Serdecznie zapraszamy do odwiedzin i polubienia naszego fanpage’a na facebooku:


Zamieszczamy na nim najnowsze informacje, ciekawostki, zdjęcia, nagrania i filmy :)


MARKA SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNA
KLUNKRY WIELKOPOLSKIE TO TEŻ NASZA SPRAWA!


Obejrzyjcie filmik, a przekonacie się:

Co to są Klunkry wielkopolskie?
www.klunkrywielkopolskie.pl
https://www.facebook.com/klunkrywielkopolskie/

Kto tworzy Klunkry wielkopolskie?

Klunkry tworzą również przedsiębiorstwa społeczne i podmioty ekonomii społecznej z subregionu pilskiego:
Manufaktura Dobrych Usług Sp. z o.o. z Piły szyje plecakotorby z motywem koziołka, a Zakład Aktywnośc
i Zawodowej z Piły tworzy torby "Znad rzeki Warty".
OWES ETAP występuje jako partner wspierający działania związane z promocją marki
.


Gdzie kupić Klunkry?
http://furia.com.pl/kategoria-produktu/klunkry-wielkopolskie/


02.08.2021

 

KOLEJNA EDYCJA KONKURSU POLOWEGO GOTOWANIA "DZIKIE POLA" O ZŁOTĄ MICHĘ KS. KAJETANA JUŻ WKRÓTCE!

W imieniu Stowarzyszenia Formacja Dźwierszno O.M.M.P. serdecznie zapraszamy podmioty ekonomii społecznej do wzięcia udziału w Konkursie Polowego Gotowania „Dzikie Pola” o Złotą Michę ks. Kajetana, który odbędzie się 28 sierpnia bieżącego roku w Gródku Krajeńskim koło Łobżenicy.

 

Zadaniem każdej konkursowej drużyny będzie przygotowanie paleniska, rozpalenie ognia, a następnie ugotowanie na nim potrawy.

 

Do konkursu można zgłaszać się poprzez e-mail: formacjadzwierszno@wp.pl. W treści wiadomości należy wpisać:

- nazwę organizacji, która będzie brała udział w zabawie,
- nazwę potrawy, która zostanie przygotowana przez drużynę w czasie zawodów.

 


30.07.2021

 

DOFINANSOWANIE DLA PROJEKTU STOWARZYSZENIA PRZYJACIÓŁ WSI RYCHLIK


Stowarzyszenie Przyjaciół Wsi Rychlik, z pomocą fundraisera OWES ETAP, otrzymało dofinansowanie na realizację projektu w ramach konkursu "Nasza Wieś, naszą wspólną sprawą" organizowanego przez Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego. Konkurs wynika z założeń samorządowego programu "Wielkopolska Odnowa Wsi 2020+".

Celem projektu jest podniesienie walorów estetycznych wsi Rychlik oraz rozwój jej funkcji turystycznych. Fundusze projektowe zostaną przeznaczone na zakup materiałów promocyjnych oraz montaż tablic informacyjnych w miejscach atrakcyjnych turystycznie.

Kwota dotacji przyznana Stowarzyszeniu to 9 845zł. Serdecznie gratulujemy i zachęcamy do korzystania z usług naszego fundraisera.





28.08.2021

BADANIE KONDYCJI PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH, W TYM SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH, W KONTEKŚCIE SKUTKÓW PANDEMII COVID-19

Instytut Pracy i Spraw Socjalnych na zlecenie Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej prowadzi badanie kondycji przedsiębiorstw społecznych, w tym spółdzielni socjalnych, w kontekście skutków pandemii COVID-19.

Do każdego z PS w Polsce został wysłany link do ankiety, którą można wypełnić on-line. Link jest dystrybuowany przez Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych z adresu mailowego: ewaluacja@ipiss.com.pl

Wyniki badania zostaną wykorzystane między innymi do analizy potrzeb PS w czasie pandemii, ale także w okresie post-pandemicznym. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia anonimowości i poufności pozyskanych danych oraz do wykorzystania ich wyłącznie na potrzeby niniejszego badania.

Serdecznie zachęcamy do udziału w badaniu.

27.07.2021

INFORMACJA DOTYCZĄCA BIURA OWES ETAP W PILE!


Uprzejmie informujemy, że w dniach 02.08-13.08 biuro OWES ETAP w Pile będzie czynne w godzinach 10:00-13:00.


13.07.2021

 

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA JEDENASTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

 

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków na przedłużone wsparcie pomostowe w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

12.07.2021

KREUJ OBRAZ ZAWODOWY - ZRÓB PROFESJONALNE ZDJĘCIE DO CV!

 

W związku z rozpoczęciem akcji: “Kreuj obraz zawodowy. Profesjonalne Zdjęcia do CV - Bezpłatne Udostępnienie Inteligentnego Kreatora Zdjęć do CV w celu podwyższenia konkurencyjności kandydata na rynku pracy” pod honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii, serwisy Passport-Photo.Online oraz PhotoAiD.com przygotowały bezpłatne narzędzie umożliwiające stworzenie profesjonalnego zdjęcia na potrzeby CV.


Passport Photo Online i PhotoAiD to platformy, które wykorzystując sztuczną inteligencję  pozwalają na łatwe przygotowanie fotografii dokumentowej, na przykład: zdjęcia do paszportu, wizy, dowodu osobistego czy prawa jazdy. Jednak możliwość serwisów na tym się nie kończy! Dzięki generatorowi zdjęć można również stworzyć idealną fotografię do CV.


Zdjęcie w CV może przydać się tym, którzy właśnie myślą o zmianie pracy, ale także osobom, które po prostu chcą odświeżyć swój życiorys. Fotografia w CV ma swoje reguły i czasem niepoprawne zdjęcie może bardziej zaszkodzić niż zwiększyć szanse na znalezienie pracy. Dlatego tak istotne jest, żeby stworzyć poprawne zdjęcie biznesowe i wykreować swój profesjonalny obraz zawodowy!


Choć restrykcyjne zasady w kwestii zdjęcia do CV – jak na przykład w przypadku zdjęć paszportowych lub do dowodu osobistego – nie istnieją to warto zwrócić uwagę na pewne standardy dotyczące zdjęć, jeżeli zależy nam na zdobyciu nowej pracy. W Passport-photo.online stworzyliśmy narzędzia ułatwiające przygotowanie profesjonalnego zdjęcia do CV, a także zdjęcia profilowego do serwisów kariery typu LinkedIn - mówi Tomasz Młodzki


Kiedy aplikujemy o pracę, w której wymagany jest kontakt z klientem to smutne, czarno-białe zdjęcie nie będzie się dobrze prezentować. Ważne, aby wyglądać pogodnie i schludnie. Warto delikatnie się uśmiechać. Na zdjęciach do CV jest to jak najbardziej wskazane, w odróżnieniu do zdjęć do oficjalnych dokumentów, gdzie uśmiech zwykle jest zabroniony. Badania dowodzą, że wybierając spośród dwóch identycznych twarzy, które różnią się jedynie wyrazem, ludzie preferują twarz uśmiechniętą.


W Polsce zdjęcia w CV są bardzo popularne, co wiąże się z tym, że czasami pracodawcy odrzucają CV bez fotografii. Z czego to wynika? Rekruterzy przeglądają setki aplikacji dziennie. Zdarza się, że często CV zostaje odrzucane tylko dlatego, że wizualnie nie przykuwa uwagi.


Poszukiwanie pracy często odbywa się online. Na wielu portalach istnieje opcja dodania zdjęcia profilowego, które jest widoczne dla pracodawców i rekruterów. Warto skorzystać z tej możliwości i dodać właściwe zdjęcie, na przykład na portal LinkedIn. Samo zdjęcie na LinkedIn czy w innej witrynie to już swego rodzaju Twoja marka osobista. Warto wziąć to pod uwagę przy kreowaniu swojej biznesowej tożsamości.


Według danych platformy LinkedIn, profile bez zdjęć są otwierane rzadziej, a zaproszenia od osób bez zdjęć nie są akceptowane przez 93% użytkowników! Czy to wystarczy byś spróbował wykonać właściwe zdjęcie biznesowe?


Warto skorzystać z akcji, która została objęta honorowym patronatem przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii. Bezpłatne korzystanie z kreatora zdjęć można zacząć już od 1 czerwca 2021 roku, a zakończenie akcji przewidziane jest na 30 września 2021 roku. Kreator jest dostępny na poniższych stronach:


Kreator zdjęcia do LinkedIn:

https://passport-photo.online/pl/zdjecie-linkedin


Kreator zdjęcia do CV:

https://passport-photo.online/pl/zdjecia-do-cv





23.06.2021

 

INFORMACJA DOTYCZĄCA SUBREGIONALNEGO BIURA OWES ETAP W PILE!

 

Uprzejmie informujemy, że dnia 25 czerwca nasze subregionalne biuro OWES ETAP w Pile będzie wyjątkowo nieczynne.


31.05.2021

INFORMACJA DOTYCZĄCA BIURA OWES ETAP W POZNANIU!

 

Uprzejmie informujemy, że dnia 4 czerwca nasze biuro OWES ETAP w Poznaniu będzie wyjątkowo nieczynne.




