Serdecznie zapraszamy do odwiedzin i polubienia naszego fanpage’a na facebooku:


Zamieszczamy na nim najnowsze informacje, ciekawostki, zdjęcia, nagrania i filmy :)


MARKA SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNA
KLUNKRY WIELKOPOLSKIE TO TEŻ NASZA SPRAWA!


Obejrzyjcie filmik, a przekonacie się:

Co to są Klunkry wielkopolskie?
www.klunkrywielkopolskie.pl
https://www.facebook.com/klunkrywielkopolskie/

Kto tworzy Klunkry wielkopolskie?

Klunkry tworzą również przedsiębiorstwa społeczne i podmioty ekonomii społecznej z subregionu pilskiego:
Manufaktura Dobrych Usług Sp. z o.o. z Piły szyje plecakotorby z motywem koziołka, a Zakład Aktywnośc
i Zawodowej z Piły tworzy torby "Znad rzeki Warty".
OWES ETAP występuje jako partner wspierający działania związane z promocją marki
.


Gdzie kupić Klunkry?
http://furia.com.pl/kategoria-produktu/klunkry-wielkopolskie/

10.07.2020

AKTUALNE KONKURSY DLA PES!

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie ogłoszonymi konkursami dla podmiotów ekonomii społecznej.

Organizacje zainteresowane doradztwem w przegotowaniu wniosków o dofinasowanie projektów zapraszamy do kontaktu z pracownikiem OWES ETAP pod numerem telefonu: 503 846 005 lub mailowo: agnieszka.henke@owesetap.pl.

Spis konkursów do pobrania poniżej:



08.07.2020

SKLEPIK Z MISJĄ FUNDACJI ZŁOTOWIANKA JUŻ OTWARTY!

Od dziś działa sklep charytatywny utworzony przez
Fundację Złotowianka!
O idei stworzenia sklepu z misją pomagania przeczytacie tutaj: https://fundacjazlotowianka.pl/sklepik-z-marzeniami-helpshop-w-zlotowie/. Znajdziecie tam wiele niesamowitych ręcznie robionych gadżetów - na pewno warto tam zajrzeć!

Sklep jest otwarty od pon. do pt. w godzinach 10:00- 17:00, a w sob. od 09:00 do 13:00.

02.07.2020

PLATFORMA INFORMACYJNA DLA WIELKOPOLSKICH PRZEDSIĘBIORCÓW!

Ważna platforma dla wielkopolskich przedsiębiorców dotkniętych skutkami COVID-19 stworzona przez Samorząd Województwa Wielkopolskiego - to z niej dowiecie się na jakie wsparcie możecie liczyć od pożyczek, przez poręczenia i dotacje, po dopłaty do wynagrodzeń itp. więcej informacji dowiecie się tutaj: https://wsparcie.wielkopolskie.pl/. Zachęcamy PS i PES do zapoznania się!

01.07.2020

MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ SPÓŁDZIELCZOŚCI ŚWIĘTUJEMY Z WAMI!

Wszystkiego co najlepsze dla wszystkich spółdzielców i spółdzielczyń z okazji Międzynarodowego Dnia Spółdzielczości - 1 lipca❗️Pięknie się rozwijajcie, prężnie działajcie i ideą wspierajcie! Cieszymy się, że możemy być z Wami i dla Was.

Spółdzielnia Socjalna Wspólny Sukces ,
Spółdzielnia Socjalna Arkadio Szamocin, Spółdzielnia Socjalna Zielona Piła, Spółdzielnia Socjalna Równe Szanse, Spółdzielnia Socjalna Centrum Zabaw Przygoda, Spółdzielnia Socjalna Brei-Mar, Spółdzielnia Socjalna Stara Łubianka, Spółdzielnia Socjalna Działajmy Razem, Spółdzielnia Socjalna Świt Dobry, Spółdzielnia Socjalna Pogodny Dom, Spółdzielnia Socjalna Ceramik, Spółdzielnia Socjalna Garden-House, Spółdzielnia Socjalna św. Józefa, Spółdzielnia Socjalna Nowe Horyzonty (Kawiarnia Dworcowa)

22.06.2020

FUNDUSZ PAFPIO Z NOWYM INSTRUMENTEM DLA PS!

Fundusz PAFPIO udziela pożyczek na finansowanie kosztów podatku VAT ponoszonych przez przedsiębiorstwa społeczne.  

 

Ponadto oferują pożyczki m.in. na bieżącą działalność, inwestycje i remonty, wkłady własne, zakup sprzętu i urządzeń, opłacenie ZUS i PDOF, uruchomienie nowego działania. Procedura ubiegania się o pożyczkę jest uproszczona, a formularz wniosku jest jednostronicowy.

Parametry oferty finansowej:

 

  • Oprocentowanie kapitału 7,2% w skali roku
  • Opłata administracyjna 3 % potrącana z kapitału w dniu uruchamiania pożyczki
  • Okres spłaty do 24 miesięcy
  • Raty odsetkowe spłacane co miesiąc
  • Harmonogram spłat rat kapitałowych ustalany indywidualnie w zależności od planowanych przychodów
  • Przeznaczenie pożyczki – wszystkie koszty związane z prowadzoną działalnością,  w tym VAT, bieżąca działalność, inwestycje i remonty, wkłady własne, zakup sprzętu i urządzeń, opłacenie ZUS i PDOF, uruchomienie nowego działania.

 

Uproszczona procedura:

  • Jednostronicowy wniosek dostępny na stronie pafpio_wniosek.pdf
  • Nowo utworzone podmioty przedstawiają biznesplany opracowane samodzielnie lub z doradcami OWES

  • Podmioty istniejące dłużej składają skany sprawozdań finansowych za okres 2 ostatnich zamkniętych lat obrachunkowych (lub 1 roku w przypadku młodszych podmiotów)
  • Czas od dnia otrzymania kompletu dokumentów do wydania decyzji pożyczkowej - do 10 dni roboczych 
  • Z pożyczek mogą korzystać też podmioty, które nie korzystają ze wsparcia dotacyjnego OWES
  • Podmioty korzystające ze wsparcia eS Funduszu nie są wyłączone z ubiegania się o pożyczkę w Funduszu PAFPIO



Kontakt z biurem Polsko-Amerykańskiego Funduszu Pożyczkowego Inicjatyw Obywatelskich Sp. z o.o.: tel. 22 542 41 88, 516 178 219 lub mailowo: biuro@pafpio.pl.

Więcej informacji: https://pafpio.pl/pozyczki/

19.06.2020

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA SZÓSTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.
Lista rankingowa:

15.06.2020

ZNAK JAKOŚCI ES - WYDŁUŻONY TERMIN SKŁADANIA WNIOSKÓW!

Wszystkich zainteresowanych udziałem w Konkursie zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem Konkursu oraz wypełnienia formularza zgłoszeniowego wraz z załącznikami za pomocą generatora  wniosków, dostępnego na stronie:

 

www.znakjakosci.mrpips.gov.pl

 

Nabór wniosków trwa do 31 lipca 2020 r.

Pakiety wsparcia w ramach konkursu:

Dla laureatów Konkursu w kategoriach I – IV w edycji 2020 przewidziano następujące wsparcie:

a) za zajęcie 1 -3 miejsca – pakiet wsparcia o wartości 10 000 zł (laureaci);
b) za przyznanie certyfikatu znaku jakości – pakiet wsparcia o wartości 3 000 zł (podmioty certyfikowane).

Ponadto, w ramach każdej kategorii (I-V), przewidziano dodatkowe nagrody rzeczowe w postaci wyposażenia związanego z prowadzoną przez laureata działalnością oraz nagranie filmu promocyjnego (miejsca 1-3 w każdej kategorii).


W ramach pakietów wsparcia przewidzianych w kategoriach I – IV, laureat/podmiot certyfikowany będzie mógł korzystać z doradztwa, szkoleń oraz innych form wsparcia swojej działalności, przewidzianych w systemie certyfikacji. Pakiety dadzą możliwość uzyskania bezpłatnych usług, dostosowanych do potrzeb laureatów i certyfikowanych podmiotów. Mają one na celu przede wszystkim podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry.


Laureaci z kategorii I-IV otrzymają również możliwość udziału w targach branżowych, których realizacja, z powodu skutków pandemii COVID-19, nastąpi w roku 2021.

 

INFORMACJE O KONKURSIE

 

Informacje szczegółowe na temat Konkursu będzie można uzyskać pod numerem telefonu (+48 22) 475 83 38  (w godz. 9:00 - 14:00), bądź adresem mailowym: grzegorz.czerniawski@bgk.pl
 
Z uwagi na skutki pandemii wywołanej COVID-19, ogłoszenie wyników Konkursu odbędzie się w postaci relacji on-line m. in. na stronie internetowej www.znakjakosci.mrpips.gov.pl oraz na portalu społecznościowym Facebook.
Źródło: Grafika MRPiPS

09.06.2020

Uprzejmie informujemy, że w dniu 12 czerwca 2020 roku biuro OWES ETAP będzie nieczynne. Życzymy wszystkim udanego długiego weekendu i zapraszamy do kontaktu w poniedziałek tj. 15.06!

Źródło: grafika pochodząca ze strony www.lodolamacze.info.pl
03.06.2020

ZAPROSZENIE DO KONKURSU LODOŁAMACZE 2020!

Fundacja Aktywizacji Zawodowej Osób Niepełnosprawnych po raz 15 kruszy lody ogłaszając Konkurs "Lodołamacze", tym samym zapraszając do udziału m.in. pracodawców zatrudniających osoby z niepełnosprawnościami, lecz nie tylko. Docenienie wrażliwych i odpowiedzialnych społecznie osób, które przyczyniają się do łamania wszelakich barier w zatrudnianiu OzN i mówieniu o niepełnosprawności w kontekście życia społeczno-zawodowego, to jedne z kluczowych obszarów przyświecających idei Konkursu.

Do 15 sierpnia można zgłaszać kandydatury w następujących kategoriach: Zatrudnienie Chronione, Otwarty Rynek Pracy, Instytucja, Przyjazna Przestrzeń, Zdrowa Firma, Dziennikarz bez Barier.
Kategoria specjalna: Super Lodołamacz, Lodołam Specjalny.
W tym roku wyodrębniona została nowa kategoria Rehabilitacja społeczno-zawodowa, w której o nagrodę powalczą Zakłady Aktywności Zawodowej oraz Warsztaty Terapii Zajęciowej.

Formularze zgłoszeniowe dostępne pod linkiem: http://www.lodolamacze.info.pl/


03.06.2020

CYKL DEBAT W RAMACH IV OGÓLNOPOLSKIEGO FORUM EKONOMII SPOŁECZNEJ I SOLIDARNEJ


Zapraszamy do wzięcia udziału w cyklu debat dotyczących regulacji prawnej w obszarze ekonomii społecznej i solidarnej. Debaty będą miały formę wideokonferencji i odbędą się w czterech terminach:
  • 9 czerwca – Polski model ekonomii społecznej i solidarnej – przedsiębiorczość społeczna jako narzędzie aktywnej polityki społecznej,
  • 16 czerwca – Przedsiębiorstwo społeczne – szansa na reintegrację i świadczenie usług społecznych w środowisku lokalnym,
  • 23 czerwca – Ekonomia społeczna i solidarna i usługi społeczne – w kierunku synergii?,
  • 7 lipca – Fundusz Przedsiębiorczości Społecznej i wyzwania koordynacyjne na poziomie krajowym i regionalnym.
Forum organizowane będzie w ramach partnerskiej współpracy Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej oraz Uniwersytetu Warszawskiego, Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej
w Krakowie i Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu w projekcie pn. „System partycypacyjnego zarządzania sferą ekonomii społecznej" (Działanie 2.9 PO WER).

