WĄGROWCU!

Targi ES w Wągrowcu już za nami! Dziękujemy serdecznie wszystkim PS i PES, które aktywnie uczestniczyły w wydarzeniu: Spółdzielni Socjalnej Świt Dobry, Spółdzielni Socjalnej Centrum Zabaw PrzygodaSpółdzielnia Socjalna "Wspólny Sukces"", Spółdzielnia Socjalna Stara Łubianka, Spółdzielni Socjalnej Arkadio z Szamocina, Wągrowiecki Uniwersytet Trzeciego Wieku, grupie nieformalnej Sekcja malowania na szkle i pisania ikon, Kole Gospodyń Wiejskich z Mieściska, Stowarzyszenie Chodzieskich Amazonek "Różowa wstążeczka", Akcji Humanitarnej "Życie" z Piły, Specjalnemu Ośrodkowi Szkolno-Wychowawczemu z Wągrowca,grupie nieformalnej Sekcja Szydełkowa z Wągrowca oraz Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji - Filii w Wągrowcu.

Gratulujemy laureatom konkursu na najładniejszą ozdobę świąteczną i najlepszy produkt tj.: Spółdzielni Socjalnej Arkadio, Stowarzyszenie Chodzieskich Amazonek "Różowa wstążeczka" oraz Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji Filii w Wągrowcu.

05.12.2019

KONKURS KOLĘD I PASTORAŁEK OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI PODCZAS EVENTU W ŁEKNIE!

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej OWES ETAP oraz Gminny Ośrodek Kultury w Łeknie serdecznie zapraszają na event lokalny „Kolędowanie z ekonomią społeczną”, który odbędzie 6 stycznia 2020r. w Łeknie (gmina Wągrowiec).

Wydarzenie rozpocznie się o godz. 13:00 uroczystym Orszakiem Trzech Króli, który wyruszy spod Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Łeknie (ul. Pocztowa 7). Orszak dotrze do Sali Widowiskowej w Łeknie, w której o godz. 14:00 rozpocznie się Konkurs Kolęd i Pastorałek Osób z Niepełnosprawnościami. Konkurs to idealna okazja dla osób z niepełnosprawnościami do zaprezentowania swojego talentu szerszej publiczności, a także wspólnej integracji w wyjątkowej świątecznej atmosferze.

Szczegółowych informacji o wydarzeniu udziela Pani Marta Krajewska. Zgłoszenia do Konkursu przyjmowane są do dnia 20.12.2019r. poprzez wypełnienie karty zgłoszeniowej i przesłanie na adres: marta.krajewska@owesetap.pl lub pod nr tel.: 737 498 162.

REGULAMIN KONKURSU

KARTA ZGŁOSZENIOWA

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH


29.11.2019

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA CZWARTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

Lista rankingowa z posiedzenia IV Komisji Oceny Wniosków

Lista rankingowa z posiedzenia IV KOW (aktualizacja z dnia 18.12.2019)

Lista rankingowa z posiedzenia IV KOW (aktualizacja z dnia 20.12.2019)

21.11.2019

ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Z OWES ETAP!

W Szkole Podstawowej nr 1 w Czarnkowie odbyły się warsztaty dla uczniów pn. „Stań się detektywem społecznym” w formule pokoju zagadek, opartego na morskiej historii "EStera i przyjaciele" o pomaganiu i współpracy.

Rozwiązywaliśmy logiczne zagadki, odkrywając wartości, które przyświecają ekonomii społecznej, a to wszystko w formie nauki poprzez zabawę. Dzieci poznały w praktyce czym zajmuje się PS, jak pomaga innym i co może zaoferować najmłodszym pokoleniom na przykładzie działań lokalnego przedsiębiorstwa społecznego Fundacji Edukacji i Rozwoju Centrum Wszechświata.

Dziękujemy całej grupie za wspaniałe zaangażowanie i dociekliwość. Cieszy nas fakt, że wyrastają już nowe pokolenia społeczników!

Warsztaty będą miały swoją kontynuację już w nowym roku - więcej informacji zdradzimy niebawem.


15.11.2019

MIESIĄC DO TARGÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ W WĄGROWCU!
Wy też nie możecie się już doczekać świątecznej atmosfery, w którą wprowadzą nas przedsiębiorstwa społeczne i organizacje pozarządowe?

Tym milej nam zaprosić Was do spędzenia tego przedświątecznego czasu razem z nami!

Data: 13 grudnia 2019r. (piątek)
Godz.: 17:00-20:00
Miejsce: Rynek w Wągrowcu


Pozdrawiamy świątecznie!



14.11.2019

GALA JUBILEUSZOWA XX-LECIA REGIONALNEGO OŚRODKA POLITYKI SPOŁECZNEJ W POZNANIU ORAZ REGIONALNY DZIEŃ PRACOWNIKA SOCJALNEGO