18.06.2021

DOFINANSOWANIE DLA PROJEKTU STOWARZYSZENIA WSPIERANIA INICJATYWCH LOKALNYCH "OSTOJA" I STOWARZYSZENIA TOWARZYSTWO PRZYJACIÓŁ WSI RYCHLIK


Stowarzyszenie Wspierania Inicjatyw Lokalnych „OSTOJA" oraz Stowarzyszenie Towarzystwo Przyjaciół Wsi Rychlik, z pomocą fundraisera OWES ETAP, otrzymały dofinasowanie w ramach konkursu „Działaj Lokalnie 2021”! Gratulujemy!


31.05.2021

 

INFORMACJA DOTYCZĄCA SUBREGIONALNEGO BIURA OWES ETAP W PILE!

 

Uprzejmie informujemy, że dnia 4 czerwca nasze subregionalne biuro OWES ETAP w Pile będzie wyjątkowo nieczynne.


24.05.2021


CYKL DEBAT W RAMACH V OGÓLNOPOLSKIEGO FORUM EKONOMII SPOŁECZNEJ I SOLIDARNEJ

Zapraszamy Państwa do udziału w V Ogólnopolskim Forum Ekonomii Społecznej i Solidarnej, które będzie miało formułę on-line. W ramach wydarzenia zaplanowano cykl pięciu spotkań w zróżnicowanych formułach, tj. konferencji, seminariów, a także nowatorskiej formuły open space technology. Konferencje odbędą się w 5 terminach:


· 26 maja – Oblicza ekonomii społecznej – misja i wyzwania,

· 9 czerwca – Ekonomia społeczna w krajowej polityce publicznej,

· 16 czerwca – Przedsiębiorczość społeczna w czasie pandemii,

· 22 czerwca – Wyzwania dla sektora ekonomii społecznej w perspektywie do 2030,

· 30 czerwca – Open Space Technology. Ekonomia społeczna w centrum zmieniającego się świata – szanse i wyzwania.

Forum organizowane jest w ramach partnerskiej współpracy Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej oraz Uniwersytetu Warszawskiego, Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Krakowie i Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu
w projekcie pn. „System partycypacyjnego zarządzania sferą ekonomii społecznej" (Działanie 2.9 PO WER). Będzie ono połączone ze spotkaniami Laboratorium Ekonomii Społecznej – grona złożonego z ekspertów związanych z Uniwersytetem Warszawskim.

 

Zgłoszenia udziału można dokonać poprzez wypełnienie krótkiego formularza rejestracyjnego dostępnego pod poniższym linkiem: https://forms.gle/LeBd2ojMNfgimgp69


14.05.2021


KONKURS O PRZYZNANIE CERTYFIKATU "ZNAK JAKOŚCI EKONOMII SPOŁECZNEJ I SOLIDARNEJ 2021"


Zapraszamy podmioty ekonomii społecznej, w tym przedsiębiorstwa społeczne, a także jednostki samorządu terytorialnego do udziału w konkursie "Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2021".

 

Celem konkursu jest wyróżnienie tych podmiotów, które z powodzeniem łączą działalność ekonomiczną ze społecznym zaangażowaniem. Dla laureatów konkursu przewidziane są nagrody, o wysokości nawet do 10 000 zł.

 

Konkurs o przyznanie certyfikatu Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2021 organizowany jest w ramach projektu pn. "System certyfikacji znakami jakości dla podmiotów ekonomii społecznej i jednostek samorządu terytorialnego", współfinansowanego ze środków unijnych, realizowanego w partnerstwie przez:
  • Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej – lidera partnerstwa;
  • Bank Gospodarstwa Krajowego – partnera;
  • Europejski Dom Spotkań- Fundację Nowy Staw – partnera.

Szczegółowe informacje i możliwość złożenia wniosku na stronie: https://www.znakjakosci.mrips.gov.pl/

 

Termin składania wniosków upływa 16 czerwca 2021r. 





10.05.2021


INFORMACJA DOTYCZĄCA BIURA OWES ETAP W PILE!


Uprzejmie informujemy o zmianie godzin funkcjonowania naszego subregionalnego biura OWES ETAP w Pile w dniach 11.05-13.05.


30.04.2021


INFORMACJA DOTYCZĄCA BIURA OWES ETAP W POZNANIU!


Uprzejmie informujemy, że dnia 4 maja nasze biuro OWES ETAP w Poznaniu będzie wyjątkowo nieczynne.


29.04.2021


INFORMACJA DOTYCZĄCA BIURA OWES ETAP W PILE!


Uprzejmie informujemy o zmianie godzin funkcjonowania naszego subregionalnego biura OWES ETAP w Pile w dniach 30.04-07.05. Szczegółowy harmonogram:

  • 30.04. - 10:00-13:00
  • 04.05. - nieczynne
  • 05-07.05 - 10:00-13:00



28.04.2021


INFORMACJA DOTYCZĄCA BIURA OWES ETAP W PILE!


Uprzejmie informujemy, że dnia 28 kwietnia nasze subregionalne biuro OWES ETAP w Pile będzie wyjątkowo nieczynne. Za utrudnienia serdecznie przepraszamy.


02.04.2021

 

ŻYCZENIA ŚWIĄTECZNE

 

Zdrowych, pogodnych oraz pełnych spokoju Świąt Wielkanocnych. Niech ten szczególny czas napełni Państwa serca wiarą, nadzieją i miłością. Wesołego Alleluja!

 

 

 


26.03.2021

 

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA DZIESIĄTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

 

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

23.03.2021

 

LIST POPARCIA DLA WSPARCIA SPÓŁDZIELNI I PRZEDSIĘBIORSTW SPOŁECZNYCH W KPO


Serdecznie prosimy o zapoznanie się z poniższym apelem w sprawie Krajowego Programu Odbudowy:

 

"Koleżanki i Koledzy,

 

W projekcie Krajowy Plan Odbudowy przewidziano możliwość inwestycyjnego wsparcia spółdzielni socjalnych i innych przedsiębiorstw społecznych, podmiotów ekonomii społecznej, w tym podmiotów reintegracyjnych. Nie jest jednak oczywiste, że po konsultacjach czy rozmowach z Komisją Europejską komponent ten zostanie zachowany. Dlatego, w naszym wspólnie pojętym interesie, musimy wesprzeć jego obecność Programie.
pozdrawiam
Cezary Miżejewski
Prezes Ogólnopolskiego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Socjalnych"



22.03.2021

 

ZMIANA GODZIN PRACY BIURA OWES ETAP W POZNANIU


Uprzejmie informujemy, że do końca bieżącego tygodnia biuro OWES ETAP w Poznaniu będzie wyjątkowo czynne w godzinach od 10:00 do 14:00.


22.03.2021

 

ZAWIESZENIE REALIZACJI SZKOLEŃ DLA PES/PS

 

W związku z obowiązującymi w całej Polsce rozszerzonymi zasadami bezpieczeństwa, szkolenia stacjonarne dla PES/PS planowane na 25 i 26 marca są zawieszone. Wkrótce poinformujemy o nowych terminach. 

 


19.03.2021


INFORMACJA DOTYCZĄCA BIURA OWES ETAP W PILE!


Uprzejmie informujemy, że w dniu dzisiejszym nasze subregionalne biuro OWES ETAP w Pile jest wyjątkowo nieczynne.


12.03.2021

W związku z obowiązującymi w całej Polsce rozszerzonymi zasadami bezpieczeństwa, szkolenia stacjonarne dla PES/PS planowane na 25 i 26 marca są zawieszone. Wkrótce poinformujemy o nowych terminach.

SZKOLENIA DLA PES/PS!

 

Pod koniec marca bieżącego roku organizujemy szkolenia dla przedstawicieli PES/PS w ramach projektu pn. "Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II" nr RPWP.07.03.02-30-0007/18. Szkolenia poprowadzi partner projektu- Usługi Szkoleniowe Maciej Perzyński.

Harmonogram szkoleń:

25.03.2021r. godz. 9.00-17.00- Promowanie PES/PS w Internecie i mediach społecznościowych

26.03.2021r. godz. 9:00-17:00- Fundraising w praktyce PES/PS


Miejsce szkolenia: ul. Dąbrowskiego 8 (biuro nr 15, wejście C), Piła


Programy szkoleń i formularze zgłoszeniowe znajdują się w zakładce SZKOLENIA DLA PES I PS (O PROJEKCIE -> OFERTA-> SZKOLENIA DLA PES I PS)

Zapraszamy do udziału!


12.03.2021

 

INFORMACJA O URUCHOMIENIU NARZĘDZIA INFORMATYCZNEGO DOSTARCZAJĄCEGO DANYCH O EKONOMII SPOŁECZNEJ


Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej przygotował w ramach projektu pn. "Zintegrowany system monitorowania sektora ekonomii społecznej" narzędzie informatyczne dostarczające dane o ekonomii społecznej. Jest ono dostępne na stronie internetowej https://dane.ekonomiaspoleczna.gov.pl/.

 

Dane będą systematycznie uzupełniane i dostępne w ramach 3 modułów:


Moduł 1. Dane przekrojowe. W ramach tego modułu użytkownik będzie miał dostęp do tabel wynikowych zawierających dane na poziomie wojewódzkim w oparciu o wcześniej zdefiniowane i gotowe do użycia zestawienia. Ponadto, będzie mógł też dokonać zawężenia lub zmiany zakresu prezentowanych informacji, dzięki skorzystaniu z filtrów zaawansowanych. Przy zastosowaniu filtrów, w zależności od dostępności danych, wybrane informacje prezentowane będą na poziomie powiatowym, podregionalnym lub wojewódzkim/regionalnym. W module tym dostępna jest także aktywna mapa.