Prosimy o zgłoszenie swojego udziału na adres skrzynki poczty elektronicznej debaty.des@mrpips.gov.pl. Przy zgłoszeniu należy podać imię, nazwisko, nazwę reprezentowanego podmiotu/instytucji, adres e-mail i telefon kontaktowy.

Szczegółowe informacje dot. cyklu debat i rekrutacji znajdują się na stronie internetowej Deparatmentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej: https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/

Źródło: grafika Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej MRPiPS

25.05.2020

BADANIE SPÓŁDZIELCZYCH FORM DZIAŁALNOŚCI PRZEZ URZĄD STATYSTYCZNY W KRAKOWIE

Urząd Statystyczny w Krakowie prowadzi badanie ES-S Sprawozdanie o działalności spółdzielni: pracy, socjalnych, inwalidów i niewidomych, którego celem jest  opracowanie informacji i wskaźników opisujących kondycję spółdzielni i sektora ekonomii społecznej w Polsce na potrzeby planowania, programowania oraz oceny efektywności w obszarze gospodarki społecznej. W celu uzyskania wiarygodnych danych ważne jest, aby w badaniu wzięły udział wszystkie podmioty, którym dedykowany jest formularz.

Badanie jest realizowane w ramach projektu: „Zintegrowany System Monitorowana Sektora Ekonomii Społecznej” w partnerstwie z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej,  współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój.

Prosimy o wypełnienie elektronicznego formularza ES-S na Portalu Sprawozdawczym GUS w terminie do 12 czerwca 2020 r.

W wyjątkowych sytuacjach formularz można przesłać na adresy mailowe pracowników Urzędu lub na adres: Urząd Statystyczny w Krakowie, ul. K. Wyki 3; 31-223 Kraków z dopiskiem Ekonomia Społeczna.

W celu uzyskania pomocy w sprawach związanych z wypełnieniem formularza możecie się Państwo zgłaszać do naszych doradców OWES ETAP --> http://owesetap.pl/kontakt.html.


25.05.2020

BADANIE ANKIETOWE SYTUACJI PES DLA KOMISJI EUROPEJSKIEJ

Ankieta służy zebraniu danych dotyczących sytuacji podmiotów ekonomii społecznej w obliczu wybuchu pandemii COVID-19 w poszczególnych Państwach Członkowskich. Rezultaty posłużą analizom prowadzonym przez Grupę Ekspertów ds. Przedsiębiorczości Społecznej przy Komisji Europejskiej oraz w procesie negocjowania instrumentów wsparcia na poziomie UE. Zachęcamy do wypełnienia!


14.05.2020

OGŁASZAMY SZÓSTY NABÓR WNIOSKÓW


o udzielenie bezzwrotnego wsparcia przedłużonego pomostowego oraz wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami (zakładka DOKUMENTY).

Termin naboru: 14.05.2020r.-10.06.2020r. do godz. 15.30

Wnioski należy składać w Biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES ETAP przy ul. Jerzego Suszki 9, 60-681 Poznań lub w Punkcie Informacyjnym Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES przy ul. Dąbrowskiego 8, 64-920 Piła (poniedziałki, środy i piątki w godzinach 11:00-15:00) lub droga pocztową na wskazane wcześniej zakresy.
12.05.2020


PROPOZYCJE KONKURSÓW DLA PES - aktualizacja


Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie ogłoszonymi konkursami dla podmiotów ekonomii społecznej. Poniższe zestawienia zostały pogrupowane na konkursy, których nabór ogłoszony jest w trybie otwartym (jest to nabór, w którym wnioski przyjmowane są w sposób ciągły, aż do momentu, gdy łączna wartość dofinansowania o jaką starają się wnioskodawcy przekroczy dostępną dla danego naboru pulę pieniędzy) oraz w trybie zamkniętym (jest to nabór, w którym znana jest data zamknięcia konkursu tj. przyjmowania wniosków o dofinansowanie).


AKTUALNE KONKURSY

Organizacje zainteresowane doradztwem w przegotowaniu wniosków o dofinasowanie projektów zapraszamy do kontaktu z pracownikiem OWES ETAP pod numerem telefonu: 503 846 005 lub mailowo: agnieszka.henke@owesetap.pl


11.05.2020

TISE WSPIERA PS I PES W FORMULE POŻYCZKI PŁYNNOŚCIOWEJ!

Preferencyjnej pożyczki płynnościowej TISE udziela na okres do 4 lat z oprocentowaniem wynoszącym 0,1% w skali roku. Wysokość pożyczki to maksymalnie 25% wartości rocznego obrotu (z działalności gospodarczej i/lub odpłatnej), ale nie więcej niż 100 tys. zł.

Więcej szczegółów i dokumenty znajdziecie TUTAJ.

Pożyczki udzielane są z publicznych środków krajowych, tj. przede wszystkim ze zwrotów z inwestycji udzielonych w ramach projektu BGK w Działaniu 1.4 PO KL oraz utworzonego z tych środków Funduszu Gwarancyjnego.


08.05.2020

WIELKOPOLSKA POŻYCZKA PŁYNNOŚCIOWA TAKŻE DLA PRZEDSIĘBIORCÓW SPOŁECZNYCH!

Produkt finansowy stanowiący wsparcie dla przedsiębiorców z sektora MŚP posiadających siedzibę, oddział lub stałe bądź dodatkowe miejsce wykonywania działalności gospodarczej na terenie województwa wielkopolskiego, u których w wyniku zjawisk będących następstwem epidemii COVID-19 wystąpił  spadek obrotów/ przychodów z prowadzonej działalności gospodarczej.

PRZEZNACZENIE:

Finansowanie bieżącej działalności, w tym na zwiększenie kapitału obrotowego związanego z prowadzoną działalnością gospodarczą. Pożyczka udzielana jest na finansowanie wydatków, w tym zobowiązań wynikających z prowadzenia bieżącej działalności operacyjnej, które stały się wymagalne po 1 marca 2020 roku.

WARUNKI UDZIELANIA POŻYCZKI:
  • maksymalna kwota pożyczki: 300 000,00 PLN
  • wypłaty w transzach
  • okres spłaty: do 72 miesięcy (6 lat)
  • karencja w spłacie kapitału: do 12 miesięcy
  • wakacje w spłacie rat kapitałowo-odsetkowych: do 6 miesięcy
  • oprocentowanie: już od 0%
  • opłaty i prowizje: brak
  • zabezpieczenie: do 100 000,00 PLN weksel własny in blanco, powyżej 100 000,00 PLN weksel własny in blanco + dodatkowe zabezpieczenie stosowane przez Pośrednika Finansowego
Pożyczka Płynnościowa Wielkopolskiego Funduszu Rozwoju sp. z o.o. wdrażana będzie przez dwóch Pośredników Finansowych: Agencję Rozwoju Regionalnego S. A. w Koninie oraz Wielkopolską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o.

Więcej informacji: https://www.wfr.org.pl/oferta/pozyczka-plynnosciowa/; http://warp.org.pl/oferta/pozyczki-2/pozyczka-plynnosciowa-dla-msp-negatywnie-dotknietych-skutkami-epidemii-covid-19/

Kontakt: 
Agencja Rozwoju Regionalnego S. A. w Koninie - tel. 63 245 30 95
Wielkopolska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. - tel.  61 656 35 00
E-mail: fundusz@warp.org.pl
                             Źródło: Grafika Wielkopolski Fundusz Rozwoju Sp. z o.o.


08.05.2020

Program Wsparcia Doraźnego Organizacji Pozarządowych w zakresie przeciwdziałania skutkom COVID-19 to pomoc finansowa dla organizacji, które zostały poszkodowane w wyniku epidemii koronawirusa. Celem Programu jest doraźne wsparcie instytucjonalne dla organizacji i pomoc przy inicjowaniu lokalnych działań, które mają służyć walce ze skutkami epidemii.
O dotację w ramach Programu mogą ubiegać się:
  • organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2019 r. poz. 688, z późn. zm.), w tym w szczególności stowarzyszenia (w tym stowarzyszenia zwykłe), związki stowarzyszeń, fundacje oraz jednostki terenowe organizacji pozarządowych posiadające osobowość prawną,
  • osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, o stosunku Państwa do innych kościołów i związków wyznaniowych oraz o gwarancjach wolności sumienia i wyznania, jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności pożytku publicznego,
  • spółdzielnie socjalne,
  • koła gospodyń wiejskich,
  • spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością oraz kluby sportowe będące spółkami działającymi na podstawie przepisów ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2019 r. poz. 1468, z późn. zm.), które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych oraz nie przeznaczają zysku do podziału między swoich udziałowców, akcjonariuszy i pracowników.
Dotacje będą przyznane w ramach dwóch priorytetów. Środki finansowe można przeznaczyć na:
  1. Działania wspierające (Priorytet 1): Uzupełnianie zadań administracji publicznej, których celem jest przeciwdziałanie COVID-19 w społecznościach lokalnych;
  2. Bezpieczeństwo NGO (Priorytet 2): Realizację działań, które musiały zostać wstrzymane przez epidemię; Realizację działań, które umożliwią dalsze funkcjonowanie organizacji; Zakup sprzętu i materiałów, które są niezbędne do realizacji powyższych działań; Wynajem siedziby lub lokalu do realizacji działań.
Maksymalna kwota dotacji w Priorytecie 1 wynosi 50 tys. zł, a Priorytecie 2 – 40 tys. zł.
Celem Programu jest jak najszybsze wsparcie organizacji wymagających pomocy. Dlatego procedury przyznawania dotacji zostały uproszczone, a składane wnioski będą rozpatrywane na bieżąco. Przy aplikowaniu nie jest wymagany wkład własny. Budżet Programu to 10 milionów złotych.
W przypadku pytań lub wątpliwości zapraszamy do kontaktu pod adresem covid@niw.gov.pl.
Więcej informacji na stronie: Program dla NGO - COVID-19

05.05.2020

Ogłoszono kolejne nabory wniosków na dofinansowanie części kosztów wynagrodzeń pracowników dla organizacji pozarządowych:
  • od 29 kwietnia do 13 maja 2020 roku - PUP w Wągrowcu. Wnioski można składać w wersji elektronicznej poprzez stronę www.praca.gov.pl przy użyciu elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub podpisu zaufanego; za pomocą platformy ePUAP na skrytkę podawczą: /pupwagrowiec/Skrytka ESP; w wersji papierowej do skrzynki podawczej w siedzibie urzędu lub drogą pocztową na adres PUP w Wągrowcu, ul. Kolejowa 22, 62-100 Wągrowiec.                      Wniosek:https://wagrowiec.praca.gov.pl/dla-pracodawco…/…/organizacje.
  • od 4 maja do 17 maja 2020 roku - PUP w Złotowie. Wnioski można składać elektronicznie na platformie www.praca.gov.pl, a także za pośrednictwem poczty – decyduje data stempla pocztowego o nadaniu albo poprzez umieszczenie wniosku w skrzynce na korespondencję w budynku Powiatowego Urzędu Pracy w Złotowie ul. Kolejowa 11, 77-400 Złotów.
    Wniosek:https://zlotow.praca.gov.pl/dla-pracodawcow-…/…/organizacje….

Źródło grafik: Polski Fundusz Rozwoju
Więcej informacji o programie: O tarczy słów kilka

Przewodnik po tarczy finansowej przygotowany przez PFR dostępny tutaj:
PRZEWODNIK

Pytania i odpowiedzi dot. programu: Q&A o tarczy
29.04.2020

RUSZYŁA TARCZA FINANSOWA PFR!

 
Od 29 kwietnia mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa mogą składać wnioski w ramach Tarczy Finansowej Polskiego Funduszu Rozwoju, utworzonej w ramach walki ze skutkami COVID-19.


Korzystając z subwencji można liczyć na umorzenie aż 75 proc. kwoty udzielonego wsparcia, po spełnieniu kryteriów dotyczących: utrzymania działalności i zatrudnienia.


Dla kogo?


1. Dla przedsiębiorstw, w których zatrudnienie wynosi co najmniej 250 pracowników, obrót przekracza 50 mln euro lub suma bilansowa przekracza 43 mln euro.

2. Dla przedsiębiorców, którzy:

  • odnotowują spadek obrotów gospodarczych (przychodów ze sprzedaży) o co najmniej 25% w dowolnym miesiącu po 1 lutego 2020 r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku zakłóceniami w funkcjonowaniu gospodarki na skutek COVID-19 (spadek sprzedaży towarów lub usług w rozumieniu art. 15g ust. 9 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz.U. poz. 374, 567 i 568);

  • utracili zdolność produkcji lub świadczenia usług albo odbioru produktów lub usług przez zamawiających w związku z brakiem dostępności komponentów lub zasobów w związku z COVID-19;

  • nie otrzymują płatności z tytułu sprzedaży na skutek COVID-19 w kwocie przekraczającej 25% należności;

  • w związku z zakłóceniami w funkcjonowaniu rynku finansowego nie mają dostępu do rynku kapitałowego lub limitów kredytowych w związku z nowymi kontraktami;

  • są uczestnikami Programów Sektorowych.

3. Wobec przedsiębiorstwa nie zostało otwarte postępowanie upadłościowe lub likwidacyjne albo nie zostało otwarte postępowanie restrukturyzacyjne.


4. Beneficjent rzeczywisty korzystający z wsparcia finansowego w ramach Programu posiada rezydencję podatkową na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej i rozliczał podatki za ostatnie 2 lata obrotowe (jeżeli dotyczy) na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej. Odejście od tej zasady możliwie jest wyłącznie w sytuacji zobowiązania Beneficjenta Programu do przeniesienia rezydencji podatkowej na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w terminie do 9 miesięcy od udzielenia pożyczki.


5. Przedsiębiorca prowadził działalność na dzień 31 grudnia 2019 r.


6. Przedsiębiorca na dzień 31 grudnia 2019 r. lub na dzień udzielenia finansowania nie zalegał z płatnościami podatków i składek na ubezpieczenia społeczne, przy czym rozłożenie płatności na raty lub jej odroczenie nie jest uznawane za zaległość.


Jakie są warunki finansowania?


Finansowanie Polskiego Funduszu Rozwoju dostępne dla dużych firm może mieć formę:


  • Finansowanie płynnościowe w postaci pożyczek lub obligacji na okres 2 lat z opcją przedłużenia o rok o wartości nawet do 1 mld zł.

  • Finansowanie preferencyjne w postaci pożyczek preferencyjnych na okres 3 lat częściowo bezzwrotnych i uzależnionych od straty finansowej oraz utrzymania zatrudnienia o wartości do 750 mln zł na podmiot.

  • Finansowanie inwestycyjne w postaci obejmowanych instrumentów kapitałowych (udziałów lub akcji) na zasadach rynkowych lub w ramach pomocy publicznej o wartości do 1 mld zł na podmiot.


Szczegółowe warunki wsparcia finansowego oraz zobowiązania Beneficjenta Programu określać będzie umowa.


O jakiej wysokości wsparcia jest mowa?

 

  • Dla firm zatrudniających od 1 do 9 pracowników ma być oferowane wsparcie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków, do maksymalnej kwoty 324 tysięcy zł (średnio ok 70-90 tys. zł) na 3 lata, środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności i utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy.

  • Dla firm zatrudniających od 10 do 250 pracowników natomiast przygotowano finansowanie w postaci prostych subwencji wypłacanych za pośrednictwem banków do maksymalnej kwoty 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł) na 3 lata, środki bezzwrotne do 75% subwencji po 12 miesiącach pod warunkiem prowadzenia działalności, utrzymania poziomu zatrudnienia w ciągu 12 miesięcy oraz zanotowania straty na sprzedaży

Jak ubiegać się o subwencję?

Wniosek o wsparcie można złożyć wyłącznie drogą online w następujących bankach: LISTA BANKÓW.

Źródło informacji: strona internetowa Polskiego Funduszu Rozwoju

24.04.2020

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA PIĄTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

23.04.2020

PROPOZYCJE KONKURSÓW DLA PES

Zapraszamy do zapoznania się z aktualnie ogłoszonymi konkursami dla podmiotów ekonomii społecznej. Poniższe zestawienia zostały pogrupowane na konkursy, których nabór ogłoszony jest w trybie otwartym (jest to nabór, w którym wnioski przyjmowane są w sposób ciągły, aż do momentu, gdy łączna wartość dofinansowania o jaką starają się wnioskodawcy przekroczy dostępną dla danego naboru pulę pieniędzy) oraz w trybie zamkniętym (jest to nabór, w którym znana jest data zamknięcia konkursu tj. przyjmowania wniosków o dofinansowanie).


AKTUALNE KONKURSY

Organizacje zainteresowane doradztwem w przegotowaniu wniosków o dofinasowanie projektów zapraszamy do kontaktu z pracownikiem OWES ETAP pod numerem telefonu: +48 503 846 005 lub mailowo: agnieszka.henke@owesetap.pl




21.04.2020

TARCZA 2.0 - ZMIANY
 

W związku ze zmianami w ustawie o przeciwdziałaniu skutkom COVID-19 (tzw. tarcza antykryzysowa) przedstawiamy aktualne zestawienie najbardziej istotnych instrumentów wsparcia (z uwzględnieniem dość szerokiego spectrum działania przedsiębiorstw społecznych) opracowane przez doradców prawnych OWES. Opracowanie nie ma charakteru kompleksowego, stąd w razie chęci skorzystania z poszczególnych instrumentów konieczna jest szczegółowa analiza indywidualnej sytuacji danego podmiotu.

Z istotnych „zmian”, zwracamy w szczególności uwagę na:

  1. doprecyzowanie postanowień dotyczących podejmowania uchwał przez organy spółdzielni (w tym spółdzielni socjalnych) – zestawienie pn. INNE;
  2. wprowadzenie mechanizmów „głosowania na odległość” w przypadku organów fundacji o stowarzyszeń – zestawienie pn. INNE;
  3. świadczenie na ochronę miejsc pracy z FGŚP – rozszerzenie instrumentu na organizacje pozarządowe; doprecyzowanie okresu, w którym przysługuje dofinansowanie; brak obowiązku zatrudniania pracownika objętego dofinansowaniem po upływie okresu dofinansowania – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  4. świadczenie postojowe (zmiana w zakresie „intensywności” wsparcia – wcześniej raz, obecnie max. 3 miesiące) – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  5. dofinansowanie dla MŚP części kosztów wynagrodzenia oraz składek na ubezpieczenie społeczne – umowa ze starostą – brak wymogu utrzymywania zatrudnienia pracowników objętych finansowaniem po okresie otrzymywania dofinansowania – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  6. mikropożyczki dla MŚP (do 5 tys. zł) – dla umorzenia mikropożyczki: brak wymogu utrzymania zatrudnienia pracowników, wystarczy dalsze prowadzenie działalności po upływie 3 miesięcy od dnia udzielenia pożyczki; umorzenie pożyczki nie stanowi przychodu podatkowego – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  7. dofinansowanie dla organizacji pozarządowych i podmiotów z art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie – brak wymogu utrzymywania zatrudnienia pracowników objętych finansowaniem po zakończeniu dofinansowania – zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA;
  8. zwolnienie z ZUS dla płatników oraz samozatrudnionych – rozszerzenie o płatników, którzy zgłosili do 49 ubezpieczonych (ale tylko 50% składek); rozszerzenie o płatników zgłoszonych do ZUS między 1.02 a 31.03; rozszerzenie o spółdzielnie socjalne; zwolnienie ze składek za marzec 2020 nawet jeżeli zostały opłacone– zestawienie pn. INSTRUMENTY WSPARCIA.
 
W razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt bezpośrednio z pracownikami OWES - służymy Państwu pomocą w tym zakresie.

20.04.2020

JAK BEZPIECZNIE ORGANIZOWAĆ WOLONTARIAT W OKRESIE EPIDEMII? JAKIE UŁATWIENIA MOGĄ UZYSKAĆ ORGANIZACJE POZARZĄDOWE?

Epidemia oraz jej konsekwencje zmieniają również sposób świadczenia wolontariatu oraz innych form pomocy osobom potrzebującym wsparcia. Wychodząc naprzeciw potrzebom organizacji pozarządowych w tym trudnym okresie, przygotowaliśmy dwie bezpłatne, dostępne dla wszystkich publikacje, których autorem jest Pan Tomasz Schimanek - ekspert Akademii Rozwoju Filantropii w Polsce z wieloletnim doświadczeniem w III sektorze. Publikacje powstały w ramach Działaj Lokalnie:
  • poradnik "Wolontariat w warunkach epidemii. Dziesięć praktycznych wskazówek dla organizatorów wolontariatu i wolontariuszy" - DOSTĘPNY TUTAJ: https://bit.ly/3cDVIbv
  • informator "Informacje o ułatwieniach dla organizacji pozarządowych i innych podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego w okresie epidemii COVID-19" - DOSTĘPNY TUTAJ: https://bit.ly/34RjiPl

17.04.2020

Dla kogo?

Dofinasowanie przeznaczone jest dla organizacji pozarządowych lub podmiotów, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z 24.04.2003 r. o działalności pożytku publicznego
i o wolontariacie, u których nastąpił spadek przychodów z działalności statutowej (obliczony jako stosunek łącznych przychodów z działalności statutowej w ciągu dowolnych 2 kolejnych miesięcy kalendarzowych 2020 roku do łącznych przychodów z tej działalności z analogicznych 2 miesięcy kalendarzowych 2019 roku) w następstwie wystąpienia COVID-19.

Wysokość dofinasowania

Wysokość dofinasowania uzależniona jest od spadku obrotów i wynosi:

  • 50% wynagrodzeń pracowników wraz ze składakami na ubezpieczenia społeczne, nie więcej jak 50% kwoty minimalnego wynagrodzenia, w przypadku spadku obrotów o co najmniej 30%,

  • 70% wynagrodzeń pracowników wraz ze składakami na ubezpieczenia społeczne, nie więcej jak 70% kwoty minimalnego wynagrodzenia, w przypadku spadku obrotów o co najmniej 50%,

  • 90% wynagrodzeń pracowników wraz ze składakami na ubezpieczenia społeczne, nie więcej jak 90% kwoty minimalnego wynagrodzenia, w przypadku spadku obrotów o co najmniej 80%.