Moduł 2. Porównanie JST. W tym module użytkownik będzie mógł porównać jednostki terytorialne (z tego samego szczebla). Opcja porównywania jednostek terytorialnych dostępna będzie dla województw/regionów, podregionów oraz powiatów.


Moduł 3. Wskaźniki programowe. W tym module znajdą się informacje na temat realizacji wskaźników określonych w Krajowym Programie Rozwoju Ekonomii Społecznej oraz w Regionalnych Programach Rozwoju Ekonomii Społecznej.


25.02.2021


INFORMACJA DOTYCZĄCA BIURA OWES ETAP W PILE!


Uprzejmie informujemy, że dnia 26 lutego nasze subregionalne biuro OWES ETAP w Pile będzie wyjątkowo nieczynne.


24.02.2021

 

AKTUALNA OFERTA TISE

 

Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z najbardziej aktualną ofertą niskooprocentowanych pożyczek zwrotnych dla PES i PS oferowanych przez Towarzystwo Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych.

Szczegółowe informacje znajdą Państwo również na stronie: https://tise.pl/target/ngopes/cala-polska/

24.02.2021


NABÓR WNIOSKÓW DOT. PRZEDŁUŻONEGO WSPARCIA POMOSTOWEGO


Ogłaszamy ciągły nabór wniosków dot. dotacji i przedłużonego wsparcia pomostowego, aż do wyczerpania środków w tym zakresie. 


Niezbędne dokumenty i regulamin wsparcia znajdują się w zakładce DOKUMENTY: http://owesetap.pl/dokumenty-8519.html.


Zainteresowane PS, korzystające wcześniej z podstawowego wsparcia pomostowego zapraszamy do składania wnosków.



11.02.2021


ZMIANA GODZIN PRACY SUBREGIONALNEGO BIURA OWES ETAP W PILE


Uprzejmie informujemy, że dnia 12 lutego nasze subregionalne biuro OWES ETAP w Pile będzie wyjątkowo czynne w godzinach od 10:00 do 13:00.


10.02.2021

TARCZA ANTYKRYZYSOWA 7.0

Spółdzielnie socjalne w ramach Tarczy Antykryzysowej 7.0 będą mogły skorzystać z trzech instrumentów:
-świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy,
-dotacji na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej,
- zwolnienia z należności z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne.
 

05.02.2021


ZAPRASZAMY DO ZESPOŁU OWES ETAP!

 

W związku z realizacją projektu „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w subregionie pilskim II” w ramach Podziałania 7.3.2. Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego (WRPO 2014+) współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, poszukujemy osoby na stanowisko Doradcy kluczowego biznesowego.
 
Więcej informacji w zakładce: OFERTY PRACY. 


28.01.2021

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA DZIEWIĄTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

 

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.


23.12.2020

RUSZA IX NABÓR WNIOSKÓW!

Rozpoczynamy IX NABÓR WNIOSKÓW o uzyskanie bezzwrotnego przedłużonego wsparcia pomostowego oraz wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami.

Na wnioski czekamy do 21 stycznia 2021r. do godz.15:30.

Niezbędne dokumenty i regulamin wsparcia znajdują się w zakładce DOKUMENTY: http://owesetap.pl/dokumenty-8519.html.



21.12.2020

PRZERWA ŚWIĄTECZNA W BIURZE OWES!

Szanowni Państwo,

uprzejmie informujemy, że w dniach 24.12.2020-21.01.2021 biuro OWES ETAP w Poznaniu będzie nieczynne. Ponowny kontakt będzie możliwy od 04.01.2021.

Z kolei subregionalne biuro OWES ETAP w Pile będzie czynne w okresie poświątecznym tj. 28-31.12.2020 - kontakt będzie możliwy pod nr tel.: 514 636 170 oraz mailowo: agnieszka.przewozniczak@owesetap.pl.

Pozdrawiamy świątecznie,
Zespół OWES ETAP

18.12.2020

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA ÓSMEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

Lista rankingowa do pobrania poniżej:
Lista rankingowa - aktualizacja 23.12.2020

02.12.2020

FUNDACJA NIEZALEŻNI Z CERTYFIKATEM JAKOŚCI MINISTERSTWA RODZINY I POLITYKI SPOŁECZNEJ!

Miło nam ogłosić, że w ramach Konkursu Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2020 certyfikat w kategorii "Debiut Roku" otrzymało pilskie przedsiębiorstwo społeczne - Fundacja Niezależni. W ramach swojej działalności Fundacja wykonuje usługi z zakresu: prac administracyjnych, sekretarskich, zarządczych, doradztwa informatycznego, rekrutacji oraz rozliczania projektów unijnych. To również przyjazne miejsce pracy dla osób z niepełnosprawnościami. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!

25.11.2020

PROPOZYCJA POŻYCZKI PŁYNNOŚCIOWEJ DLA PES I PS Z FUNDUSZU REGIONU WAŁBRZYSKIEGO!

Założenia Pożyczki Płynnościową dla PES zostały zaprojektowane we współpracy Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, przy uwzględnieniu panującej w kraju sytuacji społeczno-gospodarczej wywołanej przez COVID-19. Projekt opiewa na kwotę ponad 4 milionów złotych.

Do ubiegania się o pożyczkę uprawnione są Podmioty Ekonomii Społecznej takie jak: przedsiębiorstwa społeczne (w tym spółdzielnie socjalne) oraz podmioty reintegracyjne - Centra Integracji Społecznej i Kluby Integracji Społecznej, Zakłady Aktywności Zawodowej i Warsztaty Terapii Zajęciowej.


Maksymalna jednostkowa wartość pożyczki wynosi do25% wartości rocznego obrotu i nie więcej niż 100 tys. złotych. Oprocentowanie w wysokości 0,1% w skali roku, maksymalny okres spłaty to 48 miesięcy, natomiast karencja w spłacie kapitału pożyczki może wynieść do 12 miesięcy.

Środki z pożyczki mogą zostać przeznaczone na wydatki bieżące, obrotowe lub operacyjne, w tym: wynagrodzenia pracowników (w tym także składowe należne ZUS, US), zobowiązania publiczno-prawne, spłatę zobowiązań handlowych, pokrycie kosztów użytkowania infrastruktury, zatowarowanie, półprodukty, koszty administracyjne, koszty zakupu drobnego wyposażenia. Pożyczka może finansować do 100% wydatków. Z pożyczki finansowane są wydatki w kwotach brutto.

Więcej na temat Pożyczki Płynnościowej dla PES https://frw.pl/pozyczka-plynnosciowa-dla-podmiotow-ekonomii-spolecznej/


ZŁÓŻ WNIOSEK ONLINE  https://wnioski.frw.pl/


06.11.2020

WSPARCIE DLA SENIORÓW W CZASIE PANDEMII!


Solidarnościowy Korpus Wsparcia Seniorów - o tym jak seniorzy mogą zgłosić zapotrzebowanie na pomoc dzwoniąc na ogólnopolską infolinię dowiecie się z grafik Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej zaprezentowanych obok. Poinformujcie o tym seniorów ze swojego otoczenia!
Kto może skorzystać z pomocy? Seniorzy powyżej 70 r. ż.
Jak przebiega pomoc? Pracownik ośrodka pomocy społecznej kontaktuje się telefonicznie z seniorem i ustala usługę wsparcia np. zrobienie zakupów, które dostarcza wolontariusz na wskazany adres.

Można również dołączyć do akcji #Wspierajseniora jako wolontariusz! W tym celu należy wejść na stronę www.wspierajseniora.pl i wypełnić formularz lub osobiście zgłosić się do lokalnego ośrodka pomocy społecznej.


20.10.2020

OGŁASZAMY ÓSMY NABÓR WNIOSKÓW!
o uzyskanie bezzwrotnego przedłużonego wsparcia pomostowego oraz wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami.

Na wnioski czekamy do 7 grudnia 2020r. do godz.15:30!

Niezbędne dokumenty i regulamin wsparcia znajdują się w zakładce DOKUMENTY: http://owesetap.pl/dokumenty-8519.html.


06.10.2020

#OWESETAPwTrasie

Obok zobaczycie fotorelację z ostatniego spotkania grupy specjalistek ds. reintegracji funkcjonującej przy Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu - okiem naszej specjalistki Ewy. Grupa wybrała się tym razem do Obornik, odwiedzając Spółdzielnię Socjalną "Uciec Dysforii", która wykonuje gadżety reklamowe i szyje maseczki, zatrudniając osoby z niepełnosprawnościami. Podczas spotkania liderzy Spółdzielni opowiadali o tym z jakimi wyzwaniami musieli się zmierzyć w kwestii reintegracji pracowników oraz jakiego wsparcia w tym zakresie potrzebowali.


30.09.2020

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA SIÓDMEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

Lista rankingowa do pobrania poniżej:

10.09.2020

SPÓŁDZIELNIA Z SUKCESAMI, A MOWA O SPN.S. "WSPÓLNY SUKCES"!

Gratulujemy najserdeczniej ogromnego osiągnięcia - III miejsce w kategorii otwarty rynek pracy w konkursie Lodołamacze dla wspaniałego spółdzielczego teamu. Koniecznie zobaczcie i polubcie ich profil, aby być na bieżąco z ich niezwykłymi działaniami: FB Wspólny Sukces.