Termin i miejsce składania wniosków

Wnioski należy składać do Powiatowego Urzędu Pracy (PUP) właściwego ze względu na swoja siedzibę w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia naboru przez Dyrektora PUP. Wnioski składa się przez platformę www.praca.gov.pl lub bezpośrednio w PUP.

Więcej informacji o zasadach wsparcia oraz wnioski o udzielenie wsparcie na:

 

Organizacje zainteresowane otrzymaniem pomocy w ramach przygotowania wniosków do Powiatowych Urzędów Pracy zapraszamy do kontaktu z biurem OWES ETAP pod nr tel.: 61 656 99 71 lub mailowo: owesetap@owesetap.pl oraz bezpośrednio z doradcami OWES.


16.04.2020

WALKA Z KORONAWIRUSEM W WYDANIU PES I PES Z SUBREGIONU PILSKIEGO

W formie graficznej została przedstawiona lista PS i PES z subregionu pilskiego, które odpowiadają na aktualne zapotrzebowanie dot. walki z koronawirusem, a z których dodatkowych usług i produktów możecie skorzystać.

Dla uzupełnienia poniżej podajemy dane kontaktowe w/w PES i PS:

Manufaktura Dobrych Usług Sp. z o.o.
m.d.u.produkcja@gmail.com
669 500 131, 607 060 521

Zakład Aktywności Zawodowej w Pile
administracja@zaz.pila.pl
67 214 43 40

Zakład Aktywności Zawodowej w Gołaszewie
biuro@zazgolaszewo.pl
61 427 87 89

Spółdzielnia Socjalna "Arkadio"
spn.s.arkadioszamocin@op.pl
696 174 053

Spółdzielnia Socjalna "Brei-Mar"
breimar@wp.pl
728 812 013, 728 812 021

Fundacja Złotowianka
kontakt@fundacjazlotowianka.pl
519 723 793, 512 977 766

Spółdzielnia Socjalna "Zielona Piła"
zielona.pila@wp.pl
602 297 920

Fundacja Fabryka Dobra
pawel.ladzinski@opusdesign.pl
506 121 996

#pomocnaES #wspieraj #biznesspołeczny

Grafika:
Wielkopolska ES

15.04.2020

ZAKOŃCZENIE V NABORU WNIOSKÓW!

Informujemy, iż z dniem jutrzejszym, tj. 16.04.br. kończymy piąty nabór wniosków o udzielenie dotacji i wniosków o udzielenie przedłużonego wsparcia pomostowego. KOW w ramach tego naboru planowany jest na 23.04.br. Szczegółowe informacje w tej sprawie zostaną wysłane do Wnioskodawców drogą mailową.

08.04.2020

Uprzejmie informujemy, że w dniach 9-10.04 biuro OWES ETAP będzie nieczynne. Przy okazji życząc dużo zdrowia dla Was i waszych bliskich! Zapraszamy do kontaktu po świętach!

06.04.2020

MATERIAŁY DOT. TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ W OPRACOWANIU DESiS


Zapraszamy do zapoznania się z materiałem podsumowującym nowe instrumenty wsparcia dla podmiotów ekonomii społecznej przygotowanym przez Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej na podstawie ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19. Link do materiału:
https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/Wsparcie,ekonomii,spolecznej,i,solidarnej,w,obliczu,koronawirusa,4177.html

03.04.2020

OPRACOWANIE PRAWNE WSPARCIA DLA PS I PES W RAMACH TARCZY ANTYKRYZYSOWEJ

Drogie przedsiębiorstwa społeczne i podmioty ekonomii społecznej z subregionu pilskiego,

we współpracy z doradcami prawnymi OWES został przygotowany pakiet informacji dla PS i PES w ramach tzw. tarczy antykryzysowej. Udostępniamy go Wam, a w razie jakichkolwiek wątpliwości prosimy o kontakt z pracownikami lub biurem OWES - wspólnie postaramy się przezwyciężyć ten czas, możecie liczyć na nasze wsparcie!

Zespół OWES ETAP

Instrumenty wsparcia

Inne instrumenty

Zatrudnienie

01.04.2020

UWAGA! SAMORZĄD WOJ. WIELKOPOLSKIEGO PILNIE KUPI PLACÓWKOM MEDYCZNYM PONAD 1,5 MILIONA SZTUK ŚRODKÓW DO OCHRONY OSOBISTEJ!

Samorząd Województwa od samego początku walczy z epidemią koronawirusa. Teraz, celem przeciwdziałania skutkom COVID-19, zaprasza wszystkich zainteresowanych do składania ofert na środki medyczne do ochrony osobistej, które zostaną przekazane placówkom leczniczym w całej Wielkopolsce.

Chodzi m.in. o zakup najważniejszych środków, czyli kombinezonów ochronnych, fartuchów jednorazowych barierowych- chirurgicznych, maseczek FFP3, masek chirurgicznych, przyłbic ochronnych, rękawiczek jednorazowych ochronnych nitrylowych – rozmiary M i L, rękawiczek jednorazowych ochronnych lateksowych – rozmiary M i L oraz gogli ochronnych.

Oferta, złożona do 3 kwietnia 2020 r. na adresy zamowienia@umww.pl.; marcin.kozubowicz@umww.pl, musi zawierać cenę na proponowany asortyment oraz termin jego dostawy do wskazanego miejsca. Można też składać oferty na jeden wybrany asortyment.

OGŁOSZENIE I FORMULARZ

01.04.2020

INFORMACJE O WYDŁUŻENIU TERMINÓW DOT. SPRAWOZDAŃ FINANSOWYCH I PODATKU CIT-8!


31 marca 2020 r., późnym wieczorem, Ministerstwo Finansów opublikowało rozporządzenie dotyczące wydłużenia czasu na sporządzenie sprawozdania finansowego – w tym przez organizacje pozarządowe. 

Termin na sporządzenie sprawozdania finansowego przez organizacje pozarządowe został wydłużony o 3 miesiące.

Oznacza to, że sprawozdanie finansowe będzie musiało zostać sporządzone do końca czerwca 2020 r., a zatwierdzone – do końca września.


Inne ważne wydłużone terminy dla organizacji pozarządowych to:


Wydłużenie terminu dot. złożenia zeznania i wpłaty podatku CIT w roku podatkowym, który zakończył się w okresie:
  • od dnia 1 grudnia 2019 r. do dnia 31 marca 2020 r. dla podatników osiągających wyłącznie dochody wolne od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 ustawy o CIT, a także tych podatników, którzy są podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, dla których przychody z działalności pożytku publicznego, o której mowa w art. 4 tej ustawy stanowią co najmniej 80% wszystkich przychodów – do dnia 31 lipca 2020 r.

  • od dnia 1 grudnia 2019 r. do dnia 31 stycznia 2020 r. dla pozostałych podatników – do dnia 31 maja 2020 r

27.03.2020

Informacja Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dla podmiotów zatrudnienia socjalnego nt. świadczenia integracyjnego wypłacanego uczestnikom centrów integracji społecznej.

https://www.ekonomiaspoleczna.gov.pl/download/files/Komunikat_swiadczenie_integracyjne_PZ.doc

27.03.2020

PRZEDŁUŻONY TERMIN NABORU WNIOSKÓW O ZNAK JAKOŚCI ESiS!

Oto informacja o wydłużeniu terminu na składanie wniosków w Konkursie o przyznanie certyfikatu Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2020.

Nabór potrwa aż do 30 czerwca br.

Zgłaszajcie się - proste formalności i aplikacja online! https://www.znakjakosci.mrpips.gov.pl/kategoria

20.03.2020

Komunikat Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej dla podmiotów zatrudnienia socjalnego w związku z zagrożeniem rozprzestrzeniania się wirusa SARS CoV-2.

KOMUNIKAT !!!

18.03.2020

WYDŁUŻENIE TERMINU V NABORU WNIOSKÓW!

Ze względu na zagrożenie wirusem COVID-19 podjęliśmy decyzję o wydłużeniu terminu składania wniosków - ostateczna data składania wniosków o dofinansowanie zostanie podana na min. 7 dni przed planowanym końcem ich złożenia. Podmioty, które do tej pory złożyły wniosek informujemy, iż zostanie on przedstawiony na najbliższym posiedzeniu KOW. Istnieje również możliwość wycofania wniosku przez podmiot, po złożeniu pisemnej rezygnacji na adres: owesetap@owesetap.pl i złożenia go ponownie, zgodnie z obowiązującym nowym terminem składania wniosków o dofinansowanie. Za zaistniałą zmianę i konieczność wydłużenia terminu składania wniosków serdecznie przepraszamy.

18.03.2020

NA JAKIE WSPARCIE MOŻE LICZYĆ PRZEDSIĘBIORCA SPOŁECZNY W SYTUACJI OBECNEGO KRYZYSU EPIDEMICZNEGO?

Poniżej zamieszczamy najważniejsze informacje oraz porady, co robić, by przetrwać kryzys. 

Opłacenie składek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych

Możliwość złożenia wniosku o odroczenie o 3 miesiące płatności składek za okres luty-kwiecień 2020 r.

Informacja na stronie ZUS


Opłacenie podatków: PIT/CIT/VAT 

Możliwość złożenia wniosek o odroczenie terminu płatności.

Informacja oraz instrukcja złożenia wniosku na portalu biznes.gov.pl


Kredyty/pożyczki

Związek Banków Polskich przedstawił pakiet działań dla klientów, w tym umożliwienie im odroczenia spłat rat na 3 miesiące oraz inne formy wsparcia.

mBank umożliwia klientom indywidualnym i firmowym odroczenie spłaty kredytu na 6 miesięcy.

Fundusz TISE SA – pożyczkodawca podmiotów ekonomii społecznej rozpatruje wnioski o pożyczki bez zmian, na bazie dotychczasowych dokumentów. Możliwe jest udzielenie pożyczki na poprawę bieżącej płynności finansowej – nic się pod tym względem nie zmieniło, poza faktem, że pożyczkodawca trochę więcej o możliwy impakt obecnej sytuacji. Możliwa jest karencja w spłacie kapitału do 6 miesięcy – nic się w tu również nie zmienia.

Aktualnie przede wszystkim rozpatrywane są wnioski o restrukturyzację pożyczek już udzielonych. Wszystkich klientów TISE zachęcamy do kontaktu z opiekunem w celu omówienia możliwości restrukturyzacji pożyczki.  Nie można w toku pożyczki ponownie udzielić karencji w spłacie, a więc zawiesić raty, ale można obniżyć ratę.

Leasingi itp.

Zachęcamy do indywidualnego przeglądania umów oraz pisania wniosków wniosków o odłożenie kilku miesięcznych spłat i o wydłużenie o odpowiednią liczbę miesięcy umowy leasingowej.

Czynsze/najmy

Podobnie jak przy umowach leasingowych, zachęcamy do rozmów z właścicielami wynajmowanych powierzchni, np. o obniżeniu stałych opłat za media/ ogrzewanie w związku z tym, że powierzchnie nie są wykorzystywane.

Działania antykryzysowe dla organizacji pozarządowych realizujących projekty z Europejskiego Funduszu Społecznego

Rekomendacje Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej obejmują m.in.:

  • finansowania z funduszy unijnych kosztów odwołanych szkoleń, wyjazdów, konferencji, jeśli pieniądze są nie do odzyskania i nie można było zrealizować planowanych działań (na przykład kraj, do którego planowany był wyjazd zamknął granice),
  • finansowania z funduszy unijnych kosztów funkcjonowania placówek, które powstały ze wsparciem unijnym (na przykład przedszkoli, które muszą zapłacić opiekunkom)
  • wydłużenia terminów składania wniosków o płatność i zmiany terminów zakończenia projektów,
  • zmiany treści wniosków i umów o dofinansowanie, na przykład w zakresie okresu realizacji projektu, terminu jego zakończenia albo finansowania dodatkowych kosztów zapewnienia bezpieczeństwa lub zmiany formy wsparcia na zdalne.
  • czasowego zawieszenia prowadzonej działalności gospodarczej w przypadku dotacji lub pożyczek na założenie firmy,
  • uznawania oświadczeń uczestników w przypadku stypendiów stażowych (takie oświadczenia mogą dotyczyć na przykład opieki nad dzieckiem do lat 8, zawieszenia działalności firmy, konieczności odbywania kwarantanny).

Zachęcamy do kontaktowania się z Instytucjami Pośredniczącymi w celu omówienia możliwych rozwiązań.

Informacja dla beneficjentów programów NIW: FIO, PROO, ROHiS i Korpus Solidarności

Narodowy Instytut Wolności prosi o kontakt z opiekunami projektów, jeżeli zostały zidentyfikowane ryzyka i osiągnięcie rezultatów projektu ze względu na obecną sytuację w kraju jest zagrożone.

Źródło:https://inspro.org.pl/centrumklucz/dzieje-sie/wsparcie-dla-przedsiebiorcow-spolecznych-w-zwiazku-z-epidemia-koronawirusa/?fbclid=IwAR1nDCShq6ytaJ8xpCaq9nTSuxzXB-1ubfUSSrVOgy9_GKQOPe1kQhNUEuA


16.03.2020

FUNKCJONOWANIE BIURA OWES W POZNANIU I W PILE ORAZ BIURA STOWARZYSZENIA ETAP!

Szanowni Państwo,

w związku z sytuacją epidemiczną w najbliższym czasie wprowadzamy następujące działania:


  • biuro OWES jest otwarte od pon.-pt. w godzinach 7:30 do 15:30, lecz prosimy Państwa o ograniczenie wizyt i w miarę możliwości kontakt telefoniczny (61 656 99 71) i elektroniczny (owesetap@owesetap.pl); kontakt do poszczególnych pracowników OWES zajmujących się Państwa sprawami znajduje się tutaj: http://owesetap.pl/kontakt.html;
  • w sprawach innych niż OWES mogą się Państwo skontaktować z biurem Stowarzyszenia ETAP mailowo: etap@etap.org.pl i telefonicznie 61 656 99 71;
  • BIURO SUBREGIONALNE OWES W PILE będzie zamknięte do 20.03 Zainteresowanych zapraszamy do kontaktu telefonicznego 514 636 170 lub mailowego: agnieszka.przewozniczak@owesetap.pl;
  • o wszelkich zmianach będziemy informować Państwa na bieżąco poprzez stronę: www.owesetap.pl oraz https://www.facebook.com/OWESETAP/.

Prosimy Państwa o wyrozumiałość i przepraszamy za zaistniałą sytuację.


02.03.2020

Konkurs o przyznanie certyfikatu Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2020 Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej!


Zapraszamy podmioty ekonomii społecznej, w tym przedsiębiorstwa społeczne, a także jednostki samorządu terytorialnego do wzięcia udziału w konkursie! 

Konkurs o przyznanie certyfikatu  Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2020 ma na celu wyróżnienie tych podmiotów, które z powodzeniem łączą działalność ekonomiczną ze społecznym zaangażowaniem. Przyznane certyfikaty przyczynią się do budowy marki konkretnych podmiotów oraz całego sektora ekonomii społecznej. W jednej z kategorii zostaną także wybrane samorządy, które w sposób wyróżniający się wspierają ekonomię społeczną oraz propagują idee spójności i solidarności społecznej. Uroczyste wręczenie nagród oraz prezentacja laureatów podczas dużego, ogólnopolskiego wydarzenia, będzie stanowić doskonałą okazję dla podmiotów ekonomii społecznej i jednostek samorządu terytorialnego do promocji swojej działalności. Konkurs o przyznanie certyfikatu Znak Jakości Ekonomii Społecznej i Solidarnej 2020  organizowany jest w ramach projektu pn. System certyfikacji znakami jakości dla podmiotów ekonomii społecznej i jednostek samorządu terytorialnego , współfinansowanego ze środków unijnych, realizowanego w partnerstwie przez:
  • Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – lidera partnerstwa;
  • Bank Gospodarstwa Krajowego – partnera;
  • Europejski Dom Spotkań - Fundację Nowy Staw – partnera.

1. 
Kategorie konkursowe
W ramach tegorocznej – trzeciej edycji Konkursu, przyznane zostaną certyfikaty w pięciu kategoriach:
a) Kategoria I. Debiut roku.
b) Kategoria II. Najlepszy pracodawca.
c) Kategoria III. Sukces rynkowy.
d) Kategoria IV. Przedsięwzięcie PES współfinansowane ze środków zwrotnych EFS.
e) Kategoria V. Społecznie odpowiedzialny samorząd.
Poszczególne kategorie dedykowane są dla następujących podmiotów:
KategoriaI. Debiut rokuII. Najlepszy pracodawcaIII. Sukces rynkowyIV. Przedsięwzięcie PES współfinansowane ze środków zwrotnychV. Społecznie odpowiedzialny samorząd
Uprawniony PodmiotPESPESPESPESJST
Dodatkowe wymaganiaPosiadanie osobowości prawnej, rejestracja w roku 2019Posiadanie osobowości prawnej, prowadzenie działalności od co najmniej 12 miesięcy i zamknięcie
jednego roku obrotowego
Posiadanie osobowości prawnej, prowadzenie działalności od co najmniej 12 miesięcy i zamknięcie
jednego roku obrotowego
Posiadanie osobowości prawnej, prowadzenie działalności od co najmniej 12 miesięcy i zamknięcie
jednego roku obrotowego, zgłoszenie przedsięwzięcia nieocenianego dotąd w poprzednich edycjach Konkursu.
Gmina lub powiat

2. Pakiety wsparcia w ramach konkursu:
Dla laureatów Konkursu w kategoriach I – IV w edycji 2020 przewidziano następujące wsparcie:
a) za zajęcie 1 -3 miejsca – pakiet wsparcia o wartości 10 000 zł (laureaci);
b) za przyznanie certyfikatu znaku jakości – pakiet wsparcia o wartości 3 000 zł (podmioty certyfikowane).

Ponadto, w ramach każdej kategorii (I-IV) przewidziano możliwość wzięcia udziału w targach branżowych dla przedstawicieli laureatów (miejsca 1-3 w każdej kategorii).

Natomiast dla kategorii laureatów w kategorii I-V przewidziano możliwość wzięcia udziału w zagranicznej wizycie studyjnej (miejsca 1-3 w każdej kategorii).

W ramach pakietów wsparcia przewidzianych w kategoriach I – IV, laureat/podmiot certyfikowany będzie mógł korzystać z doradztwa, szkoleń oraz innych form wsparcia swojej działalności, przewidzianych
w systemie certyfikacji. Pakiety dadzą możliwość uzyskania bezpłatnych usług, dostosowanych do potrzeb laureatów i certyfikowanych podmiotów. Mają one a celu przede wszystkim podnoszenie kwalifikacji zawodowych kadry.

3. Zgłoszenia
Wszystkich zainteresowanych udziałem w Konkursie zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem Konkursu oraz wypełnienia formularza zgłoszeniowego wraz z załącznikami za pomocą generatora  wniosków, dostępnego na stronie: www.znakjakosci.mrpips.gov.pl

Nabór wniosków trwa do 27 marca 2020 r.

4. Infolinia
Informacje szczegółowe na temat Konkursu będzie można uzyskać pod numerem telefonu (+48 22) 475 83 38  (w godz. 9:00 - 14:00), bądź adresem mailowym: grzegorz.czerniawski@bgk.pl.

5. Ogłoszenie wyników Konkursu
Uroczyste wręczenie nagród zaplanowano w programie IV Ogólnopolskiego Forum Ekonomii Społecznej i Solidarnej, które odbędzie się w dniach 23-24 czerwca 2020 r.


27.02.2020

III WARSZTAT O EKONOMII SPOŁECZNEJ Z CZARNKOWSKIMI UCZNIAMI!

III warsztat „Z ekonomią społeczną za pan brat! będzie miał dwie części – pierwsza z nich odbyła się 26 lutego w Szkole Podstawowej nr 1 im. H. Sienkiewicza w Czarnkowie. Podczas naszego spotkania gotowa do działania, zgrana ekipa dziewczyn wymyślała tematykę inicjatywy lokalnej, którą zorganizują. Możemy Wam zdradzić, że dzieci chcą pomóc czarnkowskim seniorom – jak? Tego ostatecznie dowiecie się z kolejnej części warsztatu, który już w marcu! Wtedy zajmiemy się pisaniem wniosku na inicjatywę..
✍️

17.02.2020

NAJNOWSZY KATALOG PES (2019) STWORZONY PRZEZ ROPS W POZNANIU JUŻ GOTOWY!

Na stronach 10-17 znajdziecie informację o działaniach podmiotów z subregionu pilskiego: Spółdzielni Socjalnej Arkadio z Szamocina, Stowarzyszeniu Chodzieskich Amazonek "Różowa Wstążeczka", Centrum Integracji Społecznej "ARKA" w Wieleniu, Stowarzyszeniu Bioderko z Chodzieży oraz Fundacji Sowelo z Piły prowadzącej Przedsiębiorstwo Społeczne Eco-India. Czytajcie i udostępniajcie: KATALOG PES 2019


30.01.2020

OGŁASZAMY PIĄTY NABÓR WNIOSKÓW

o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami (zakładka DOKUMENTY).

Termin naboru: 30.01.2020r.-12.03.2020r. do godz. 15.00

Wnioski należy składać w Biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES ETAP przy ul. Jerzego Suszki 9, 60-681 Poznań lub w Punkcie Informacyjnym Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES przy ul. Dąbrowskiego 8, 64-920 Piła.


23.01.2020

AHOJ PRZYGODO! - II CZĘŚĆ WARSZTATÓW O EKONOMII SPOŁECZNEJ!

Wczoraj przeprowadziliśmy drugą część warsztatów o ekonomii społecznej z uczniami Szkoły Podstawowej nr 1 im. Henryka Sienkiewicza w Czarnkowie oraz z seniorkami z Uniwersytetu Trzeciego Wieku w Czarnkowie. Dziękujemy również Miejskiemu Ośrodkowi Pomocy Społecznej w Czarnkowie za przedstawienie dzieciom działań Ośrodka podejmowanych np. w ramach wolontariatu czy Centrum Aktywności Senioralnej.

Tym razem jednak postawiliśmy na międzypokoleniową wymianę pomysłów, w celu stworzenia mapy zasobów lokalnych i problemów społecznych, z którymi borykają się mieszkańcy miasta Czarnków. Współpraca między seniorkami, a uczniami wypadła doskonale. Dzięki intensywnej burzy mózgów wskazano kilka pomysłów i kierunków, celem napisania wniosku o zorganizowanie inicjatywy lokalnej. Nad tym będziemy pracować na kolejnym warsztacie w lutym, już z myślą o pomocy konkretnej grupie mieszkańców (np. uczniom szkoły, seniorom czy osobom z niepełnosprawnościami).