A tak o tym wydarzeniu mówią laureaci:
"Dziś w Łodzi odbyła się uroczysta gala konkursu Lodołamacze. Jest mi niezmiernie miło poinformować, że nasza spółdzielnia zajęła III miejsce w kategorii otwarty rynek pracy. To dla nas zaszczyt otrzymać tak prestiżową nagrodę! Kapituła doceniła naszą wrażliwość społeczną i promowanie aktywności osób niepełnosprawnych. Dziękujemy Panu Piotrowi Pałczyńskiemu wiceburmistrzowi Miasta Wągrowiec oraz Pani Paulinie Meller-Biegańskiej - kierownikowi GOPS , że zechcieli dzielić znami ten szczególny dla nas dzień. Dziękujemy również za piękne wrzosy, które wręczono nam w imieniu Pana Wójta Przemysława Majchrzaka. Działania spółdzielni to zasługa wielu ludzi. Nasza nazwa mówi sama za siebie WSPÓLNY SUKCES. I wszystko jasne"

03.09.2020

JAK REALIZUJEMY ZADANIE COVIDOWE?

W ramach mechanizmu zakupowego OWES realizujemy zakupy produktów i usług w związku z przeciwdziałaniem skutkom COVID-19 od podmiotów ekonomii społecznej i przedsiębiorstw społecznych. Zakupy jak i realizacja zgłaszanego zapotrzebowania zostaną wykonane do końca roku 2020. Na ten moment zakupy dotyczą przede wszystkim:

  • dostarczania ciepłych posiłków do DPS,

  • ozonowania i odkażania pomieszczeń i przestrzeni użyteczności publicznej,

  • produkcji i dostarczania masek ochronnych do instytucji publicznych i pomocowych,

  • usług opiekuńczych dla osób starszych i niepełnosprawnych.

Obecnie usługi realizuje 9 podmiotów ekonomii społecznej na terenie subregionu pilskiego, a są to:

  • Spółdzielnia Socjalna Równe Szanse – usługi opiekuńcze i asystenckie dla osób z niepełnosprawnościami na rzecz podopiecznych Caritas Parafii pw. Św. Jana Chrzciciela w Trzciance prowadzącego WTZ;

  • Zakład Aktywności Zawodowej w Gołaszewie – dostarczenie maseczek ochronnych dla podopiecznych i opiekunów seniorów w Miejsko-Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Wysokiej;

  • Spółdzielnia Socjalna „Nowe Horyzonty”– świadczenie usług opiekuńczych dla osób starszych i niepełnosprawnych będących beneficjentami Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wyrzysku;

  • Manufaktura Dobrych Usług Sp. z o.o. – dostarczenie maseczek ochronnych Wydziałowi Oświaty Starostwa Powiatowego w Pile, które będą rozdysponowane wśród uczniów szkół powiatowych;

  • Spółdzielnia Socjalna „Arkadio” – usługi cateringowe dla podopiecznych Dziennego Domu Seniora Wigor w Chodzieży;

  • Spółdzielnia Socjalna „Wspólny Sukces” – dezynfekcja pomieszczeń Środowiskowego Klubu Aktywnego Seniora działającego przy MGOPS w Wysokiej;

  • Spółdzielnia Socjalna „Zielona Piła” – dezynfekcja przestrzeni publicznej w mieście Piła;

  • Fundacja Fabryka Dobra - usługi cateringowe dla pracowników Domu Pomocy Społecznej w Pile;

  • Zakład Aktywności Zawodowej w Pile – dostarczenie maseczek ochronnych dla Urzędu Miasta w Pile, które przekazane zostaną NGO, wolontariuszom i uczniom pilskich szkół podczas przeprowadzanych egzaminów;
  • Spółdzielnia Socjalna Brei-Mar - ozonowanie pomieszczeń i samochodu należących do Centrum Integracji Społecznej "Arka" w Wieleniu;

  • Spółdzielnia Socjalna "Wspólny Sukces" - dezynfekcja DPS w Chodzieży.


03.09.2020

CO W TRAWIE PISZCZY - INFORMACJA O KONKURSACH Z NAGRODAMI DLA NGO/PS/PES

1. Drogie NGO, zachęcamy do zgłaszania się do konkursu na najlepiej zarządzaną organizację pozarządową w Wielkopolsce organizowanego przez Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

Do zgarnięcia jest pula nagród w wysokości 22 tys. zł. Co musicie zrobić? Pierwszy etap konkursu polega na wypełnieniu i przesłaniu kwestionariusza samooceny oraz karty zgłoszeniowej dostępnych na stronie: https://ue.poznan.pl/pl/studenci,c172/komunikaty,c1330/konkurs-na-najlepiej-zarzadzana-organizacje-pozarzadowa-w,a95180.html?fbclid=IwAR0OyjrC2Zjz9NbXAM6eb2aCWOB9wKJ7gZ5D2OZutlrRra3X2y-JfVH3dnw.

Możecie je wysłać online, na maila: zespol.ngo@ue.poznan.pl lub pocztą na adres: Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Katedra Edukacji i Rozwoju Kadr, al. Niepodległości 10, 61-875 Poznań z dopiskiem: „Konkurs”.

Zgłoszenia przyjmowane są do 30.09.2020r.

Jeśli macie pytania związane z konkursem prosimy kierować je na adres e-mail: zespol.ngo@ue.poznan.pl lub telefonicznie: 61 854 37 21.

2. X edycja konkursu Wielkopolska Otwarta dla Osób z Niepełnosprawnościami 2020 - serdecznie zachęcamy do zapoznania się z konkursem m.in. organizacje pozarządowe, które zrealizowały na terenie Województwa Wielkopolskiego działania w społecznościach lokalnych na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz ich otoczenia. Konkurs jest organizowany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu.
Regulamin i formularze zgłoszeniowe są dostępne na stronie: 
https://rops.poznan.pl/article/ogloszenie-x-edycji-konkursu-wielkopolska-otwarta-dla-osob-z-niepelnosprawnosciami_2020/

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 30 września 2020

Wszelkie pytania co do konkursu należy kierować do Pani Moniki Zembrzyckiej z ROPS pod nr telefonu 61 856 73 34 lub na maila: monika.zembrzycka@rops.poznan.pl.



31.08.2020

WIZYTA STUDYJNA W LUBCZY!

Tym razem zorganizowaliśmy wizytę studyjną Spółdzielni Socjalnej Równe Szanse w Stowarzyszeniu Klinika Jeździecka w Lubczy (organizacja ma także swój oddział w Stawnicy w pow. złotowskim). Stowarzyszenie prowadzi ośrodek poświęcony treningom jeźdźców i koni, jak również zajmuje się hipoterapią. Dla naszych uczestników jedną z atrakcji była krótka nauka jazdy konnej. Pieczę nad przebiegiem wizyty sprawowała nasza koordynatorka działań partnerskich - Marta.



18.08.2020

DO 31 SIERPNIA TRWA NABÓW WNIOSKÓW NA WSPARCIE WTZ!

W ramach programu PFRON „Bezpieczne WTZ i rehabilitacja społeczno-zawodowa osób z niepełnosprawnościami” dofinansować można zakup środków ochrony osobistej (np. maseczek, przyłbic, rękawiczek) oraz środków dezynfekcyjnych dla warsztatów terapii zajęciowej oraz organizacji realizujących na podstawie umów z PFRON zadania zlecane w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej osób z niepełnosprawnościami.

WIĘCEJ INFORMACJI TUTAJ


Wnioski można składać do 3️⃣1️⃣.0️⃣8️⃣.2️⃣0️⃣2️⃣0️⃣.


11.08.2020

OGŁASZAMY VII NABÓR WNIOSKÓW!

Rozpoczynamy VII NABÓR WNIOSKÓW o uzyskanie bezzwrotnego przedłużonego wsparcia pomostowego oraz wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami.



Na wnioski czekamy do 17 września 2020r. do godz.15:30!

Niezbędne dokumenty i regulamin wsparcia znajdują się w zakładce DOKUMENTY: http://owesetap.pl/dokumenty-8519.html


07.08.2020

INFORMACJA DOT. BIURA OWES ETAP W PILE!

Informuje, że dziś oraz 14.08 nasze biuro w Pile będzie nieczynne. A w dniach 10-13.08 zmieniają się godziny pracy biura w Pile od 10 do 13.

Partnerem regionalnym w województwie wielkopolskim jest Stowarzyszenie Instytut Zachodni z Poznania

Telefon: 602 684 425

Adres e-mailowy: biuro@siz.poznan.pl

Dyżury informacyjne odbywają się w godz. 10-14 we wtorki i czwartki.

05.08.2020

RUSZYŁ NABÓR WNIOSKÓW DO KONKURSU GRANTOWEGO PROGRAMU RÓWNAĆ SZANSE 2020!

O dotację mogą ubiegać się instytucje z miejscowości do 20 tysięcy mieszkańców:
☑️powiatowe, miejskie i gminne biblioteki,
☑️miejskie i gminne domy kultury,
☑️organizacje pozarządowe (zarejestrowane w formie stowarzyszeń i fundacji w KRS lub w ewidencji prowadzonej przez Starostów),
☑️Ochotnicze Straże Pożarne,
☑️nieformalne grupy dorosłych (które chcą założyć organizację pozarządową).
Projekt skierowany jest do młodzieży w wieku od 13 do 19 lat (uczniowie klas siódmych i ósmych szkół podstawowych i uczniowie szkół ponadpodstawowych) z terenów wiejskich i małych miast. Nabór wniosków trwa do 27.10.2020 r. do godz. 12:00. Warto - zerknijcie i do dzieła! Więcej informacji: www.rownacszanse.pl.