Ogromnie cieszy nas zaangażowanie każdego pokolenia w rozwój ekonomii społecznej.



08.01.2020

KOLĘDOWANIE Z EKONOMIĄ SPOŁECZNĄ ROZPOCZĘLIŚMY NOWY ROK!
Gratulujemy laureatom Konkursu Kolęd i Pastorałek Osób z Niepełnosprawnościami, a wszystkim uczestnikom ogromnego talentu i pasji wokalnej. Byliście prześwietni i porwaliście publiczność zgromadzoną w Sali Widowiskowej w Łeknie.

Dziękujemy Gminny Ośrodek Kultury w ŁeknieGmina Wągrowiec oraz Spółdzielnia Socjalna "Wspólny Sukces" za partnerską współpracę przy organizacji corocznego wydarzenia.


Gastronomicznie wydarzenie wsparło lokalne Stowarzyszenie Pisanki z Runowa, które również przygotowało animacje dla dzieci.


20.12.2019

ŚWIĄTECZNY CZAS W NOWEJ WSI!

W okresie przedświątecznym odbyło się w spotkanie wigilijne dla seniorów ze Wsi Nowa Wieś i Rudki. Uczestniczyło w nim ponad 50 osób, które przy świątecznie zastawionym stole i dźwiękach kolęd mieli okazję zintegrować się i miło spędzić czas.
Podczas spotkania seniorzy mogli podziwiać również występy dzieci i młodzieży.
Spotkanie zorganizowane zostało przez Stowarzyszenie Nasze Wieś - Nowa Wieś z Gminy Trzcianka przy wsparciu środków na realizację inicjatywy lokalnej z OWES ETAP.


16.12.2019

FOTORELACJA Z TARGÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ W WĄGROWCU!

Targi ES w Wągrowcu już za nami! Dziękujemy serdecznie wszystkim PS i PES, które aktywnie uczestniczyły w wydarzeniu: Spółdzielni Socjalnej Świt Dobry, Spółdzielni Socjalnej Centrum Zabaw PrzygodaSpółdzielnia Socjalna "Wspólny Sukces"", Spółdzielnia Socjalna Stara Łubianka, Spółdzielni Socjalnej Arkadio z Szamocina, Wągrowiecki Uniwersytet Trzeciego Wieku, grupie nieformalnej Sekcja malowania na szkle i pisania ikon, Kole Gospodyń Wiejskich z Mieściska, Stowarzyszenie Chodzieskich Amazonek "Różowa wstążeczka", Akcji Humanitarnej "Życie" z Piły, Specjalnemu Ośrodkowi Szkolno-Wychowawczemu z Wągrowca,grupie nieformalnej Sekcja Szydełkowa z Wągrowca oraz Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji - Filii w Wągrowcu.

Gratulujemy laureatom konkursu na najładniejszą ozdobę świąteczną i najlepszy produkt tj.: Spółdzielni Socjalnej Arkadio, Stowarzyszenie Chodzieskich Amazonek "Różowa wstążeczka" oraz Wyższej Szkole Pedagogiki i Administracji Filii w Wągrowcu.

05.12.2019

KONKURS KOLĘD I PASTORAŁEK OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIAMI PODCZAS EVENTU W ŁEKNIE!

Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej OWES ETAP oraz Gminny Ośrodek Kultury w Łeknie serdecznie zapraszają na event lokalny „Kolędowanie z ekonomią społeczną”, który odbędzie 6 stycznia 2020r. w Łeknie (gmina Wągrowiec).

Wydarzenie rozpocznie się o godz. 13:00 uroczystym Orszakiem Trzech Króli, który wyruszy spod Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Łeknie (ul. Pocztowa 7). Orszak dotrze do Sali Widowiskowej w Łeknie, w której o godz. 14:00 rozpocznie się Konkurs Kolęd i Pastorałek Osób z Niepełnosprawnościami. Konkurs to idealna okazja dla osób z niepełnosprawnościami do zaprezentowania swojego talentu szerszej publiczności, a także wspólnej integracji w wyjątkowej świątecznej atmosferze.

Szczegółowych informacji o wydarzeniu udziela Pani Marta Krajewska. Zgłoszenia do Konkursu przyjmowane są do dnia 20.12.2019r. poprzez wypełnienie karty zgłoszeniowej i przesłanie na adres: marta.krajewska@owesetap.pl lub pod nr tel.: 737 498 162.

REGULAMIN KONKURSU

KARTA ZGŁOSZENIOWA

ZGODA NA PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH


29.11.2019

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA CZWARTEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

Lista rankingowa z posiedzenia IV Komisji Oceny Wniosków

Lista rankingowa z posiedzenia IV KOW (aktualizacja z dnia 18.12.2019)

Lista rankingowa z posiedzenia IV KOW (aktualizacja z dnia 20.12.2019)

21.11.2019

ŚWIATOWY TYDZIEŃ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI Z OWES ETAP!

W Szkole Podstawowej nr 1 w Czarnkowie odbyły się warsztaty dla uczniów pn. „Stań się detektywem społecznym” w formule pokoju zagadek, opartego na morskiej historii "EStera i przyjaciele" o pomaganiu i współpracy.

Rozwiązywaliśmy logiczne zagadki, odkrywając wartości, które przyświecają ekonomii społecznej, a to wszystko w formie nauki poprzez zabawę. Dzieci poznały w praktyce czym zajmuje się PS, jak pomaga innym i co może zaoferować najmłodszym pokoleniom na przykładzie działań lokalnego przedsiębiorstwa społecznego Fundacji Edukacji i Rozwoju Centrum Wszechświata.

Dziękujemy całej grupie za wspaniałe zaangażowanie i dociekliwość. Cieszy nas fakt, że wyrastają już nowe pokolenia społeczników!

Warsztaty będą miały swoją kontynuację już w nowym roku - więcej informacji zdradzimy niebawem.


15.11.2019

MIESIĄC DO TARGÓW EKONOMII SPOŁECZNEJ W WĄGROWCU!
Wy też nie możecie się już doczekać świątecznej atmosfery, w którą wprowadzą nas przedsiębiorstwa społeczne i organizacje pozarządowe?

Tym milej nam zaprosić Was do spędzenia tego przedświątecznego czasu razem z nami!

Data: 13 grudnia 2019r. (piątek)
Godz.: 17:00-20:00
Miejsce: Rynek w Wągrowcu


Pozdrawiamy świątecznie!



14.11.2019

GALA JUBILEUSZOWA XX-LECIA REGIONALNEGO OŚRODKA POLITYKI SPOŁECZNEJ W POZNANIU ORAZ REGIONALNY DZIEŃ PRACOWNIKA SOCJALNEGO

13 listopada odbyła się Jubileuszowa Gala, podczas której świętowali wielkopolscy pracownicy socjalni oraz ROPS w Poznaniu, a my wzięliśmy udział w tym ważnym dla nich dniu. Życzymy wszystkiego co najlepsze całemu Zespołowi ROPS, w szczególności przyjaciołom z Wielkopolskaes oraz pracownikom socjalnym!

P
odczas gali Stowarzyszenie ETAP zostało docenione za działania na rzecz rozwoju ekonomii społecznej na poziomie lokalnym i regionalnym. Dziękujemy i gratulujemy wszystkim wyróżnionym podczas Jubileuszu instytucjom i organizacjom pozarządowym!

05.11.2019

W IMIENIU STOWARZYSZENIA FORMACJA DŹWIERSZNO ORAZ SANKTUARIUM MARYJNYM W GÓRCE KLASZTORNEJ SERDECZNIE ZAPRASZAMY NA COROCZNEGO HUBERTUSA!

Uroczystość zaczyna się o godz. 10.00 mszą świętą z oprawą muzyczną świetnego zespołu mandolinistów Frygi z Łąkie pod dyrekcją Stanisława Gortata. Po mszy odbędzie się koncert patriotyczny. Tego dnia na wszystkich uczestników czekać będzie wiele atrakcji. Będzie m.in. wspólne ognisko i pieczony wół.


Wydarzenie wsparli i objęli patronatem honorowym: marszałek województwa wielkopolskiego Marek Woźniak, starosta pilski Eligiusz Komarowski oraz burmistrz Łobżenicy Piotr Łosoś.


29.10.2019

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA TRZECIEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

Lista rankingowa z posiedzenia III Komisji Oceny Wniosków

25.10.2019

WYDŁUŻAMY TERMIN IV NABORU WNIOSKÓW o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne DO 21 LISTOPADA.

21.10.2019

OGŁASZAMY CZWARTY NABÓR WNIOSKÓW


o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami (zakładka DOKUMENTY).

Termin naboru: 21.10.2019r.-06.11.2019r. do godz. 15.00

Wnioski należy składać w Biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES ETAP przy ul. Jerzego Suszki 9, 60-681 Poznań lub w Punkcie Informacyjnym Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES przy ul. Dąbrowskiego 8, 64-920 Piła.

15.10.2019r.

OWES NA SUBREGION LESZCZYŃSKI ORGANIZUJE KONKURS DLA PES Z CAŁEJ WIELKOPOLSKI!

Serdecznie zapraszamy do udziału w Konkursie pn. „Działania Godne Uwagi”. Celem Konkursu jest upowszechnienie działań zrealizowanych przez wielkopolskie­­ podmioty ekonomii społecznej oraz grupy nieformalne na rzecz mieszkańców Wielkopolskich. Termin nadsyłania zgłoszeń upływa 23 października o godz. 15!

Do udziału w Konkursie zapraszamy wszystkie podmioty ekonomii społecznej (tj. organizacje pozarządowe, spółdzielnie, spółdzielnie socjalne, warsztaty terapii zajęciowej, centra i kluby integracji społecznej, zakłady aktywności zawodowej, towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych) oraz grupy nieformalne działające na terenie województwa wielkopolskiego, które w okresie od 1 listopada 2018 r. do 31 października 2019 r. zrealizowały warte uwagi działania społeczne (w przypadku projektów będących w trakcie realizacji należy wykazać, że 80% zakładanych efektów zostało zrealizowanych).

Podczas oceny brane będą pod uwagę następujące kryteria:
  • stopień zaangażowania mieszkańców
  • korzyści społeczne
  • zaangażowanie partnerów
  • innowacyjność.
Ogłoszenie wyników Konkursu oraz wręczenie nagród planowane jest podczas uroczystej Gali, która odbędzie się w listopadzie w Poznaniu (dokładny termin Gali zostanie podany najpóźniej na 2 tygodnie przed planowaną datą).

Dla Laureatów Konkursu przewidziano atrakcyjne nagrody! Oprócz tytułu „Działania Godnego Uwagi” zwycięzcy otrzymają specjalnie zaprojektowane statuetki oraz dyplomy. Ponadto przygotowana zostanie drukowana publikacja „Działania Godne Uwagi” opisująca nagrodzone inicjatywy, dystrybuowana wśród jednostek samorządu terytorialnego oraz podmiotów ekonomii społecznej z Wielkopolski. Laureaci otrzymają również możliwość promocji swoich działań w wybranych mediach oraz bony na usługę poligraficzną.

Zgłoszenia do udziału w Konkursie prosimy nadsyłać na specjalnym formularzu zgłoszeniowym (do pobrania pod wiadomością) na adres konkurs(@)pisop.org.pl.