30.07.2020

#PolskiBonTurystyczny SZANSĄ DLA ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO I PRZEDSIEBIORCÓW TURYSTYCZNYCH!

Od 22 lipca przedsiębiorstwa turystyczne i organizacje pożytku publicznego realizujące usługi hotelarskie lub imprezy turystyczne mogą wpisać się na listę podmiotów, w których będzie można zrealizować bonturystyczny: https://bonturystyczny.polska.travel/lista-podmiotow

  1. Pytania i odpowiedzi na temat bonu: https://bonturystyczny.polska.travel/dla-przedsiebiorcow
  2. Tutorial dla przedsiębiorców turystycznych i organizacji pożytku publicznego, którzy chcą przystąpić do programu Polski Bon Turystyczny: https://bit.ly/33aQnHa



22.07.2020

ZOBACZCIE JAK PES I PS RADZĄ SOBIE W WARUNKACH COVID-19 I JAK MOŻECIE WESPRZEĆ BIZNES SPOŁECZNY ZAKUPUJĄC ICH USŁUGI!

Przedstawiamy WAM Informator o wielkopolskich podmiotach ekonomii społecznej i przedsiębiorstwach społecznych oferujących produkty i usługi związane z walką i łagodzeniem skutków epidemii COVID-19 przygotowany przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu.

Informator do pobrania poniżej:
Na stronach 27-33 możecie odnaleźć podmioty świadczące różnorakie usługi na terenie subregionu pilskiego, tj.:

1. Zakup środków ochrony indywidualnej - maseczki ochronne
  • Fundacja Niezależni
  • Fundacja Złotowianka
  • Fundacja Drawskie Kajaki
  • Manufaktura Dobrych Usług Sp. z .o.o.
  • Spn.s. Arkadio
  • ZAZ w Pile
  • Fundacja Edukacji i Rozwoju Centrum Wszechświata
  • ZAZ w Gołaszewie

2. Zakup środków ochrony indywidualnej - środki dezynfekcyjne
  • Fundacja Drawskie Kajaki

3. Usługa dezynfekcji pomieszczeń
  • Fundacja Fabryka Dobra
  • Fundacja Niezależni
  • Spn.s. Brei-Mar
  • Spn.s. Garden House
  • Spn.s. Zielona Piła
  • Spn.s. Wspólny Sukces
  • ZAZ w Pile
  • Stowarzyszenie Green House

4. Zapewnienie miejsc pobytu tymczasowego oraz zapewnienie miejsc noclegowych
  • Fundacja Fabryka Dobra
  • Fundacja Drawskie Kajaki

5. Usługi cateringowe
  • Fundacja Fabryka Dobra
  • Fundacja Złotowianka
  • Spn.s. Nowe Horyzonty
  • Spn.s. Stara Łubianka
  • Fundacja im. Jana Banacha
  • Spn.s. Arkadio

6. Usługi opiekuńcze, asystenckie
  • Spn.s. Nowe Horyzonty
  • Fundacja Edukacji i Rozwoju Centrum Wszechświata

7. Usługi terapeutyczne
  • Spn.s. Nowe Horyzonty

8. Usługi ozonowania pojazdów
  • Spn.s. Brei-Mar

16.07.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO STOWARZYSZENIA KLINIKA JEŹDZIECKA!

Dziś życzymy Wam "końskiego zdrowia" - to takie delikatne nawiązanie do kolejnego podmiotu, który niedawno odwiedziliśmy. Stowarzyszenie Klinika Jeździecka swoją główną siedzibę ma w Lubczy (gmina Więcbork), ale postanowiło także otworzyć się na nowe i utworzyć swój oddział w Stawnicy (gmina Złotów). Nie możemy się nadziwić jak wiele opcji mają w swojej ofercie: od nauki jazdy konnej, przez zorganizowany wypoczynek tzw. "weekendy w siodle" i nie tylko, aż po hipoterapię. Mając doświadczenie w pracy z osobami z niepełnosprawnościami, chcą zająć się również przygotowaniem OzN do uprawiania parajeździectwa, w tym: parapowożenia, paraujeżdżenia czy paraskoków. Trzymamy kciuki, bo to niesamowicie ciekawa inicjatywa! Więcej o ofercie Stowarzyszenia znajdziecie tutaj: http://www.klinikakonie.pl/uslugi/.

KONTAKT:

klinika.konie@interia.pl
Siedziba: ul. Lubcza 49A, 89-422 Sypniewo
Oddział w Stawnicy: Stawnica 27, 77-400 Złotów

15.06.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO FUNDACJI GĘBICZYN!

Niedawno gościliśmy w Fundacja Gębiczyn wraz z przedstawicielami Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu. Spotkanie pełne pomysłów i wielu perspektyw na przyszłość, także zatrudnieniowych dla absolwentów centrum integracji społecznej, które prowadzi Fundacja. Pani Alino - dziękujemy za przemiłe przyjęcie nas i spacer po terenie CIS.

KONTAKT:
67 255 13 99
Gębiczyn 24, 64-700 Czarnków


10.07.2020

AKTUALNE KONKURSY DLA PES!

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie ogłoszonymi konkursami dla podmiotów ekonomii społecznej.

Organizacje zainteresowane doradztwem w przegotowaniu wniosków o dofinasowanie projektów zapraszamy do kontaktu z pracownikiem OWES ETAP pod numerem telefonu: 503 846 005 lub mailowo: agnieszka.henke@owesetap.pl.

Spis konkursów do pobrania poniżej:


10.07.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO FUNDACJI ZŁOTOWIANKA!

Tym razem zawitaliśmy osobiście do Fundacja Złotowianka tuż po otwarciu sklepu charytatywnego. Przemiła atmosfera i niesamowicie klimatyczna przestrzeń sprzyjająca twórczym wyzwaniom. W ofercie sklepiku możecie znaleźć ręcznie wykonane produkty z recyklingu takie jak: legowiska dla psów, worki, plecaki, torby, koszule czy poduszki, a kupując je wspieracie podopiecznych Fundacji. Zresztą zobaczcie sami zaglądając do naszej fotorelacji! Sklep jest otwarty od pon. do pt. w godzinach 10:00- 17:00, a w sob. od 09:00 do 13:00.

KONTAKT:
519 723 793
kontakt@fundacjazlotowianka.pl
ul. Nieznanego Żołnierza 9/177-400 Złotów


09.07.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO SPÓŁDZIELNI SOCJALNEJ ARKADIO!

Tym razem nasza koordynatorka działań partnerskich - Marta, zajrzała z wizytą do Spółdzielni Socjalnej Arkadio z Szamocina. Przywitały ją jak zwykle uśmiechnięte twarze - pracowniczek Spółdzielni oraz Prezeski Pani Basi. Spółdzielczynie oprowadziły nas po obiekcie, pokazały jak pracują na co dzień przygotowując cateringowe dania czy piekąc przepyszny chleb. Rozmawialiśmy również o współpracy dotyczącej organizacji wizyt studyjnych dla PS/PES i innych zainteresowanych instytucji, jako formy rozwoju i promocji podmiotu. Spółdzielnia i tak pięknie się rozwija, a praca wre - aż miło popatrzeć.

KONTAKT:
696 174 053
spn.s.arkadioszamocin@op.pl

Os. Smolary 1, 64-820 Szamocin
Godziny otwarcia od pon.-pt: 7:00-15:00

08.07.2020

SKLEPIK Z MISJĄ FUNDACJI ZŁOTOWIANKA JUŻ OTWARTY!

Od dziś działa sklep charytatywny utworzony przez
Fundację Złotowianka!
O idei stworzenia sklepu z misją pomagania przeczytacie tutaj: https://fundacjazlotowianka.pl/sklepik-z-marzeniami-helpshop-w-zlotowie/. Znajdziecie tam wiele niesamowitych ręcznie robionych gadżetów - na pewno warto tam zajrzeć!

Sklep jest otwarty od pon. do pt. w godzinach 10:00- 17:00, a w sob. od 09:00 do 13:00.

07.06.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO FUNDACJI IM. JANA BANACHA!

Kolejny podmiot do którego zaglądamy to FarmaWita (Kruszewo, gmina Ujście)! Pani Joanna wraz ze współpracownikami oprowadziła nas po restauracji, opowiadając o idei locavore przyświecającej działaniom PS (więcej o idei dowiecie się ze strony https://farmawita.pl/o-nas/). Szef kuchni gotuje opierając się na eko produktach pochodzących od lokalnych rolników. Na koniec naszej wizyty nie mogliśmy się oprzeć słodkościom i skusiliśmy się na pyszną panna cottę. Polecamy i zapraszamy!

KONTAKT DO RESTAURACJI FARMAWITA:
882 895 344
ul. Węglewska, 64-850 Kruszewo
Godziny otwarcia od pt.-ndz.: 13:00-18:00


06.07.2020

#OWESETAPwTrasie - DZIŚ ZAPRASZAMY DO FUNDACJI DRAWSKIE KAJAKI!

Rozpoczynamy nowy cykl #OWESETAPwTrasie, w którym będziemy pokazywać PES i PS widziane oczami naszych doradców i animatorów, pokazując działania oraz zaplecze organizacyjne podmiotów, niekiedy także od kulis. Dziś na pierwszy "ogień" Fundacja Drawskie Kajaki z Przesiek (gmina Krzyż Wielkopolski). Przez Prezesa Fundacji zostaliśmy oprowadzeni po obiekcie noclegowym, a także zabrani w piękne drawieńskie zakątki, podziwiając tym samym przestrzeń do organizacji imprez plenerowych oraz biwaków i spływów kajakowych. Więcej informacji znajdziecie na: http://drawskie-kajaki.pl/.

KONTAKT:
790 224 205
info@drawskie-kajaki.pl
Przesieki 26, 64-761 Krzyż Wlkp.

02.07.2020

PLATFORMA INFORMACYJNA DLA WIELKOPOLSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW!

Ważna platforma dla wielkopolskich przedsiębiorców dotkniętych skutkami COVID-19 stworzona przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego - to z niej dowiecie się na jakie wsparcie możecie liczyć od pożyczek, przez poręczenia i dotacje, po dopłaty do wynagrodzeń itp. więcej informacji dowiecie się tutaj: https://wsparcie.wielkopolskie.pl/. Zachęcamy PS i PES do zapoznania się!

01.07.2020

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ SPÓŁDZIELCZOŚCI ŚWIĘTUJEMY Z WAMI!

Wszystkiego co najlepsze dla wszystkich spółdzielców i spółdzielczyń z okazji Międzynarodowego Dnia Spółdzielczości - 1 lipca❗️Pięknie się rozwijajcie, prężnie działajcie i ideą wspierajcie! Cieszymy się, że możemy być z Wami i dla Was.

Spółdzielnia Socjalna Wspólny Sukces ,
Spółdzielnia Socjalna Arkadio Szamocin, Spółdzielnia Socjalna Zielona Piła, Spółdzielnia Socjalna Równe Szanse, Spółdzielnia Socjalna Centrum Zabaw Przygoda, Spółdzielnia Socjalna Brei-Mar, Spółdzielnia Socjalna Stara Łubianka, Spółdzielnia Socjalna Działajmy Razem, Spółdzielnia Socjalna Świt Dobry, Spółdzielnia Socjalna Pogodny Dom, Spółdzielnia Socjalna Ceramik, Spółdzielnia Socjalna Garden-House, Spółdzielnia Socjalna św. Józefa, Spółdzielnia Socjalna Nowe Horyzonty (Kawiarnia Dworcowa)

22.06.2020

FUNDUSZ PAFPIO Z NOWYM INSTRUMENTEM DLA PS!

Fundusz PAFPIO udziela pożyczek na finansowanie kosztów podatku VAT ponoszonych przez przedsiębiorstwa społeczne.  

 

Ponadto oferują pożyczki m.in. na bieżącą działalność, inwestycje i remonty, wkłady własne, zakup sprzętu i urządzeń, opłacenie ZUS i PDOF, uruchomienie nowego działania. Procedura ubiegania się o pożyczkę jest uproszczona, a formularz wniosku jest jednostronicowy.

Parametry oferty finansowej:

 

  • Oprocentowanie kapitału 7,2% w skali roku
  • Opłata administracyjna 3 % potrącana z kapitału w dniu uruchamiania pożyczki
  • Okres spłaty do 24 miesięcy
  • Raty odsetkowe spłacane co miesiąc
  • Harmonogram spłat rat kapitałowych ustalany indywidualnie w zależności od planowanych przychodów
  • Przeznaczenie pożyczki – wszystkie koszty związane z prowadzoną działalnością,  w tym VAT, bieżąca działalność, inwestycje i remonty, wkłady własne, zakup sprzętu i urządzeń, opłacenie ZUS i PDOF, uruchomienie nowego działania.

 

Uproszczona procedura:

  • Jednostronicowy wniosek dostępny na stronie pafpio_wniosek.pdf
  • Nowo utworzone podmioty przedstawiają biznesplany opracowane samodzielnie lub z doradcami OWES

  • Podmioty istniejące dłużej składają skany sprawozdań finansowych za okres 2 ostatnich zamkniętych lat obrachunkowych (lub 1 roku w przypadku młodszych podmiotów)
  • Czas od dnia otrzymania kompletu dokumentów do wydania decyzji pożyczkowej - do 10 dni roboczych 
  • Z pożyczek mogą korzystać też podmioty, które nie korzystają ze wsparcia dotacyjnego OWES
  • Podmioty korzystające ze wsparcia eS Funduszu nie są wyłączone z ubiegania się o pożyczkę w Funduszu PAFPIO



Kontakt z biurem Polsko-Amerykańskiego Funduszu Pożyczkowego Inicjatyw Obywatelskich Sp. z o.o.: tel. 22 542 41 88, 516 178 219 lub mailowo: biuro@pafpio.pl.

Więcej informacji: https://pafpio.pl/pozyczki/

19.06.2020

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA SZÓSTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.
Lista rankingowa:

15.06.2020

ZNAK JAKOŚCI ES - WYDŁUŻONY TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW!

Wszystkich zainteresowanych udziałem w Konkursie zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem Konkursu oraz wypełnienia formularza zgłoszeniowego wraz z załącznikami za pomocą generatora  wniosków, dostępnego na stronie:

 

www.znakjakosci.mrpips.gov.pl

 

Nabór wniosków trwa do 31 lipca 2020 r.

Pakiety wsparcia w ramach konkursu:

Dla laureatów Konkursu w kategoriach I – IV w edycji 2020 przewidziano następujące wsparcie:

a) za zajęcie 1 -3 miejsca – pakiet wsparcia o wartości 10 000 zł (laureaci);
b) za przyznanie certyfikatu znaku jakości – pakiet wsparcia o wartości 3 000 zł (podmioty certyfikowane).

Ponadto, w ramach każdej kategorii (I-V), przewidziano dodatkowe nagrody rzeczowe w postaci wyposażenia związanego z prowadzoną przez laureata działalnością oraz nagranie filmu promocyjnego (miejsca 1-3 w każdej kategorii).


W ramach pakietów wsparcia przewidzianych w kategoriach I – IV, laureat/podmiot certyfikowany będzie mógł korzystać z doradztwa, szkoleń oraz innych form wsparcia swojej działalności, przewidzianych w systemie certyfikacji. Pakiety dadzą możliwość uzyskania bezpłatnych usług, dostosowanych do potrzeb laureatów i certyfikowanych podmiotów. Mają one na celu przede wszystkim podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry.


Laureaci z kategorii I-IV otrzymają również możliwość udziału w targach branżowych, których realizacja, z powodu skutków pandemii COVID-19, nastąpi w roku 2021.

 

INFORMACJE O KONKURSIE

 

Informacje szczegółowe na temat Konkursu będzie można uzyskać pod numerem telefonu (+48 22) 475 83 38  (w godz. 9:00 - 14:00), bądź adresem mailowym: grzegorz.czerniawski@bgk.pl
 
Z uwagi na skutki pandemii wywołanej COVID-19, ogłoszenie wyników Konkursu odbędzie się w postaci relacji on-line m. in. na stronie internetowej www.znakjakosci.mrpips.gov.pl oraz na portalu społecznościowym Facebook.
Źródło: Grafika MRPiPS

09.06.2020

Uprzejmie informujemy, że w dniu 12 czerwca 2020 roku biuro OWES ETAP będzie nieczynne. Życzymy wszystkim udanego długiego weekendu i zapraszamy do kontaktu w poniedziałek tj. 15.06!

Źródło: grafika pochodząca ze strony www.lodolamacze.info.pl
03.06.2020

ZAPROSZENIE DO KONKURSU LODOŁAMACZE 2020!

Fundacja Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych po raz 15 kruszy lody ogłaszając Konkurs "Lodołamacze", tym samym zapraszając do udziału m.in. pracodawców zatrudniających osoby z niepełnosprawnościami, lecz nie tylko. Docenienie wrażliwych i odpowiedzialnych społecznie osób, które przyczyniają się do łamania wszelakich barier w zatrudnianiu OzN i mówieniu o niepełnosprawności w kontekście życia społeczno-zawodowego, to jedne z kluczowych obszarów przyświecających idei Konkursu.

Do 15 sierpnia można zgłaszać kandydatury w następujących kategoriach: Zatrudnienie Chronione, Otwarty Rynek Pracy, Instytucja, Przyjazna Przestrzeń, Zdrowa Firma, Dziennikarz bez Barier.
Kategoria specjalna: Super Lodołamacz, Lodołam Specjalny.
W tym roku wyodrębniona została nowa kategoria Rehabilitacja społeczno-zawodowa, w której o nagrodę powalczą Zakłady Aktywności Zawodowej oraz Warsztaty Terapii Zajęciowej.

Formularze zgłoszeniowe dostępne pod linkiem: http://www.lodolamacze.info.pl/


03.06.2020

CYKL DEBAT W RAMACH IV OGÓLNOPOLSKIEGO FORUM EKONOMII SPOŁECZNEJ I SOLIDARNEJ


Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu debat dotyczących regulacji prawnej w obszarze ekonomii społecznej i solidarnej. Debaty będą miały formę wideokonferencji i odbędą się w czterech terminach:
  • 9 czerwca – Polski model ekonomii społecznej i solidarnej – przedsiębiorczość społeczna jako narzędzie aktywnej polityki społecznej,
  • 16 czerwca – Przedsiębiorstwo społeczne – szansa na reintegrację i świadczenie usług społecznych w środowisku lokalnym,
  • 23 czerwca – Ekonomia społeczna i solidarna i usługi społeczne – w kierunku synergii?,
  • 7 lipca – Fundusz Przedsiębiorczości Społecznej i wyzwania koordynacyjne na poziomie krajowym i regionalnym.
Forum organizowane będzie w ramach partnerskiej współpracy Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Uniwersytetu Warszawskiego, Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej
w Krakowie i Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu w projekcie pn. „System partycypacyjnego zarządzania sferą ekonomii społecznej" (Działanie 2.9 PO WER).