Szczegóły Konkursu dostępne są na stronie www.pisop.org.pl.


09.10.2019r.

WIZYTA STUDYJNA W SPÓŁDZIELNI SOCJALNEJ "WSPÓLNY SUKCES"!

W dniu 7 października do Spółdzielni Socjalnej "Wspólny Sukces" zawitali goście z grupy inicjatywnej z Wysokiej, planujący założyć spółdzielnię socjalną o charakterze opiekuńczym. Pani Prezes Spółdzielni - Ewa Roman wyjaśniła uczestnikom wizyty specyfikę funkcjonowania przedsiębiorstwa społecznego oraz opowiedziała, przy udziale wójta Gminy Wiejskiej Wągrowiec - Pana Przemysława Majchrzaka, o współpracy z lokalnymi partnerami. Goście mogli przyjrzeć się pracy w PS i obejrzeć tereny obsługiwane przez Spółdzielnię, rozmawiając z pracownikami. To był motywujący do działania dzień!

26.09.2019r.

KLUB AKTYWNEJ REHABILITACJI W CHODZIEŻY RUSZYŁ PEŁNĄ PARĄ!

Klub Aktywne Rehabilitacji to inicjatywa lokalna realizowana od września przez Stowarzyszenie BIODERKO z Chodzieży. Partnerami projektu są Wielkopolski Instytut Rozwoju i Edukacji, Gmina Miejsca Chodzież, Fundacja TESCO oraz Szpital Powiatowy w Chodzieży.


Klub działa na wzór klubów seniora, a jego celem jest poprawa społecznej i zdrowotnej sytuacji życiowej lokalnej społeczności. Miejsce, w którym funkcjonuje Klub to teren przeznaczony do rewitalizacji, który zamieszkują seniorzy m.in. będący kiedyś pracownikami chodzieskich zakładów porcelany. W Klubie osoby z niepełnosprawnościami i starsze znajdą możliwość aktywnej rehabilitacji medycznej, jak również rehabilitacji społecznej w formule m.in. prelekcji i wykładów o tematyce prozdrowotnej, warsztatów międzypokoleniowych czy poradnictwa prawnego.

Oby więcej takich inicjatyw pojawiało się w subregionie pilskim, a Stowarzyszenie BIODERKO niech stanie się dobrą inspiracją!


Inicjatywa otrzymała dofinansowanie OWES ETAP.


19.09.2019

OGŁASZAMY TRZECI NABÓR WNIOSKÓW


o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami (zakładka DOKUMENTY).

Termin naboru: 19.09.2019r.-16.10.2019r. do godz. 15.00

Wnioski należy składać w Biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES ETAP przy ul. Jerzego Suszki 9, 60-681 Poznań lub w Punkcie Informacyjnym Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES przy ul. Dąbrowskiego 8, 64-920 Piła.

16.09.2019r.

DEBIUT MARKI SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNEJ "KLUNKRY WIELKOPOLSKIE" NA POZNAŃSKIM TARGU DOBRA!

To był emocjonujący dzień! W sobotę 14 września na Poznańskim Targu Dobra swój debiut miała społecznie odpowiedzialna marka Klunkry wielkopolskie, której jako Stowarzyszenie ETAP i OWES ETAP, również jesteśmy częścią.

Były inspirujące rozmowy, pokaz klunkrowej mody, z niesamowitymi osobami w roli modelów i modelek - nie mogło zabraknąć w nim także Prezesa Stowarzyszenia ETAP. Po prostu dzieliliśmy się klunkrową mocą i jesteśmy bardzo dumni z niewątpliwie udanego debiutu marki.

Cieszymy się, że możemy być w tej niezwykłej inicjatywie z Wami: Manufaktura Dobrych Usług Sp. z o.o., Stowarzyszenie Pomocy Humanitarnej Zakład Aktywności Zawodowej w PileSpółdzielnia Socjalna FURIAPogotowie SpołeczneRegionalny Ośrodek Polityki Społecznej w PoznaniuWielkopolskaesStowarzyszenie Na Rzecz Spółdzielni Socjalnych
.

Chcecie dowiedzieć się więcej o marce Klunkry wielkopolskie? Zajrzyjcie koniecznie na klunkrową stronę: http://www.klunkrywielkopolskie.pl/ , a klunkrowe prezenty możecie kupić tutaj: http://furia.com.pl/kategoria-produktu/klunkry-wielkopolskie/.

05.09.2019r.

ZABAWA NA STO DWA ZE SPÓŁDZIELNIĄ SOCJALNĄ CENTRUM ZABAW PRZYGODA!


Festyn w miejscowości Czajcze zorganizowany przez Spółdzielnię Socjalną Centrum Zabaw Przygoda w dniu 31 sierpnia, cieszył się dużym zainteresowaniem.

Grillowanie, dmuchane zamki, malowanie twarzy, zabawa taneczna, a także loteria fantowa - każdy znalazł coś dla siebie. My też byliśmy i potwierdzamy świetną zabawę i moc atrakcji!i

29.08.2019r.

ZAPRASZAMY NA 10-LECIE DZIAŁALNOŚCI STOWARZYSZENIA KOBIET DO WALKI Z RAKIEM PIERSI EUROPA DONNA W PILE!

Stowarzyszenie należy do Polskiego Forum Europejskiej Koalicji do Walki z Rakiem Piersi Europa Donna, które działa na rzecz zdrowia kobiet od ponad 20 lat . Zajmują się problematyką raka piersi, zachęcając kobiety do regularnych badań profilaktycznych, organizując je i współfinansując ich koszt.

Harmonogram uroczystości:
31.08. godz. 10.00 - uroczysta konferencja popularno-naukowa w PWSZ w Pile
01.09. godz. 10.00-16.00 - Rodzinny Piknik Zdrowia - bezpłatne badania profilaktyczne - PWSZ w Pile

Więcej informacji o działaniach Stowarzyszenia znajdziecie pod linkiem: http://www.europadonnapila.pl/index.html.

23.08.2019r.

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA DRUGIEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

Lista rankingowa z posiedzienia II Komisji Oceny Wniosków


13.08.2019r.

INTEGROWALIŚMY SIĘ POD GWIAZDAMI W HUCIE!

Tym razem w gminie Czarnków, a dokładniej w Hucie odbyła się kolejna inicjatywa społeczna, której celem była integracja mieszkańców Huty i okolicznych miejscowości w niecodziennym wydaniu, bo pod gwiazdami. To była doskonała gratka dla pasjonatów astronomii, ale również wyjątkowy dzień do obserwacji spadających gwiazd z roju Perseidów. Umożliwiły to profesjonalne teleskopy, a prelekcje miłośników astronomii uzupełniły to niezwykłe wydarzenie.


Inicjatywa została zorganizowana przez Stowarzyszenie Kobiet Aktywnych z Huty przy wsparciu OWES ETAP.


12.08.2019r.


EMOCJONUJĄCE DZIKIE POLA 2019 ZA NAMI!


Wspominamy VI Konkurs Gotowania Dzikie Pola o złotą michę ks. Kajetana Rybackiego, który odbył się 10.08.2019 w Gródku Krajeńskim, a w którym kulinarnym zwycięzcą okazała się Spółdzielnia Socjalna "Wspólny Sukces" - serdecznie gratulujemy nieziemskiego talentu! OWESowa ekipa również upichciła coś smacznego dla wszystkich.

Obejrzyjcie naszą krótką fotorelację i kliknijcie w link, aby zobaczyć album zdjęć z tego wydarzenia przygotowany przez organizatora Stowarzyszenie Formacja Dźwierszno OMMP: https://bit.ly/344XM8P.


01.08.2019r.

ZAPRASZAMY DO SPĘDZENIA NOCY POD GWIAZDAMI W HUCIE!

W dniu 10.08.2019r. w godzinach 20:00-24:00 w miejscowości Huta (powiat czarnkowsko-trzcianecki) odbędzie się inicjatywa lokalna "Integracja Pod Gwiazdami" gwarantująca szereg atrakcji dla miłośników astronomii podczas "spektaklu" spadających gwiazd z roju Perseidów.

Inicjatywa lokalna zorganizowana również przy wsparciu OWES ETAP.

01.08.2019r.

NASZE DZIAŁANIA OPISANE W BIULETYNIE SIECI OWES WYDAWANYM PRZEZ FUNDACJĘ FUNDUSZ WSPÓŁPRACY!

W biuletynie znajdziecie informacje nie tylko o naszej ofercie skierowanej do PES, PS, JST oraz grup inicjatywnych, ale również opis działań dwóch spółdzielniach socjalnych wspieranych w ramach naszego projektu: Spn.s. Wspólny Sukces z Wągrowca oraz Spn.s. Działajmy Razem z Krzyża Wielkopolskiego.

Zachęcamy do lektury: Biuletyn OWES


Obejrzyjcie także nasz filmik o dobrych praktykach PS w subregionie pilskim: https://bit.ly/2JSU2Ae lub zajrzyjcie do katalogu, w którym opisujemy 28 PS z subregionu: https://bit.ly/2Ye4yd8.



15.07.2019r.

OGŁASZAMY DRUGI NABÓR WNIOSKÓW

o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami (zakładka DOKUMENTY).

Termin naboru: 15.07.2019r.-12.08.2019r. do godz. 15.00

Wnioski należy składać w Biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES ETAP przy ul. Jerzego Suszki 9, 60-681 Poznań lub w Punkcie Informacyjnym Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES przy ul. Dąbrowskiego 8, 64-920 Piła.

01.07.2019r.

SZANSA NA ROZWÓJ ZAWODOWY DLA PRACOWNIKÓW PES I PS!

Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu przygotowała program bezpłatnych studiów w dwóch kierunkach:


  • studia MBA z zarządzania PS - organizowane w Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu;

  • podyplomowe studia menadżerskie z zarządzania PS - organizowane w WSB w Poznaniu, WSB w Szczecinie i WSB w Chorzowie.

Rekrutacja trwa do 31.08.2019r.

Więcej szczegółów:: https://bit.ly/2XfPzyO

Warto rozwijać swoje umiejętności i kompetencje - zachęcamy pracowników PES i PS z subregionu pilskiego do rekrutacji!!!



28.06.2019r.

DZIKIE POLA PRZED NAMI!

Stowarzyszenie Formacja Dźwierszno O.M.M.P 
wraz z
Ośrodkiem Wsparcia Ekonomii Społecznej ETAP w subregionie pilskim 
serdecznie zapraszają do wzięcia udziału w 
VI Konkursie Polowego Gotowania „Dzikie Pola”
o Złotą Michę ks. Kajetana, który odbędzie się
10 sierpnia 2019r.
w Gródku Krajeńskim koło Łobżenicy.


Do tworzenia kilkuosobowych drużyn zachęcamy wszystkie podmioty ekonomii społecznej: spółdzielnie socjalne, organizacje pozarządowe, podmioty reintegracyjne oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego.

Warto podjąć to wyzwanie i zmierzyć się we wspólnej zabawie z miłośnikami gotowania, zarówno nowicjuszami w świecie gastronomii jak i entuzjastami z wieloletnim stażem. Jedno jest pewne, będziemy się świetnie bawić!

REGULAMIN

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Wszelkie pytania związane z konkursem prosimy kierować do Stowarzyszenia Formacja Dźwierszno O.M.M.P na adres: formacjadzwierszno@wp.pl.