Prosimy o zgłoszenie swojego udziału na adres skrzynki poczty elektronicznej debaty.des@mrpips.gov.pl. Przy zgłoszeniu należy podać imię, nazwisko, nazwę reprezentowanego podmiotu/instytucji, adres e-mail i telefon kontaktowy.

Szczegółowe informacje dot. cyklu debat i rekrutacji znajdują się na stronie internetowej Deparatmentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej: https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/

Źródło: grafika Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej MRPiPS

25.05.2020

BADANIE SPÓŁDZIELCZYCH FORM DZIAŁALNOŚCI PRZEZ URZĄD STATYSTYCZNY W KRAKOWIE

Urząd Statystyczny w Krakowie prowadzi badanie ES-S Sprawozdanie o działalności spółdzielni: pracy, socjalnych, inwalidów i niewidomych, którego celem jest  opracowanie informacji i wskaźników opisujących kondycję spółdzielni i sektora ekonomii społecznej w Polsce na potrzeby planowania, programowania oraz oceny efektywności w obszarze gospodarki społecznej. W celu uzyskania wiarygodnych danych ważne jest, aby w badaniu wzięły udział wszystkie podmioty, którym dedykowany jest formularz.

Badanie jest realizowane w ramach projektu: „Zintegrowany System Monitorowana Sektora Ekonomii Społecznej” w partnerstwie z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Prosimy o wypełnienie elektronicznego formularza ES-S na Portalu Sprawozdawczym GUS w terminie do 12 czerwca 2020 r.

W wyjątkowych sytuacjach formularz można przesłać na adresy mailowe pracowników Urzędu lub na adres: Urząd Statystyczny w Krakowie, ul. K. Wyki 3; 31-223 Kraków z dopiskiem Ekonomia Społeczna.

W celu uzyskania pomocy w sprawach związanych z wypełnieniem formularza możecie się Państwo zgłaszać do naszych doradców OWES ETAP --> http://owesetap.pl/kontakt.html.


25.05.2020

BADANIE ANKIETOWE SYTUACJI PES DLA KOMISJI EUROPEJSKIEJ

Ankieta służy zebraniu danych dotyczących sytuacji podmiotów ekonomii społecznej w obliczu wybuchu pandemii COVID-19 w poszczególnych Państwach Członkowskich. Rezultaty posłużą analizom prowadzonym przez Grupę Ekspertów ds. Przedsiębiorczości Społecznej przy Komisji Europejskiej oraz w procesie negocjowania instrumentów wsparcia na poziomie UE. Zachęcamy do wypełnienia!


14.05.2020

OGŁASZAMY SZÓSTY NABÓR WNIOSKÓW


o udzielenie bezzwrotnego wsparcia przedłużonego pomostowego oraz wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami (zakładka DOKUMENTY).

Termin naboru: 14.05.2020r.-10.06.2020r. do godz. 15.30

Wnioski należy składać w Biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES ETAP przy ul. Jerzego Suszki 9, 60-681 Poznań lub w Punkcie Informacyjnym Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES przy ul. Dąbrowskiego 8, 64-920 Piła (poniedziałki, środy i piątki w godzinach 11:00-15:00) lub droga pocztową na wskazane wcześniej zakresy.
12.05.2020


PROPOZYCJE KONKURSÓW DLA PES - aktualizacja


Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie ogłoszonymi konkursami dla podmiotów ekonomii społecznej. Poniższe zestawienia zostały pogrupowane na konkursy, których nabór ogłoszony jest w trybie otwartym (jest to nabór, w którym wnioski przyjmowane są w sposób ciągły, aż do momentu, gdy łączna wartość dofinansowania o jaką starają się wnioskodawcy przekroczy dostępną dla danego naboru pulę pieniędzy) oraz w trybie zamkniętym (jest to nabór, w którym znana jest data zamknięcia konkursu tj. przyjmowania wniosków o dofinansowanie).


AKTUALNE KONKURSY

Organizacje zainteresowane doradztwem w przegotowaniu wniosków o dofinasowanie projektów zapraszamy do kontaktu z pracownikiem OWES ETAP pod numerem telefonu: 503 846 005 lub mailowo: agnieszka.henke@owesetap.pl


11.05.2020

TISE WSPIERA PS I PES W FORMULE POŻYCZKI PŁYNNOŚCIOWEJ!

Preferencyjnej pożyczki płynnościowej TISE udziela na okres do 4 lat z oprocentowaniem wynoszącym 0,1% w skali roku. Wysokość pożyczki to maksymalnie 25% wartości rocznego obrotu (z działalności gospodarczej i/lub odpłatnej), ale nie więcej niż 100 tys. zł.

Więcej szczegółów i dokumenty znajdziecie TUTAJ.

Pożyczki udzielane są z publicznych środków krajowych, tj. przede wszystkim ze zwrotów z inwestycji udzielonych w ramach projektu BGK w Działaniu 1.4 PO KL oraz utworzonego z tych środków Funduszu Gwarancyjnego.


08.05.2020

WIELKOPOLSKA POŻYCZKA PŁYNNOŚCIOWA TAKŻE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW SPOŁECZNYCH!

Produkt finansowy stanowiący wsparcie dla przedsiębiorców z sektora MŚP posiadających siedzibę, oddział lub stałe bądź dodatkowe miejsce wykonywania działalności gospodarczej na terenie województwa wielkopolskiego, u których w wyniku zjawisk będących następstwem epidemii COVID-19 wystąpił  spadek obrotów/ przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej.

PRZEZNACZENIE:

Finansowanie bieżącej działalności, w tym na zwiększenie kapitału obrotowego związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą. Pożyczka udzielana jest na finansowanie wydatków, w tym zobowiązań wynikających z prowadzenia bieżącej działalności operacyjnej, które stały się wymagalne po 1 marca 2020 roku.

WARUNKI UDZIELANIA POŻYCZKI:
  • maksymalna kwota pożyczki: 300 000,00 PLN
  • wypłaty w transzach
  • okres spłaty: do 72 miesięcy (6 lat)
  • karencja w spłacie kapitału: do 12 miesięcy
  • wakacje w spłacie rat kapitałowo-odsetkowych: do 6 miesięcy
  • oprocentowanie: już od 0%
  • opłaty i prowizje: brak
  • zabezpieczenie: do 100 000,00 PLN weksel własny in blanco, powyżej 100 000,00 PLN weksel własny in blanco + dodatkowe zabezpieczenie stosowane przez Pośrednika Finansowego
Pożyczka Płynnościowa Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju sp. z o.o. wdrażana będzie przez dwóch Pośredników Finansowych: Agencję Rozwoju Regionalnego S. A. w Koninie oraz Wielkopolską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o.

Więcej informacji: https://www.wfr.org.pl/oferta/pozyczka-plynnosciowa/; http://warp.org.pl/oferta/pozyczki-2/pozyczka-plynnosciowa-dla-msp-negatywnie-dotknietych-skutkami-epidemii-covid-19/

Kontakt: 
Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. w Koninie - tel. 63 245 30 95
Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. - tel.  61 656 35 00
E-mail: fundusz@warp.org.pl
                             Źródło: Grafika Wielkopolski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o.


08.05.2020

Program Wsparcia Doraźnego Organizacji Pozarządowych w zakresie przeciwdziałania skutkom COVID-19 to pomoc finansowa dla organizacji, które zostały poszkodowane w wyniku epidemii koronawirusa. Celem Programu jest doraźne wsparcie instytucjonalne dla organizacji i pomoc przy inicjowaniu lokalnych działań, które mają służyć walce ze skutkami epidemii.
O dotację w ramach Programu mogą ubiegać się:
  • organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.), w tym w szczególności stowarzyszenia (w tym stowarzyszenia zwykłe), związki stowarzyszeń, fundacje oraz jednostki terenowe organizacji pozarządowych posiadające osobowość prawną,
  • osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
  • spółdzielnie socjalne,
  • koła gospodyń wiejskich,
  • spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1468, z późn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
Dotacje będą przyznane w ramach dwóch priorytetów. Środki finansowe można przeznaczyć na:
  1. Działania wspierające (Priorytet 1): Uzupełnianie zadań administracji publicznej, których celem jest przeciwdziałanie COVID-19 w społecznościach lokalnych;
  2. Bezpieczeństwo NGO (Priorytet 2): Realizację działań, które musiały zostać wstrzymane przez epidemię; Realizację działań, które umożliwią dalsze funkcjonowanie organizacji; Zakup sprzętu i materiałów, które są niezbędne do realizacji powyższych działań; Wynajem siedziby lub lokalu do realizacji działań.
Maksymalna kwota dotacji w Priorytecie 1 wynosi 50 tys. zł, a Priorytecie 2 – 40 tys. zł.
Celem Programu jest jak najszybsze wsparcie organizacji wymagających pomocy. Dlatego procedury przyznawania dotacji zostały uproszczone, a składane wnioski będą rozpatrywane na bieżąco. Przy aplikowaniu nie jest wymagany wkład własny. Budżet Programu to 10 milionów złotych.
W przypadku pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu pod adresem covid@niw.gov.pl.
Więcej informacji na stronie: Program dla NGO - COVID-19

05.05.2020

Ogłoszono kolejne nabory wniosków na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych:
  • od 29 kwietnia do 13 maja 2020 roku - PUP w Wągrowcu. Wnioski można składać w wersji elektronicznej poprzez stronę www.praca.gov.pl przy użyciu elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego; za pomocą platformy ePUAP na skrytkę podawczą: /pupwagrowiec/Skrytka ESP; w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową na adres PUP w Wągrowcu, ul. Kolejowa 22, 62-100 Wągrowiec.                      Wniosek:https://wagrowiec.praca.gov.pl/dla-pracodawco…/…/organizacje.
  • od 4 maja do 17 maja 2020 roku - PUP w Złotowie. Wnioski można składać elektronicznie na platformie www.praca.gov.pl, a także za pośrednictwem poczty – decyduje data stempla pocztowego o nadaniu albo poprzez umieszczenie wniosku w skrzynce na korespondencję w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Złotowie ul. Kolejowa 11, 77-400 Złotów.
    Wniosek:https://zlotow.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-…/…/organizacje….