Zapraszamy również do obejrzenia fotorelacji z zeszłorocznej edycji konkursu pod linkiem: https://bit.ly/2xhvLLS.


27.06.2019r.

MŁODZI O EKONOMII SPOŁECZNEJ - MIĘDZYNARODOWY EFEKT PRAC W RAMACH PROGRAMU ERASMUS+

Zachęcamy do obejrzenia filmików promujących ekonomię społeczną w wydaniu międzynarodowym (http://linkd.pl/947http://linkd.pl/94r), zrealizowanych w ramach szkolenia „Empowerment trough (social) entrepreneurship”, a opisujących: 
  • dlaczego korzystne jest włączenie elementów ES do działań związanych z przedsiębiorczością,
  • jak ES może przyczynić się do zwalczania bezrobocia,
  • w jaki sposób można tą drogą promować tolerancję oraz integrację, zwłaszcza osób wykluczonych społecznie.

Filmiki są efektem pracy młodych liderów organizacji społecznych w ramach treningu Erasmus+, który odbył się w dniach 3-11 kwietnia 2019 r. przy współpracy Fundacji Dobry Rozwój oraz organizacji partnerskich z Cypru, Grecji , Litwy, Łotwy, Macedonii i Portugalii. Niech pomysły młodych osób staną się źródłem inspiracji dla innych!


24.06.2019r.

RUSZYŁY ZGŁOSZENIA NA KONKURS NA PRZEDSIĘBIORSTWO SPOŁECZNE ROKU!

Zachęcamy do zgłaszania się do Konkursu im. Jacka Kuronia na "Przedsiębiorstwo społeczne roku" organizowanego przez Fundację Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych.

Kto może wziąć udział w konkursie?
Podmioty, które są zarejestrowane od co najmniej 12 miesięcy i zamknęły co najmniej jeden rok obrotowy, tj.: 
  • organizacje pozarządowe prowadzące działalność gospodarczą
  • organizacje pozarządowe prowadzące zakład aktywności zawodowej spółdzielnie pracy, spółdzielnie inwalidów i niewidomych
  • spółdzielnie socjalne osób fizycznych oraz spółdzielnie socjalne osób prawnych
  • spółki akcyjne i spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, które nie działają w celu osiągnięcia zysku oraz przeznaczają całość dochodu na realizację celów statutowych
  • osoby prawne i jednostki organizacyjne działające na podstawie przepisów o stosunku Państwa do Kościoła Katolickiego w Rzeczypospolitej Polskiej, prowadzące zakład aktywności zawodowej

Więcej informacji --> https://konkurs-es.pl/regulamin/

Zgłoszenia poprzez formularz https://konkurs-es.pl/formularz/ przyjmowane są do 30 czerwca!



PS z subregionu pilskiego - do dzieła!


19.06.2019r.

Informujemy, że w dniu 21 czerwca - biuro OWES ETAP i Stowarzyszenia ETAP będzie NIECZYNNE❗️Serdecznie zapraszamy do kontaktu po "długim" weekendzie 


14.06.2019r.

W imieniu Departamentu Ekonomii Społecznej i Solidarnej serdecznie zapraszamy PES i PS z subregionu pilskiego na Ogólnopolską Konferencję Systemu Akredytacji Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej, której głównym celem będzie m.in.:
podsumowanie cyklu warsztatów i spotkań konsultacyjno – informacyjnych;
omówienie zmian w Standardach OWES;
prezentacja założeń Departamentu dotyczących przyszłości sektora ekonomii społecznej i solidarnej w Polsce.

Data: 27.06.2019r.

Miejsce: Warszawa, Centrum Konferencyjne Kopernika (ul. Kopernika 30)

Formularz rejestracyjny: http://bitly.pl/OWjhj

Więcej informacji na stronie Departamentu➡️https://bit.ly/2wSdCnJ




31.05.2019r.

LISTA RANKINGOWA Z POSIEDZENIA PIERWSZEJ KOMISJI OCENY WNIOSKÓW

Przedstawiamy Państwu ostateczną listę rankingową wniosków o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne oraz podstawowego wsparcia pomostowego w ramach Projektu pn. „Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim II” nr RPWP.07.03.02-30-0007/18.

 Lista rankingowa z posiedzienia I Komisji Oceny Wniosków


27.05.2019r.

PRACA WRE W SZAMOCINIE - POWSTAJE NOWA SPÓŁDZIELNIA SOCJALNA OSÓB PRAWNYCH!

W Szamocinie prace nad utworzeniem przedsiębiorstwa społecznego idą pełną parą! Będzie to spółdzielnia socjalna osób prawnych utworzona przez Gminę Szamocin i Ochotniczą Straż Pożarną. 23 maja w sali ratuszowej Urzędu Miasta odbyło się spotkanie partnerskie podmiotów, które zadeklarowały chęć wspierania działalności spółdzielni. Dziękujemy, że otwieracie się na współpracę z ekonomią społeczną!
Z kolei w ubiegły piątek 24 maja mieliśmy przyjemność uczestniczyć w wizycie studyjnej zorganizowanej właśnie dla grupy inicjatywnej z Szamocina. Odwiedziliśmy Spółdzielnię Socjalną Stara Łubianka i Fundację Nowy Horyzont, aby zgłębić wiedzę praktyczną o pracy w branży gastronomicznej i ogrodniczej. Bardzo dziękujemy przedstawcielom tych podmiotów za podzielenie się cennym doświadczeniem i dodanie pozytywnej energii do dalszych działań :)


22.05.2019r.

WARSZTATY Z SILVATERAPII W ZIELONOWIE!

Przedsiębiorstwo społeczne Fundacja Ośrodek Badawczo-Edukacyjny w Zielonowie zorganizowała dla młodzieży i dorosłych z gminy Wieleń majowe dwudniowe warsztaty „Poczuj las wszystkimi zmysłami”.

Podczas warsztatów można było dowiedzieć się o naukowych podstawach silvaterapii, jak również praktycznie doświadczyć kąpieli leśnej i ćwiczeń oddechowych wśród drzew. Była także okazja do wspólnego przygotowania posiłku z leśnymi przysmakami np. makaronu z pesto z pokrzywy czy sałatki z liści mniszka. Na uczestników czekała moc atrakcji związanych z konkursami, grą terenową czy wycieczką ornitologiczną o świcie. Nie zabrakło zgłębiania tajników przyrody z wykorzystaniem mikroskopu oraz odtwarzania natury na płótnie podczas warsztatów plastycznych.

To były emocjonujące, a zarazem relaksujące dwa dni na łonie przyrody!

Warsztat został zorganizowany przy wsparciu OWES ETAP w ramach dofinansowania inicjatywy lokalnej na terenie subregionu pilskiego.


20.05.2019r.

SPOTKANIE INFORMACYJNO-KONSULTACYJNE DLA PES I PS W POZNANIU!

Ju

W dniu 28 maja w Poznaniu (Biurowiec Omega - Sala Centrum konferencyjnego KOCHTEX ul. Dąbrowskiego 79 A, godz. 10:00 - 16:00), Departament Ekonomii Społecznej i Solidarnej organizuje  spotkanie konsultacyjno-informacyjne dla Regionalnych Ośrodków Polityki Społecznej, Instytucji Zarządzających Regionalnymi Programami Operacyjnymi, Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej i Podmiotów Ekonomii Społecznej w tym Przedsiębiorstw Społecznych.


Celem spotkania będzie m.in. dyskusja o:

  • ewolucji i przyszłość systemu wsparcia ekonomii społecznej, w szczególności Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej z perspektywy klientów OWES, kadry OWES i przedstawicieli regionalnych instytucji;
  • obowiązujących Standardach Ośrodków Wsparcia Ekonomii Społecznej;
  • wsparciu podmiotów reintegracyjnych przez Ośrodki Wsparcia Ekonomii Społecznej.

 

Rejestracja na spotkania odbędzie się za pośrednictwem formularza rejestracyjnego: https://bit.ly/2V1FW5V.


07.05.2019r.

OGŁASZAMY PIERWSZY NABÓR WNIOSKÓW

o udzielenie bezzwrotnego wsparcia finansowego na utworzenie nowego miejsca pracy w nowych lub istniejących przedsiębiorstwach społecznych, bądź w podmiotach ekonomii społecznej, pod warunkiem przekształcenia tych podmiotów w przedsiębiorstwo społeczne wraz z biznesplanami i innymi wymaganymi dokumentami (zakładka DOKUMENTY).

Termin naboru: 07.05.2019r.-23.05.2019r. do godz. 15.00

Wnioski należy składać w Biurze Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES ETAP przy ul. Jerzego Suszki 9, 60-681 Poznań lub w Punkcie Informacyjnym Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej w Subregionie pilskim OWES przy ul. Dąbrowskiego 8, 64-920 Piła.

07.05.2019

REJESTRACJA NA III OFESIS JUŻ TRWA!

OFESiS to doskonała okazja do podzielenia się doświadczeniami w prowadzeniu PES/PS oraz zaczerpnięcia dobrych praktyk ekonomii społecznej z całej Polski - podmioty z subregionu pilskiego, zgłaszajcie się do 22 maja!

Program i link rejestracyjny:
https://bit.ly/2DVYVUJ.

30.04.2019r.

Uprzejmie informujemy, że w dniu 2 maja biura: w Poznaniu i w Pile będą zamknięte. Zapraszamy po majówce☀️, życząc wszystkim udanego wypoczynku❗️

24.04.2019r.

DOBRA PRACA SZUKA DOBREGO CZŁOWIEKA!


Zapraszamy do Zespołu OWES ETAP!

Więcej informacji w zakładce:OFERTY PRACY


23.04.2019r.

NOWA POZYCJA KSIĄŻKOWA W MINISTERIALNEJ BIBLIOTECE!

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej wydało rekomendacje dotyczące stosowania społecznie odpowiedzialnych zamówień publicznych. Z perspektywy przedsiębiorstw społecznych w Polsce - SZP są ważnym elementem rozwojowym, sprzyjającym wzrastaniu korzyści społecznych dla całego społeczeństwa, wynikających ze zlecania przedsiebiorstwom społecznym zadań publicznych. Zachęcamy do lektury!

Wersja elektroniczna dostępna jest TUTAJ.

29.03.2019r.

NOWA OFERTA OWES ETAP W NOWYM PROJEKCIE!

Koniecznie zajrzyjcie do naszej zakładki OFERTA, gdzie znajdziecie pełną listę wsparcia jakie oferujemy w nowym projekcie, kto może takie wsparcie uzyskać i gdzie "śledzić" na bieżąco OWESowe informacje.

Z kolei w zakładce DOKUMENTY znajdują się aktualne formularze rekrutacyjne dla osób fizycznych i prawnych chcących wziąć udział w projekcie

25.03.2019r.

NOWY OWES - NOWI MY!

Nadeszła wiosna i u nas zmiany - od 1 kwietnia nowy projekt OWES II i nowa siedziba Biuro Subregionalnego Punktu Informacyjnego OWES ETAP w Pile pozostaje bez zmian przy ul. Dąbrowskiego 8 w budynku Inwest Parku.

Tutaj wpisz swój tekst...
Tutaj wpisz swój tekst...
Tutaj wpisz swój tekst...
Tutaj wpisz swój tekst...
Tutaj wpisz swój tekst...
Copyright Stowarzyszenie ETAP