Źródło grafik: Polski Fundusz Rozwoju
Więcej informacji o programie: O tarczy słów kilka

Przewodnik po tarczy finansowej przygotowany przez PFR dostępny tutaj:
PRZEWODNIK

Pytania i odpowiedzi dot. programu: Q&A o tarczy
29.04.2020

RUSZYŁA TARCZA FINANSOWA PFR!

 
Od 29 kwietnia mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą składać wnioski w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju, utworzonej w ramach walki ze skutkami COVID-19.


Korzystając z subwencji można liczyć na umorzenie aż 75 proc. kwoty udzielonego wsparcia, po spełnieniu kryteriów dotyczących: utrzymania działalności i zatrudnienia.


Dla kogo?


1. Dla przedsiębiorstw, w których zatrudnienie wynosi co najmniej 250 pracowników, obrót przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa przekracza 43 mln euro.

2. Dla przedsiębiorców, którzy:

  • odnotowują spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19 (spadek sprzedaży towarów lub usług w rozumieniu art. 15g ust. 9 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374, 567 i 568);

  • utracili zdolność produkcji lub świadczenia usług albo odbioru produktów lub usług przez zamawiających w związku z brakiem dostępności komponentów lub zasobów w związku z COVID-19;

  • nie otrzymują płatności z tytułu sprzedaży na skutek COVID-19 w kwocie przekraczającej 25% należności;

  • w związku z zakłóceniami w funkcjonowaniu rynku finansowego nie mają dostępu do rynku kapitałowego lub limitów kredytowych w związku z nowymi kontraktami;

  • są uczestnikami Programów Sektorowych.

3. Wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne.


4. Beneficjent rzeczywisty korzystający z wsparcia finansowego w ramach Programu posiada rezydencję podatkową na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i rozliczał podatki za ostatnie 2 lata obrotowe (jeżeli dotyczy) na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Odejście od tej zasady możliwie jest wyłącznie w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu do przeniesienia rezydencji podatkowej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w terminie do 9 miesięcy od udzielenia pożyczki.


5. Przedsiębiorca prowadził działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.


6. Przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym rozłożenie płatności na raty lub jej odroczenie nie jest uznawane za zaległość.


Jakie są warunki finansowania?


Finansowanie Polskiego Funduszu Rozwoju dostępne dla dużych firm może mieć formę:


  • Finansowanie płynnościowe w postaci pożyczek lub obligacji na okres 2 lat z opcją przedłużenia o rok o wartości nawet do 1 mld zł.

  • Finansowanie preferencyjne w postaci pożyczek preferencyjnych na okres 3 lat częściowo bezzwrotnych i uzależnionych od straty finansowej oraz utrzymania zatrudnienia o wartości do 750 mln zł na podmiot.

  • Finansowanie inwestycyjne w postaci obejmowanych instrumentów kapitałowych (udziałów lub akcji) na zasadach rynkowych lub w ramach pomocy publicznej o wartości do 1 mld zł na podmiot.


Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa.


O jakiej wysokości wsparcia jest mowa?

 

  • Dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników ma być oferowane wsparcie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków, do maksymalnej kwoty 324 tysięcy zł (średnio ok 70-90 tys. zł) na 3 lata, środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności i utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy.

  • Dla firm zatrudniających od 10 do 250 pracowników natomiast przygotowano finansowanie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków do maksymalnej kwoty 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł) na 3 lata, środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności, utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy oraz zanotowania straty na sprzedaży

Jak ubiegać się o subwencję?

Wniosek o wsparcie można złożyć wyłącznie drogą online w następujących bankach: LISTA BANKÓW.

Źródło informacji: strona internetowa Polskiego Funduszu Rozwoju

24.04.2020

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA PIĄTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

23.04.2020

PROPOZYCJE KONKURSÓW DLA PES

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie ogłoszonymi konkursami dla podmiotów ekonomii społecznej. Poniższe zestawienia zostały pogrupowane na konkursy, których nabór ogłoszony jest w trybie otwartym (jest to nabór, w którym wnioski przyjmowane są w sposób ciągły, aż do momentu, gdy łączna wartość dofinansowania o jaką starają się wnioskodawcy przekroczy dostępną dla danego naboru pulę pieniędzy) oraz w trybie zamkniętym (jest to nabór, w którym znana jest data zamknięcia konkursu tj. przyjmowania wniosków o dofinansowanie).


AKTUALNE KONKURSY

Organizacje zainteresowane doradztwem w przegotowaniu wniosków o dofinasowanie projektów zapraszamy do kontaktu z pracownikiem OWES ETAP pod numerem telefonu: +48 503 846 005 lub mailowo: agnieszka.henke@owesetap.pl




21.04.2020

TARCZA 2.0 - ZMIANY
 

W związku ze zmianami w ustawie o przeciwdziałaniu skutkom COVID-19 (tzw. tarcza antykryzysowa) przedstawiamy aktualne zestawienie najbardziej istotnych instrumentów wsparcia (z uwzględnieniem dość szerokiego spectrum działania przedsiębiorstw społecznych) opracowane przez doradców prawnych OWES. Opracowanie nie ma charakteru kompleksowego, stąd w razie chęci skorzystania z poszczególnych instrumentów konieczna jest szczegółowa analiza indywidualnej sytuacji danego podmiotu.

Z istotnych „zmian”, zwracamy w szczególności uwagę na:

  1. doprecyzowanie postanowień dotyczących podejmowania uchwał przez organy spółdzielni (w tym spółdzielni socjalnych) – zestawienie pn. INNE;
  2. wprowadzenie mechanizmów „głosowania na odległość” w przypadku organów fundacji o stowarzyszeń – zestawienie pn. INNE;
  3. świadczenie na ochronę miejsc pracy z FGŚP – rozszerzenie instrumentu na organizacje pozarządowe; doprecyzowanie okresu, w którym przysługuje dofinansowanie; brak obowiązku zatrudniania pracownika objętego dofinansowaniem po upływie okresu dofinansowania – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  4. świadczenie postojowe (zmiana w zakresie „intensywności” wsparcia – wcześniej raz, obecnie max. 3 miesiące) – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  5. dofinansowanie dla MŚP części kosztów wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenie społeczne – umowa ze starostą – brak wymogu utrzymywania zatrudnienia pracowników objętych finansowaniem po okresie otrzymywania dofinansowania – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  6. mikropożyczki dla MŚP (do 5 tys. zł) – dla umorzenia mikropożyczki: brak wymogu utrzymania zatrudnienia pracowników, wystarczy dalsze prowadzenie działalności po upływie 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki; umorzenie pożyczki nie stanowi przychodu podatkowego – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  7. dofinansowanie dla organizacji pozarządowych i podmiotów z art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – brak wymogu utrzymywania zatrudnienia pracowników objętych finansowaniem po zakończeniu dofinansowania – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  8. zwolnienie z ZUS dla płatników oraz samozatrudnionych – rozszerzenie o płatników, którzy zgłosili do 49 ubezpieczonych (ale tylko 50% składek); rozszerzenie o płatników zgłoszonych do ZUS między 1.02 a 31.03; rozszerzenie o spółdzielnie socjalne; zwolnienie ze składek za marzec 2020 nawet jeżeli zostały opłacone– zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA.
 
W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt bezpośrednio z pracownikami OWES - służymy Państwu pomocą w tym zakresie.

20.04.2020

JAK BEZPIECZNIE ORGANIZOWAĆ WOLONTARIAT W OKRESIE EPIDEMII? JAKIE UŁATWIENIA MOGĄ UZYSKAĆ ORGANIZACJE POZARZĄDOWE?

Epidemia oraz jej konsekwencje zmieniają również sposób świadczenia wolontariatu oraz innych form pomocy osobom potrzebującym wsparcia. Wychodząc naprzeciw potrzebom organizacji pozarządowych w tym trudnym okresie, przygotowaliśmy dwie bezpłatne, dostępne dla wszystkich publikacje, których autorem jest Pan Tomasz Schimanek - ekspert Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce z wieloletnim doświadczeniem w III sektorze. Publikacje powstały w ramach Działaj Lokalnie:
  • poradnik "Wolontariat w warunkach epidemii. Dziesięć praktycznych wskazówek dla organizatorów wolontariatu i wolontariuszy" - DOSTĘPNY TUTAJ: https://bit.ly/3cDVIbv
  • informator "Informacje o ułatwieniach dla organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w okresie epidemii COVID-19" - DOSTĘPNY TUTAJ: https://bit.ly/34RjiPl

17.04.2020